Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 


dan schreef op 21-01-2024 om 09:23:

[..]

Bij mijn zus registreert hij ook haar slaap, weet niet of dit bij alle horloges zo is?

Dat hangt af van de specificaties van het horloge maar het is een functie die heel onnauwkeurig is. En die onnauwkeurigheid is niet bij een bepaald merk of type maar over de hele breedte van het aanbod.

dan

dan

21-01-2024 om 09:52

Ysenda schreef op 21-01-2024 om 09:34:

[..]

Dat hangt af van de specificaties van het horloge maar het is een functie die heel onnauwkeurig is. En die onnauwkeurigheid is niet bij een bepaald merk of type maar over de hele breedte van het aanbod.


Zij heeft hem vooral voor het sporten maar blijkbaar zit deze functie er ook op. Voor mij hoeft dat niet want ik draag 's nachts een positietrainer met sensor ivm ademstops als ik op mijn rug lig en die registreert ook een aantal dingen en dat is voor mij afdoende. 

Op mijn horloge houdt hij hartslag, stappen, stressniveau en ook slaap bij er zijn denk ik wel meer dingen die hij bijhoud. Maar alleen op vakantie als er geen wekker in de kamer staat draag ik 's nachts  mijn horloge om als ik wakker wordt te kunnen zien hoe laat het is. Verder draag ik in de nacht nooit een horloge in bed.

Ik gebruik mijn horloge vooral voor de stappen. En dan rekent hij calorieën om zeg maar. Heel soms zet ik minder stappen maar heb ik gezwommen of gefietst of gestept. En dan ben ik wel blij dat hij daar dus ook de calorieën van telt want dan kan ik ook zien dat die activiteiten genoeg beweging is geweest voor de betreffende dag.

Isabella70

Isabella70

21-01-2024 om 15:15 Topicstarter

Decembermamma schreef op 21-01-2024 om 10:00:

Op mijn horloge houdt hij hartslag, stappen, stressniveau en ook slaap bij er zijn denk ik wel meer dingen die hij bijhoud. Maar alleen op vakantie als er geen wekker in de kamer staat draag ik 's nachts mijn horloge om als ik wakker wordt te kunnen zien hoe laat het is. Verder draag ik in de nacht nooit een horloge in bed.

Ik gebruik mijn horloge vooral voor de stappen. En dan rekent hij calorieën om zeg maar. Heel soms zet ik minder stappen maar heb ik gezwommen of gefietst of gestept. En dan ben ik wel blij dat hij daar dus ook de calorieën van telt want dan kan ik ook zien dat die activiteiten genoeg beweging is geweest voor de betreffende dag.

Fietsen of zwemmen zet jouw stappenteller niet om in stappen? De mijne telt fietsen wel. 

Isabella70 schreef op 21-01-2024 om 15:15:

[..]

Fietsen of zwemmen zet jouw stappenteller niet om in stappen? De mijne telt fietsen wel.

De mijne zet het niet om in stappen maar geeft gewoon aan dat je gefietst of gezwommen hebt.

Isabella70

Isabella70

22-01-2024 om 18:25 Topicstarter

Ok, de mijne zet fietsen dus wel om in stappen en dat tel ik dus gewoon mee. Neem ook vaker de fiets nu. 
Tevreden over beweging dus. Minder over eten, ik ga nog geregeld de mist in. 
Wil vanaf morgen weer een poging doen gezonder te eten en dat wat langer vasthouden. 
Het is wel wat druk nog steeds, veel te doen en er komen steeds onverwachte dingen bij  (zieken enzo) maar dan maar wat simpel houden. 

dan

dan

23-01-2024 om 13:33

Isabella70 schreef op 22-01-2024 om 18:25:

Ok, de mijne zet fietsen dus wel om in stappen en dat tel ik dus gewoon mee. Neem ook vaker de fiets nu.
Tevreden over beweging dus. Minder over eten, ik ga nog geregeld de mist in.
Wil vanaf morgen weer een poging doen gezonder te eten en dat wat langer vasthouden.
Het is wel wat druk nog steeds, veel te doen en er komen steeds onverwachte dingen bij (zieken enzo) maar dan maar wat simpel houden.

Vaker de fiets nemen is natuurlijk altijd goed. Hier ook een die heus wel eens de mist ingaat bij eten. Ik heb gisteren wel een halve doos zoutjes weg gegooid. Mijn man had die in de winkelkar gezet maar eet er zelf amper van. De chips volgen ook nog, als hij graag chips wil eten, dan neemt hij maar een kleinere zak. 

Vanochtend gebak op het werk en vanavond een etentje, deze week helaas minder sporten ivm afspraken na de middag en ik voel me niet helemaal fit. Hoop zaterdag wel mijn geplande activiteit bij de sportschool na te kunnen komen.

