Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 


dan

dan

15-08-2023 om 19:09

Max88 schreef op 15-08-2023 om 19:03:

Hier nu met DM-verpleegkundige/diëtiste(met expertise op gebied DM, via streng keto/75% carnivoor, OMAD en IF) 15 kg kwijt sinds begin maart. Voor het eerst dat ik gewicht verlies. De gewone dietistes/coaches kregen het niet voor elkaar en ik heb er een aantal versleten😉
Dat kon ook niet anders, met insulineresistentie kun je niet afvallen omdat je niet aan vetverbranding toekomt en al gaf ik dat aan, niemand wist de juiste weg( ik ook niet).
Superblij, ik wil er nog 15 a 20 af.
Inmiddels vrij van DM mediatie, geen bloeddruk medicatie meer, binnenkort medicatie voor cholesterol er af, door de ketose mentaal goed in m'n vel.
Als ik richting streefgewicht zit kan er weer iets meer, bv wat groente ( hoog in koolhydraten dus nu niet handig). Fruit blijf ik af.

Dat was een hele zoektocht zo. Maar fijn dat het op den duur gelukt is om al 15 kg kwijt te raken.

Isabella70

Isabella70

15-08-2023 om 19:48 Topicstarter

Wat fijn Max! Wat een doorzettingsvermogen heb je! 
En nu eindelijk gevonden wat voor je werkt, super! 
Kan ik me wel iets bij voorstellen, dat fruit voor jou in een bepaalde categorie valt en dat je het niet aan durft of dat het echt niet goed voor je is.
Het is natuurlijk ook kiezen, overgewicht etc is ook niet gezond. 
Keto is niets voor mij (maar ik heb geen lichamelijke kwalen op dat vlak en mijn ergste overgewicht ging er bij mij op gewone manier wel af) 
Carnivoor helemaal niet. Ik eet soms een beetje vis maar vlees bijna nooit, vind ik ook echt niet meer lekker. 
If wil ik wel echt weer gaan doen. 
Eerst mijn slechte gewoontes weer de deur uit en dan gaan inplannen. 
Vandaag nog een ongezonde maaltijd (witte broodjes met rookworst..(jaja vlees) vroeger was ik hier dol op, nu al jaren niet gegeten maar had er weer eens zin in, ben alleen vandaag. Voor morgen Griekse salade. 

Lees ik nou weer iemand die het over smoothies en sappen heeft en vervolgens concludeert dat fruit ongezond is. Pffff echt he. In een gezond dieet hoort fruit gewoon thuis, natuurlijke suikers zijn gewoon hartstikke gezond en je lichaam heeft ze nodig. Maar dan fruit en geen fruitsappen enzo.

Decembermamma schreef op 15-08-2023 om 22:05:

Lees ik nou weer iemand die het over smoothies en sappen heeft en vervolgens concludeert dat fruit ongezond is. Pffff echt he. In een gezond dieet hoort fruit gewoon thuis, natuurlijke suikers zijn gewoon hartstikke gezond en je lichaam heeft ze nodig. Maar dan fruit en geen fruitsappen enzo.

Waarom zo reageren... Niet goed gelezen, ik laat het erbij. Succes

dan

dan

17-08-2023 om 14:28

Vandaag lekker gesport, ik stond op een loopband die ik nog niet eerder had en kon daar instellen dat ik vetverbranding wilde doen, gewicht en tijdsduur. Zo had ik af en toe een helling (doe ik ook regelmatig als ik het zelf instel) maar nu wisselde de hoogte ervan regelmatig wat het wel uitdagender maakte. Ik bedacht me dat ik er natuurlijk ook voor kan kiezen om bij wat minder weer of als het eerder donker wordt na het werk alleen de loopband te doen, dit naast de andere trainingen. De sportschool zit vlakbij mijn werk dus dat is al een pluspunt. 

