Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Onno

Onno

14-07-2013 om 11:51

De verschrikkelijke mazelen epidemie.

Niemand nog een mening daarover? Vreemd, meestal heeft men het hier over de meest onbenullige onderwerpen maar dit vind men dan niet belangrijk? Raar volkje hier.


jeuk

jeuk

21-08-2013 om 16:48

Kaaskopje

blaasontsteking lijkt mij eigenlijk erger, van horen zeggen dan. Want dingen als oorontsteking, blaasontsteking heb ik geloof ik nooit gehad en de kinderen ook maar heel erg zelden.

Onno

Onno

24-08-2013 om 14:59

Het magazine vrouw van 23 augustus

Eindelijk eens een heel goed interview met Door Frankema in het magazine vrouw. Wat mij altijd verbaast is dat de meeste a.s. moeders tijdens de zwangerschap ontzettend voorzichtig zijn met voeding en medicijnen maar zodra de baby 2 maanden is, ze er wel gif in laten spuiten en dat op 3, 4, 11 en 14 maanden weer. Tegen ziektes die ze niet eens kennen, laat staan hoe men die op kan lopen of vermijden.
ook in het magazine 'Medisch Dossier' een heel groot artikel over mazelen en het BMR vaccin, wat ouders moeten weten.
Maar goed als je het leuk vind in het doolhof van de GGZ en het gezeul langs allerlei artsen en therapeuten laat je kind dan vooral inenten.

Fiorucci

Fiorucci

24-08-2013 om 17:12

Vrouw....

Vrouw.....oh, dat blaadje van de Telegraaf bedoel je? I rest my case.....
Overigens Onno, je moet echt wat beter lezen, veel mensen hier hebben in deze draad al aangegeven dat ze zich wel degelijk grondig hebben ingelezen, over de ziektes waartegen wordt ingeent en alle ins en outs. En mazelen vermijd je niet, dat virus hangt in de lucht.
Veel plezier met de nieuwste herfstmode.

dc

dc

24-08-2013 om 17:43

Onno

Je had geen tijd. Begin je weer overnieuw met je bakerpraatjes zonder ingegaan te zijn op serieuse vragen. Je lijkt wel een stukke grammafoonplaat zeg.

Telegraaf

Nu Onno de Telegraaf als bron opgeeft om zijn uitspraken te onderbouwen, kunnen we weer hartelijk lachen, toch?
En nu moet ik even op de bank huilen...... Van het lachen

Helena

Wel een weekje volhouden hoor. Dan kom ik je genezen met zeemeeuwenschijt D10.

Daantje50+

Daantje50+

24-08-2013 om 22:46

Oude wijn

Door Frankema had je al eerder genoemd. Niks nieuws.

Je lijdt aan het Smits-virus. Ouders van alles verwijten als ze niet op de knieën zijgen en jouw voeten kussen.

Rutger Jan van der Gaag, hoogleraar kinder- en jeugdpsychiatrie in Nijmegen en voorzitter van de KNMG, de beroepsvereniging van Nederlandse artsen, zijn reactie: 'Cease-artsen houden zich niet aan de gedragsregels voor niet-reguliere behandelwijzen. Als ze hoop bieden op genezing van autisme, vind ik dat schadelijk omdat die hoop vals is.'

Waarvan akte.

Onno

Onno

27-08-2013 om 12:24

Totdat je het resultaat bij je eigen kind ziet.

Die hoogleraar weet niets van de CEASE-therapie, laat staan dat hij het resultaat onderzocht heeft.
Maar als het langzaam bij de moeder doordringt dat ze al haar energie, tijd, geld en aandacht in een vergiet heeft gegooid en dat van al die pillen alleen maar de apotheker beter is geworden en niet haar kind. Dan krijg je vaak 2 reacties, of ze geeft haar kind op of ze beseft dat genezing van binnenuit moet komen en gaat dan op zoek naar een oplossing.
Dan wil ze alleen nog maar iets dat daadwerkelijk haar kind kan helpen, dan is ze wel klaar met de wetenschap. Tja en wie moet ze dan bellen? Fio? (LOL) een Kari de kanarie (ROTFL) Nee, dan kan iemand als Onno het weer opknappen.

Tijgeroog

Tijgeroog

27-08-2013 om 12:32

Fijn onno

Fijn dat je weer even tijd hebt voor ons.
Wat hoger in het draadje staan een paar vragen voor je, zou je die in je al goedheid even kunnen beantwoorden?

Knurf

Knurf

27-08-2013 om 13:06

Resultaten onderzoeken

'Die hoogleraar weet niets van de CEASE-therapie, laat staan dat hij het resultaat onderzocht heeft.'

Voor elke hoogleraar is het natuurlijk lastig om resultaten te onderzoeken als er helemaal geen wetenschappelijk onderbouwde resultaten zijn.

Fiorucci

Fiorucci

27-08-2013 om 13:06

Onno

Nee, want ik ben dan ook geen arts. Oh wacht, jij ook niet.

