Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 


O ja hier tellen ook al mijn stappen mee. Dus als ik bijvoorbeeld op woensdagmiddag vroeg uit het werk kom en in huis flink aan de slag ga komen er alweer snel 2000 tot 3000 stappen bij. 

Isabella70

Isabella70

16-01-2024 om 23:21 Topicstarter

Decembermamma schreef op 15-01-2024 om 08:08:

O ja hier tellen ook al mijn stappen mee. Dus als ik bijvoorbeeld op woensdagmiddag vroeg uit het werk kom en in huis flink aan de slag ga komen er alweer snel 2000 tot 3000 stappen bij.

In huis maak je natuurlijk echt ‘stappen’, (wil hier ook wel, heb nogal wat trappen) maar mijn stappenteller telt ook bijv fietsen en dat vind ik prima! Bewegen is bewegen, voor mij, maakt me niet uit hoe of wat. 
Al wil ik wel wat cardio toe gaan voegen, dat komt er vooralsnog niet zo van. Is wat lastig met mijn klachten. Ik zou willen rennen maar dat kan/ durf ik (nog?) niet. Probeer nu wat sneller te wandelen af en toe. 

dan

dan

17-01-2024 om 14:57

Isabella70 schreef op 16-01-2024 om 23:21:

[..]

In huis maak je natuurlijk echt ‘stappen’, (wil hier ook wel, heb nogal wat trappen) maar mijn stappenteller telt ook bijv fietsen en dat vind ik prima! Bewegen is bewegen, voor mij, maakt me niet uit hoe of wat.
Al wil ik wel wat cardio toe gaan voegen, dat komt er vooralsnog niet zo van. Is wat lastig met mijn klachten. Ik zou willen rennen maar dat kan/ durf ik (nog?) niet. Probeer nu wat sneller te wandelen af en toe.

Ik heb wel de mogelijkheid om stappen te tellen via een app op mijn mobiel maar die heb ik niet constant bij me en zo'n horloge (fit bit ofzo) kan ook niet want op het werk mag ik dat niet dragen dus die stappen mis ik dan al. Ik hou mijn stappen dus eigenlijk niet bij maar ik probeer zoveel mogelijk te bewegen. Vanochtend wezen sporten, eerst op de loopband (15 minuten en daarna 5 minuten cooling down)  fiets (5 minuten) en vervolgens circuit training. Dat is best intensief dus sowieso goed bezig op dat moment. 

dan schreef op 17-01-2024 om 14:57:

[..]

Ik heb wel de mogelijkheid om stappen te tellen via een app op mijn mobiel maar die heb ik niet constant bij me en zo'n horloge (fit bit ofzo) kan ook niet want op het werk mag ik dat niet dragen dus die stappen mis ik dan al. Ik hou mijn stappen dus eigenlijk niet bij maar ik probeer zoveel mogelijk te bewegen. Vanochtend wezen sporten, eerst op de loopband (15 minuten en daarna 5 minuten cooling down) fiets (5 minuten) en vervolgens circuit training. Dat is best intensief dus sowieso goed bezig op dat moment.

Er zijn ook stappentellers die je met een klemmetje aan je broekband hangt of die je in je broekzak stopt, mag dat ook niet?

dan

dan

17-01-2024 om 15:04

IMI-x2 schreef op 17-01-2024 om 15:00:

[..]

Er zijn ook stappentellers die je met een klemmetje aan je broekband hangt of die je in je broekzak stopt, mag dat ook niet?

Dat zou een optie kunnen zijn maar ben bang dat ik hem elke keer vergeet eraf te halen. 

Een fitbit kan je ook gewoon in je broekzak stoppen op het werk. Of een extra lang bandje en dan om je enkel heen.
Het helpt mij in ieder geval om meer te lopen.

dan

dan

17-01-2024 om 20:28

Zonnebloempje schreef op 17-01-2024 om 19:07:

Een fitbit kan je ook gewoon in je broekzak stoppen op het werk. Of een extra lang bandje en dan om je enkel heen.
Het helpt mij in ieder geval om meer te lopen.


Ik twijfel nog of ik er een zal aanschaffen, iets op het werk in mijn broekzak stoppen vind ik niet fijn, ben toch bang dat ik vergeet hem eruit te halen en dat hij zo in de was beland (ik draag bedrijfskleding die daar in de was gaat). Maar ik begrijp wel dat veel mensen er blij mee zijn. 

Isabella70

Isabella70

19-01-2024 om 12:17 Topicstarter

Ik kan me voorstellen dat je twijfelt, ik vind het ook behoorlijk wat om constant iets bij me te dragen. 
Ik word er ook wel wat obsessief van. En heb geregeld de neiging telefoon ver weg van me te houden. 
Vooralsnog wegen voor mij de voordelen op tegen nadelen. Ik beweeg zoveel meer dan ik in jaren heb gedaan. Zit nu op 15.000 stappen gemiddeld en dat bevalt echt heel goed. Ben toch wel bang dat dat minder wordt zonder stappenteller, dus vooralsnog blijf ik doorgaan. 
Zeer geregeld sporten is natuurlijk ook een optie en wellicht net zo effectief. Voor mij nu geen optie, te weinig tijd. Mijn ‘stappen’ kan ik altijd en overal scoren, ideaal. 

dan

dan

19-01-2024 om 12:21

Wat bij mij ook meespeelt, ik heb een gewoon horloge, was niet echt goedkoop en dat draag ik dan weer minder, ook zonde. Maar mocht ik op den duur toe zijn aan een ander horloge, dan overweeg ik beslist zo'n horloge.

