Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Najaarsgriep

Najaarsgriep

15-08-2020 om 09:35

En toen ging het richting najaar


aleid

aleid

01-09-2020 om 17:30

ik verwacht

locale of regionale maatregelen wanneer de besmettingen weer stijgen. Omdat alle scholen weer open zijn, maatregelen versoepeld en mensen toch minder voorzichtig zijn zullen ook de andere griepvirussen zich weer verspreiden. Maar in welke mate? Afwachten maar.

Yaron

Yaron

01-09-2020 om 17:41

Verkouden

Twee weken naar school en nu al drie van de vier kinderen die behoorlijk verkouden zijn, dus thuis van hun VO school. Ze zijn negatief getest, dus geen corona, maar we houden ze thuis tot de ergste hoestbuien over zijn, zodat er door hen niet meer kinderen verkouden worden en moeten testen. Dit gaat in de herfst en winter nog wel vaker gebeuren verwacht ik.

Merel

Merel

01-09-2020 om 17:53

maandag in de supermarkt

Ik liep gisteren in de Lidl en hoor ineens gesnotter en gehoest een stukje voor me. Loopt een vrouw te winkelen en ze had een zakdoek in haar hand (net neus gesnoten vermoed ik). Vroeger zou dat niet heel erg raar zijn, nu vond ik het zeer vervelend, ben meteen een ander gangpad ingeschoten en heb de rest van mijn boodschappenlijstje afgemaakt al oplettend of ik haar niet in de buurt zag.
Ik zou me niet vertonen als ik zo zou hoesten en snotteren, het klonk ook echt verkouden. Zelf heb ik namelijk ook wel eens een hoestbui gehad (verslikte me) en dat is tegenwoordig echt gênant bijna.

Maar ja, als ik in het najaar verkouden ben, dan laat ik iemand anders wel boodschappen doen.

Dees

Dees

01-09-2020 om 20:20

Snotlap

Wij laten bewust bezorgen deden we al maar proberen nu ook echt niet alsnog wat nagekomen dingen te halen.

Zat van de week wel.re lunchen met zoonlief, Of verderop in de zaak een oudere man te hoesten en vervolgens zijn neus te snuiten met zo'n grote blauwe katoenen snotlap. Ik zou me rotschamen als ik dat deed.

bieb63

bieb63

02-09-2020 om 13:55

Dees

Ik begrijp uit jouw post dat je supermarkten volledig ontwijkt. Maar waarom dan wel in een eetgelegenheid gaan zitten?

Dees

Dees

02-09-2020 om 15:17

Bieb

Omdat we niet helemaal.kluizenaars willen zijn en de horeca omzet gunnen. Het risico is in een eetgelegenheid kleiner omdat er ten eerste minder mensen zijn en er minder beweging is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.