Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 


Vanmorgen vastgesteld dat ik nu in ongeveer 11 maanden 40 kg ben afgevallen!

Decembermama, wat veel kilo's! Knap hoor. 

Isabella70

Isabella70

26-05-2023 om 12:00 Topicstarter

Ongelofelijk Decembermamma!
Dat is echt enorm veel zo snel, hoe deed je dat toch? 
Hier gaat het redelijk. 
Ontspannen en ‘werk laten liggen’ is toch niet zo goed gelukt. Dan beweeg ik weer snel te veel. (En nu weer bang dat ik weer minder kan bewegen door pijn) 
Eten gaat wel goed maar wel erg veel verleidingen, feestjes ed. Maar het lukte me bij thuis taart toch om maar 1 stukje te nemen, dat is al heel wat 
Suikervrij is dus even niet te doen maar ik kom aardig in de buurt. 

dan

dan

26-05-2023 om 12:35

Decembermamma schreef op 25-05-2023 om 16:11:

Vanmorgen vastgesteld dat ik nu in ongeveer 11 maanden 40 kg ben afgevallen!

Jeetje, dat is echt super veel! 

dan

dan

26-05-2023 om 12:36

Isabella70 schreef op 26-05-2023 om 12:00:

Ongelofelijk Decembermamma!
Dat is echt enorm veel zo snel, hoe deed je dat toch?
Hier gaat het redelijk.
Ontspannen en ‘werk laten liggen’ is toch niet zo goed gelukt. Dan beweeg ik weer snel te veel. (En nu weer bang dat ik weer minder kan bewegen door pijn)
Eten gaat wel goed maar wel erg veel verleidingen, feestjes ed. Maar het lukte me bij thuis taart toch om maar 1 stukje te nemen, dat is al heel wat
Suikervrij is dus even niet te doen maar ik kom aardig in de buurt.


Alle beetjes helpen, vind ik altijd. 

dan

dan

26-05-2023 om 13:17

Vandaag gelijk na het werk wezen sporten, eerst warm fietsen en daarna krachtraining met apparaten, het ging allemaal prima. Ik ben blij dat ik nu al gestart ben met het sporten ipv nog te wachten tot begin juli. Het is een extra stimulans om op mijn voeding te letten. Verder let ik erop dat ik voldoende water drink. 

Ik ben dol op hartige tussendoortjes, heb Japanse mix gekocht en ook eet ik regelmatig noten of van die dunne maiswafels met een smaakje als tussendoortje.

Isabella70

Isabella70

26-05-2023 om 14:53 Topicstarter

dan schreef op 26-05-2023 om 13:17:

Vandaag gelijk na het werk wezen sporten, eerst warm fietsen en daarna krachtraining met apparaten, het ging allemaal prima. Ik ben blij dat ik nu al gestart ben met het sporten ipv nog te wachten tot begin juli. Het is een extra stimulans om op mijn voeding te letten. Verder let ik erop dat ik voldoende water drink.

Ik ben dol op hartige tussendoortjes, heb Japanse mix gekocht en ook eet ik regelmatig noten of van die dunne maiswafels met een smaakje als tussendoortje.

Wat goed!

Sporten is sowieso goed bij afvallen, dan loop je minder kans spieren te verliezen ipv vet. Goed bezig!

dan

dan

31-05-2023 om 13:40

Isabella70 schreef op 26-05-2023 om 14:53:

[..]

Wat goed!

Sporten is sowieso goed bij afvallen, dan loop je minder kans spieren te verliezen ipv vet. Goed bezig!

Ja, het is goed om de spieren sterker te maken. En natuurlijk ook voor mijn conditie en om af te vallen. Vanochtend weer een spinningles gedaan, intensief maar daardoor wel veel voldoening achteraf. Dit wordt dan ook meegenomen bij het voedingsplan wat ik dagelijks invul. 

Isabella70

Isabella70

01-06-2023 om 22:35 Topicstarter

En hier weer flink opleving van mijn klachten. Geen idee of het komt door het opvoeren van beweging, ik vrees van wel. Dat is iig weer even van de baan, baal enorm! 
Eten gaat wel redelijk, iig een hele vooruitgang. Nog weleens wat lekkers gehad bij een feestje oid maar daarna meteen omschakelen naar weer gezonder, dus dat gaat goed! 
Weinig puf wel, ook door mijn klachten en daardoor maak ik wel wat weinig werk van maaltijden, eet ik geregeld te weinig en ik eet nog niet genoeg groente naar mijn zin. Verder tevreden. 

dan

dan

02-06-2023 om 11:25

Isabella70 schreef op 01-06-2023 om 22:35:

En hier weer flink opleving van mijn klachten. Geen idee of het komt door het opvoeren van beweging, ik vrees van wel. Dat is iig weer even van de baan, baal enorm!
Eten gaat wel redelijk, iig een hele vooruitgang. Nog weleens wat lekkers gehad bij een feestje oid maar daarna meteen omschakelen naar weer gezonder, dus dat gaat goed!
Weinig puf wel, ook door mijn klachten en daardoor maak ik wel wat weinig werk van maaltijden, eet ik geregeld te weinig en ik eet nog niet genoeg groente naar mijn zin. Verder tevreden.