Qua eten gaat het nu ook weer goed, gisteren had ik wel een gezonde avondmaaltijd met veel groente (was een verspakket) maar ik vond de kruidenmix die erdoor moest wel vrij zout. Ik gun mezelf wel elke dag een stukje echt pure chocolade, 90%. 

dan

dan

19-08-2023 om 10:45

Gistermiddag heb ik teveel café noir koekjes genomen bij de koffie maar de rest van de dag heb ik wel goed mijn best gedaan. Blijkbaar heb ik toch af en toe een minder goede dag nodig om daarna weer verder te kunnen. 
Als het niet al te warm is, wil ik vanavond een half uurtje wandelen. Is dat niet mogelijk, dan ga ik morgenochtend vroeg naar de sportschool om daar op de loopband te staan. 

dan

dan

21-08-2023 om 18:49

Vandaag goed bezig geweest met zowel eten als sporten. Dit nu vol zien te houden, ik zou het zo fijn vinden om weer een lager cijfer te zien op de weegschaal. Dat is ook beter voor mijn algehele gezondheid natuurlijk

Ziek van vakantie gekomen koorts en rugpijn. Dus weinig bewegen vandaag.

Isabella70

Isabella70

22-08-2023 om 08:40 Topicstarter

Aahh beterschap Decembermamma. 
Hier ook redelijk goed bezig. Al slaap ik ontzettend beroerd en dat helpt niet bepaald. Het lukt me wel het echte snoepen te laten (maar is soms wel lastig) maar ik eet wel gewoon heel veel en soms het eerste het beste dat ik tegenkom en heel simpel, veel brood enzo. Als ik moe ben wil ik gewoon eten! En niet altijd puf er iets van te maken. 
Bewegen gaat dan ook wat lastiger maar ik merk wel dat ik toch flink meer blijf bewegen dan een tijd geleden, al ben ik moe. 
Ik heb het verder ook absurd druk en ik vind het lastig gaatjes te vinden om echt goed te bewegen. 

dan

dan

22-08-2023 om 11:55

Decembermamma schreef op 21-08-2023 om 18:57:

Ziek van vakantie gekomen koorts en rugpijn. Dus weinig bewegen vandaag.

Dat is balen, beterschap 

dan

dan

22-08-2023 om 15:52

Isabella70 schreef op 22-08-2023 om 08:40:

Aahh beterschap Decembermamma.
Hier ook redelijk goed bezig. Al slaap ik ontzettend beroerd en dat helpt niet bepaald. Het lukt me wel het echte snoepen te laten (maar is soms wel lastig) maar ik eet wel gewoon heel veel en soms het eerste het beste dat ik tegenkom en heel simpel, veel brood enzo. Als ik moe ben wil ik gewoon eten! En niet altijd puf er iets van te maken.
Bewegen gaat dan ook wat lastiger maar ik merk wel dat ik toch flink meer blijf bewegen dan een tijd geleden, al ben ik moe.
Ik heb het verder ook absurd druk en ik vind het lastig gaatjes te vinden om echt goed te bewegen.

Toch ben je nog steeds goed bezig, vind ik. Zelf heb ik me een tijdje geleden best laten gaan qua snoepen. De schade is gelukkig beperkt gebleven, dat viel me veel mee. 

Nu probeer ik iets minder koolhydraten te nemen maar wel wat meer eiwitten en vetten. En ik wil proberen wat meer variatie aan te brengen in het ontbijt. Misschien lukt het toch iets beter om af te vallen. 

dan

dan

23-08-2023 om 13:03

Vanochtend eindelijk voor het eerst weer een getal zonder 3 cijfers op de weegschaal gezien, ben er nog lang niet maar toch erg blij. 

dan schreef op 23-08-2023 om 13:03:

Vanochtend eindelijk voor het eerst weer een getal zonder 3 cijfers op de weegschaal gezien, ben er nog lang niet maar toch erg blij.

Jahoeeeee dat is een mooi moment! Nu naar ieder tiental eraf toe werken! En dan rond de 80 richting de 5 tallen!

dan

dan

23-08-2023 om 17:23

Decembermamma schreef op 23-08-2023 om 14:56:

[..]

Jahoeeeee dat is een mooi moment! Nu naar ieder tiental eraf toe werken! En dan rond de 80 richting de 5 tallen!

Ik zal zien hoe ver ik kom met afvallen, alles wat eraf is is natuurlijk prima. Maar ik hou er rekening mee dat er een moment komt dat er niks meer af gaat. 

dan schreef op 23-08-2023 om 17:23:

[..]

Ik zal zien hoe ver ik kom met afvallen, alles wat eraf is is natuurlijk prima. Maar ik hou er rekening mee dat er een moment komt dat er niks meer af gaat.

Doe ik ook ja maar nog steeds gaat het langzaam aan eraf, ben overigens in de vakantie iets aangekomen. Collega's zeggen dat ik er gespierder uitzie dat kan natuurlijk de broeken zitten inderdaad losser.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.