Isabella70

Isabella70

24-01-2024 om 01:21 Topicstarter

Aaaarrgghh! Dochter hier ziek en dan ga ik meteen mijn eerste dag alweer de mist in! Ze had gebakken en dat kon ik toch weer niet weerstaan…
En ik ben gelijk weer vanalles voor haar gaan kopen omdat ze keelpijn heeft, ijsjes en dropjes. En dan eet ze daar een klein beetje van maarja nu ligt de rest weer hier en wat moet ik er toch mee? Terwijl ik het wat op aan het bergen was zag ik dat ze her en der resten had liggen van lekkers, oei. (Ja mam, dat ligt daar al lang! Jaaha, maar nu weet ik het!)  Ga me wel bedenken want ik ben daar nog helemaal niet klaar voor, ga dat dan toch een keertje opzoeken.
Denk dat ik morgen maar aan haar ga vragen het allemaal zelf ergens op te bergen want voor mij moet het toch ergens OP, bah.
Morgen nieuwe poging! 
Heb wel nog een etentje opstaan maar dat ga ik proberen zo gezond mogelijk te houden. In een tapasbar dus dat zal wel redelijk lukken. 

dan

dan

08-02-2024 om 15:36

Hoe gaat het bij jullie met het gezonder leven? Hier met ups en downs, de ene dag gaat het me makkelijk af om gezond te eten en de dag erna zou ik weer alles opeten wat ik maar tegenkom in de kast om erna weer enorm te balen van mezelf. 

Deze week bij het sporten wel wat, voor mij, nieuwe apparaten gedaan met instructies en uitleg van een coach. Het apparaat voor mijn schouderspieren blijft bij mij het minst populair, de rest vind ik best leuk. 

ii blijf ergens rond de 69 kilo hangen en dat is op zich en prima gewicht.
Ik merk wel dat ik er nog meer voor moet bewegen dan dat ik zou willen. 

Isabella70

Isabella70

08-02-2024 om 21:00 Topicstarter

dan schreef op 08-02-2024 om 15:36:

Hoe gaat het bij jullie met het gezonder leven? Hier met ups en downs, de ene dag gaat het me makkelijk af om gezond te eten en de dag erna zou ik weer alles opeten wat ik maar tegenkom in de kast om erna weer enorm te balen van mezelf.

Deze week bij het sporten wel wat, voor mij, nieuwe apparaten gedaan met instructies en uitleg van een coach. Het apparaat voor mijn schouderspieren blijft bij mij het minst populair, de rest vind ik best leuk.

Maar eet je dan ook alles wat je tegenkomt Dan? 😁

Zo ja: serieus, zorg dat het er niet meer ligt! Voor mij is het echt veel te zwaar om vanalles te hebben liggen, gaat op moeilijke momenten altijd mis. Wie weet kan ik het ooit hanteren, misschien ook wel niet. 
Het lukt hier ook niet het huis 100% ‘schoon’ te houden natuurlijk. Dochter bakt er lustig op los, kan ik haar natuurlijk niet verbieden haha. Maar dan gaat het bij mij geheid wel mis. 
Maar verder: laat je helpen, laat de anderen hun ongezonde voer verstoppen, buiten laten, of wat dan ook. Je verdient die hulp hoor! 

Het gaat hier heel langsaam goede kant uit voor mijn gevoel. Blij met elke vooruitgang!

dan

dan

09-02-2024 om 13:45

Isabella70 schreef op 08-02-2024 om 21:00:

[..]

Maar eet je dan ook alles wat je tegenkomt Dan? 😁

Zo ja: serieus, zorg dat het er niet meer ligt! Voor mij is het echt veel te zwaar om vanalles te hebben liggen, gaat op moeilijke momenten altijd mis. Wie weet kan ik het ooit hanteren, misschien ook wel niet.
Het lukt hier ook niet het huis 100% ‘schoon’ te houden natuurlijk. Dochter bakt er lustig op los, kan ik haar natuurlijk niet verbieden haha. Maar dan gaat het bij mij geheid wel mis.
Maar verder: laat je helpen, laat de anderen hun ongezonde voer verstoppen, buiten laten, of wat dan ook. Je verdient die hulp hoor!

Het gaat hier heel langsaam goede kant uit voor mijn gevoel. Blij met elke vooruitgang!