Dat is wel balen dat je nu weer meer klachten hebt omdat dit toch op alles invloed heeft. Maar wel positief dat je na ongezond wel weer snel omschakelt naar gezond.

Hier gaat het over het algemeen prima maar heb ook wel een paar dagen gehad dat ik ook wel een paar ongezonde dingen heb gegeten. Maar zolang ik daarna weer snel de draad terug oppak naar gezond eten, is dat niet erg. Door het sporten toch meer beweging en ik zorg ervoor dat ik meer water drink, soms iets anders zoals spa fruit, rivella of tomatensap. 

Isabella70

Isabella70

02-06-2023 om 20:14 Topicstarter

Precies, dat af en toe minder gezond is natuurlijk geen probleem, zolang het bij af en toe blijft. 
Lukt hier ook vrij goed nu. Vandaan totaal geen puf om te koken. Voorheen zou het dan  vast iets bestellen worden, of een zak kant en klare soep die hier nog ergens ligt. Nu flink wat rauwkost klaar gemaakt en een omelet met wat groente. Eigenlijk nauwelijks de moeite en toch lekker en gezond. 
Water drinken wil ik ook weer in mijn systeem krijgen, net als thee. Drink het nu  te weinig, drink (teveel) koffie met melk. Wel eet ik meer fruit en groente, zit natuurlijk ook al flink wat vocht in. 

dan

dan

03-06-2023 om 10:23

Isabella70 schreef op 02-06-2023 om 20:14:

Precies, dat af en toe minder gezond is natuurlijk geen probleem, zolang het bij af en toe blijft.
Lukt hier ook vrij goed nu. Vandaan totaal geen puf om te koken. Voorheen zou het dan vast iets bestellen worden, of een zak kant en klare soep die hier nog ergens ligt. Nu flink wat rauwkost klaar gemaakt en een omelet met wat groente. Eigenlijk nauwelijks de moeite en toch lekker en gezond.
Water drinken wil ik ook weer in mijn systeem krijgen, net als thee. Drink het nu te weinig, drink (teveel) koffie met melk. Wel eet ik meer fruit en groente, zit natuurlijk ook al flink wat vocht in.

Zo ben je ook goed bezig hoor. Omelet met groente is gezond en echt heel lekker, ik ben er dol op. Ik eet het vaak als lunch en dan met volkoren brood of in een volkoren wrap.

Wat betreft water drinken, tijdens mijn werk streef ik ernaar 2 flessen water leeg te hebben (dopper) en na het werk ook nog een aantal. 's Avonds drink ik echter heel weinig want ik vind het erg vervelend als ik midden in de nacht naar het toilet moet, ik raak dan vaak niet meer in slaap en ik moet op mijn werkdagen echt vroeg uit bed. Koffie met melk drink ik nu een stuk minder, heb snel last van mijn maag. Alleen in het weekend een paar bekers. 

Vanochtend ook weer flink wat groente en fruit ingeslagen tijdens boodschappen doen, ik doe al wat fruit door de yoghurt en tijdens de pauze eet ik ook fruit. Op mijn vrije dagen eet ik tussendoor dan juist weer weinig fruit, daar moet ik wel beter op letten. Gisteren heb ik op het werk even op de weegschaal gestaan en volgende week ga ik dat ook even snel doen, vaker wegen wil ik beslist niet doen. En binnenkort weer bij de sportschool maar daar is ook vetmassa, spiermassa en vocht zichtbaar. Kan natuurlijk zijn dat ik in gewicht niet zoveel afgevallen ben maar wel meer spiermassa heb. 

dan

dan

03-06-2023 om 10:26

Het zal zeker merkbaar zijn aan mijn kleding als ik ben afgevallen, dat alles wat ruimer gaat zitten. Nu merk ik nog weinig verschil eigenlijk. Voorlopig wil ik daarom ook geen nieuwe kleding kopen, heb sowieso nog genoeg in de kast dus dat scheelt natuurlijk wel. 

dan schreef op 03-06-2023 om 10:26:

Het zal zeker merkbaar zijn aan mijn kleding als ik ben afgevallen, dat alles wat ruimer gaat zitten. Nu merk ik nog weinig verschil eigenlijk. Voorlopig wil ik daarom ook geen nieuwe kleding kopen, heb sowieso nog genoeg in de kast dus dat scheelt natuurlijk wel.

Hier ben ik nu wel druk bezig mijn hele zomergarderobe te vervangen. Ben van 48 (xxl) naar 40/42 l /m gegaan. De oude kleding past gewoon in niet. Gelukkig zijn het gangbare maten maar leuke shirtjes vind ik moeilijk vinden heb nu wel flink wat jurken.

dan

dan

03-06-2023 om 17:25

Decembermamma schreef op 03-06-2023 om 17:22:

[..]

Hier ben ik nu wel druk bezig mijn hele zomergarderobe te vervangen. Ben van 48 (xxl) naar 40/42 l /m gegaan. De oude kleding past gewoon in niet. Gelukkig zijn het gangbare maten maar leuke shirtjes vind ik moeilijk vinden heb nu wel flink wat jurken.

Dat is een groot verschil inderdaad. 

Mijn zus heeft ook diverse keren wat nieuws "moeten" kopen omdat het te wijd werd na een poosje. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.