Isabella70 schreef op 19-01-2024 om 12:17:

Ik kan me voorstellen dat je twijfelt, ik vind het ook behoorlijk wat om constant iets bij me te dragen.
Ik word er ook wel wat obsessief van. En heb geregeld de neiging telefoon ver weg van me te houden.
Vooralsnog wegen voor mij de voordelen op tegen nadelen. Ik beweeg zoveel meer dan ik in jaren heb gedaan. Zit nu op 15.000 stappen gemiddeld en dat bevalt echt heel goed. Ben toch wel bang dat dat minder wordt zonder stappenteller, dus vooralsnog blijf ik doorgaan.
Zeer geregeld sporten is natuurlijk ook een optie en wellicht net zo effectief. Voor mij nu geen optie, te weinig tijd. Mijn ‘stappen’ kan ik altijd en overal scoren, ideaal.

Dat is juist de reden dat een horloge erg fijn is. Ik heb een Amazfit gts4 mini. Dit is echt een leuk dameshorloge en is niet te aanwezig.. ze hebben we ook een ronde variant van. Ik vind het ideaal zonder te bedenken dat je je telefoon meeneemt of wat dan ook en een horloge droeg ik toch altijd al.

Isabella70

Isabella70

19-01-2024 om 16:33 Topicstarter

Decembermamma schreef op 19-01-2024 om 13:27:

[..]

Dat is juist de reden dat een horloge erg fijn is. Ik heb een Amazfit gts4 mini. Dit is echt een leuk dameshorloge en is niet te aanwezig.. ze hebben we ook een ronde variant van. Ik vind het ideaal zonder te bedenken dat je je telefoon meeneemt of wat dan ook en een horloge droeg ik toch altijd al.

Ik draag geen horloge en hou daar ook niet van, dus voor mij zal het vast wennen zijn. Werkt zoiets ook goed als je in broekzak doet? 
Ik twijfel nog tussen simpele stappenteller voor in broekzak of horloge waar ik gelijk alles mee kan zodat ik telefoon helemaal thuis kan laten. 

dan

dan

19-01-2024 om 21:12

Isabella70 schreef op 19-01-2024 om 16:33:

[..]

Ik draag geen horloge en hou daar ook niet van, dus voor mij zal het vast wennen zijn. Werkt zoiets ook goed als je in broekzak doet?
Ik twijfel nog tussen simpele stappenteller voor in broekzak of horloge waar ik gelijk alles mee kan zodat ik telefoon helemaal thuis kan laten.


Als je meer mogelijkheden wil dan zou ik zo'n horloge nemen. 

Zelf twijfel ik ook nog hoor, ik kan via de app van de sportschool zien hoeveel calorieën ik bij elke activiteit verbruik en daar gaat het bij mij eigenlijk om. Als ik ga wandelen, heb ik mijn vaste rondes en weet ik ongeveer wel hoeveel stappen dat zijn. 

Isabella70 schreef op 19-01-2024 om 16:33:

[..]

Ik draag geen horloge en hou daar ook niet van, dus voor mij zal het vast wennen zijn. Werkt zoiets ook goed als je in broekzak doet?
Ik twijfel nog tussen simpele stappenteller voor in broekzak of horloge waar ik gelijk alles mee kan zodat ik telefoon helemaal thuis kan laten.

Als het je alleen om de stappen gaat, werkt het in je broekzak ook prima. Om je pols meet hij ook hartslag en hoeveel tijd je vetverbranding, cardio, etc. hebt gedaan.

Isabella70

Isabella70

20-01-2024 om 19:06 Topicstarter

Zonnebloempje schreef op 20-01-2024 om 18:48:

[..]

Als het je alleen om de stappen gaat, werkt het in je broekzak ook prima. Om je pols meet hij ook hartslag en hoeveel tijd je vetverbranding, cardio, etc. hebt gedaan.

Ok, dankje. 
Ik denk dat ik er wel voor ga. Lijkt me dat ik meestal voor de stappen ga. Maar het zal me soms wellicht ook stimuleren wat aan cardio te doen. 

dan

dan

21-01-2024 om 09:23

Zonnebloempje schreef op 20-01-2024 om 18:48:

[..]

Als het je alleen om de stappen gaat, werkt het in je broekzak ook prima. Om je pols meet hij ook hartslag en hoeveel tijd je vetverbranding, cardio, etc. hebt gedaan.


Bij mijn zus registreert hij ook haar slaap, weet niet of dit bij alle horloges zo is?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.