Ja maar vaak dan wel of hartig (zoutjes, chips, kaas) of juist zoet zoals koekjes, chocolade. Helaas gaat mijn man mee om de weekboodschappen en die gooit van alles in de winkelwagen. Ik probeer wel alles zoveel mogelijk in bussen en potten te stoppen zodat ik er zo min mogelijk mee geconfronteerd word. Maar gelukkig is het niet elke dag zo hoor, er zijn gelukkig meer dagen waarop het wel goed gaat en ik er bewust voor kies om 1 tussendoortje te nemen met koffie en me daar ook aan houd. Maar natuurlijk duurt het op die manier wel een stuk langer voordat ik weer eens een kilo kwijt ben. Op het werk neem ik alleen iets als iemand trakteert vanwege een verjaardag, niet als er collega's zakken met chocolade eitjes en koekjes meebrengen. Dan geef ik ook gewoon aan dat het daarna voor de hele middag verpest is als ik iets zoets neem, daar hebben ze wel begrip voor. Want ik ben niet de enige die kampt met overtollige kilo's, dat scheelt. Ben nu sinds half mei iets meer dan 12 kg kwijt, natuurlijk al een mooi resultaat. Met elke maand een of anderhalve kilo eraf vanaf nu zou ik ook tevreden zijn. 

Fijn dat je zelf toch vooruitgang merkt, dat stimuleert om door te gaan. 

dan schreef op 09-02-2024 om 13:45:

[..]

Ja maar vaak dan wel of hartig (zoutjes, chips, kaas) of juist zoet zoals koekjes, chocolade. Helaas gaat mijn man mee om de weekboodschappen en die gooit van alles in de winkelwagen. Ik probeer wel alles zoveel mogelijk in bussen en potten te stoppen zodat ik er zo min mogelijk mee geconfronteerd word. Maar gelukkig is het niet elke dag zo hoor, er zijn gelukkig meer dagen waarop het wel goed gaat en ik er bewust voor kies om 1 tussendoortje te nemen met koffie en me daar ook aan houd. Maar natuurlijk duurt het op die manier wel een stuk langer voordat ik weer eens een kilo kwijt ben. Op het werk neem ik alleen iets als iemand trakteert vanwege een verjaardag, niet als er collega's zakken met chocolade eitjes en koekjes meebrengen. Dan geef ik ook gewoon aan dat het daarna voor de hele middag verpest is als ik iets zoets neem, daar hebben ze wel begrip voor. Want ik ben niet de enige die kampt met overtollige kilo's, dat scheelt. Ben nu sinds half mei iets meer dan 12 kg kwijt, natuurlijk al een mooi resultaat. Met elke maand een of anderhalve kilo eraf vanaf nu zou ik ook tevreden zijn.

Fijn dat je zelf toch vooruitgang merkt, dat stimuleert om door te gaan.

maar dan zou ik ook wel het gesprek met mijn partner aangaan dat het natuurlijk niet helpt als hij je zo ondermijnt. Ook zonder overgewicht is al die snaai natuurlijk niet gezond. 

Bij ons geld: staat het niet op het lijstje komt het niet mee, al helemaal niet in de categorie snoep en snaai.

Ysenda schreef op 09-02-2024 om 13:55:

[..]

maar dan zou ik ook wel het gesprek met mijn partner aangaan dat het natuurlijk niet helpt als hij je zo ondermijnt. Ook zonder overgewicht is al die snaai natuurlijk niet gezond.

Bij ons geld: staat het niet op het lijstje komt het niet mee, al helemaal niet in de categorie snoep en snaai.

Ik heb er bewust voor gekozen dat ik mijn partner en kind niet beperkt in wat er in huis gehaald wordt. Ik moet afvallen, en ik moet dus rekening houden met dat ik er vanaf moet blijven. Nou hebben wij niet zo vaak veel rotzooi in huis hoor, maar een zak chips, en reep chocolade en bakje dropjes hebben we altijd wel in huis. Nagenoeg elke avond lekker een bakje chips gun ik mezelf nog steeds als je genoeg beweegt is een gram of 25-35 helemaal niet zo slecht. 2 speculaasjes in de ochtend gun ik mezelf ook soms is het dan een stukje pure chocolade ipv speculaasje bij de thee. 

dan

dan

09-02-2024 om 18:19

Ysenda schreef op 09-02-2024 om 13:55:

[..]

maar dan zou ik ook wel het gesprek met mijn partner aangaan dat het natuurlijk niet helpt als hij je zo ondermijnt. Ook zonder overgewicht is al die snaai natuurlijk niet gezond.

Bij ons geld: staat het niet op het lijstje komt het niet mee, al helemaal niet in de categorie snoep en snaai.


Ik geef het ook wel aan maar het helpt niet afdoende. Soms ben ik het echt zat en leg dan iets weer terug in het schap tijdens het boodschappen doen. Zelf is hij ook te zwaar dus ook voor hem zou het een stuk beter zijn om al die ongezonde meuk te laten liggen in de winkel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.