Onno, ik begrijp iets niet

je schrijft: "Nee, dan kan iemand als Onno het weer opknappen". Dat klinkt wat gepikeerd, alsof het een soort straf is dat jij dat maar weer moet doen. Maar als jij nou echt zulk bijzonder werk zou verrichten en daadwerkelijk mensen zou kunnen helpen, waarom dan die houding? Dat is dan toch juist een heel dankbare taak??
Bovendien is het ook nog eens dat waarmee jij je geld verdient. Zou de hele wereld overtuigd zijn dat jou weg de juiste is, dan zou er een overvloed aan therapeuten komen, en is er voor jou geen werk mee (van je communicatieve vaardigheden en vriendelijke houding moet je het namelijk niet hebben, dus in zo'n situatie zul je jezelf algauw hebben weggeconcurreerd). Het is -met andere woorden- niet in jouw belang dat er een groot draagvlak komt voor (bijvoorbeeld) de CEASE therapie.
Zo snap ik ook niet goed wat je hier doet. Als het je te doen is om klanten te werven, pak je dat wel heel ongelukkig aan. Ik bedoel, je doet zo onaangenaam en onaangepast, dat al zou ik zweren bij CEASE, jij de laatste persoon zou zijn waar ik naar toe zou gaan.
Dus samenvattend is mijn vraag: wat wil je nou eigenlijk? Wat beoog je met je berichten op dit forum??

Kari1

Kari1

27-08-2013 om 20:00

Resultaatonderzoek

Laat staan dat hij het resultaat onderzocht heeft? Dat is ook helemaal niet aan Van der Gaag. Dat is aan degenen die de therapie hebben ontdekt, bedacht, ontworpen, hoe je het noemen wilt. Díe moeten komen met resultaatonderzoeken. En als die onderzoeken deugen en de resultaten zijn goed, dan zal VdG de therapie heus niet zomaar verwerpen.
Ik vind het nogal lachwekkend. Een therapie bedenken en dan vinden dat ánderen die maar moeten onderzoeken? Hoe serieus neem je jezelf?
Kari

Kaaskopje

Kaaskopje

27-08-2013 om 23:14

Onno

Tja en wie moet ze dan bellen? Fio? (LOL) een Kari de kanarie (ROTFL) Nee, kom allemaal naar Onno, holle Kartonno... (rotflap (rolling on the floor laughing and peeing)
Ik ben veel minder wetenschappelijk onderlegt dan een aantal hier op OO, maar hoe dom moet je zijn om met jou in zee te gaan als een kind ziek is? Dan ga je toch niet naar iemand toe die geen helder uiteengezette bewijzen kan overleggen van de waarde van bijvoorbeeld een CEASE-therapie?

Daantje50+

Daantje50+

28-08-2013 om 02:31

Onderzoek naar het resultaat

Oh, je vergeet te vermelden dat de Inspectie GZ sinds maart onderzoek doet naar die valse hoop. Zeker 'vergeten?'

Onno

Onno

28-08-2013 om 12:29

Hoe aandoenlijk naïef toch.

Iedere genezing door de homeopathie bewerkstelligd berust namelijk altijd op toeval, spontane genezing, net er over heen gegroeid of bij autisme was de diagnose niet juist.
Of het nu astma, eczeem, MS, migraine, kanker (google even op banerji) overgangsklachten, crohn, colitis, autisme en al die andere labeltjes of noem maar op wat er in de praktijk komt het zal nooit aan de homeopathie liggen waardoor iemand geneest want dat mag gewoon niet. Net zoals vaccinatieschade officieel ook niet bestaat, totdat je er mee te maken krijgt. Er zijn zelfs zieke geesten die beweren dat de verhalen in mijn gastenboek door mijzelf geschreven zijn, hoe ziek ben je dan.
Nogmaals als het je eigen kind is wat je ziet opknappen verander je wel van mening.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-08-2013 om 12:57

Onno

Beatwoord je de vragen nog even?

(of ben ik nou aandoenlijk naief dat ik daar nog naar vraag?)

Kinderen

Heb jij eigenlijk kinderen Onno?

Biene M.

Biene M.

28-08-2013 om 13:45

Onno

Onno heeft duidelijk geen notie van hoe wetenschappelijk onderzoek werkt.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-08-2013 om 13:51

Sorry hoor

Maar als ik op een dag kanker blijk te hebben, ga ik niet wachten op de mógelijke geneeskracht van homeopathisch prutje K12. Bij een blauwe plek wil ik de proef op de som wel nemen, of bij een schaafwondje, maar verder ook niet.

Daantje50+

Daantje50+

28-08-2013 om 14:24

Inderdaad onno

Hoe aandoenlijk onhandig ben je als je blijft geloven in kringen die liever opleidingen en boekjes verkopen dan onderzoek doen. Bron: website van T.S.

Ondertussen doen die vervelende wetenschappers dat wat jouw beroepsorganisatie had moeten doen: onderzoek naar bijwerkingen, onderzoek naar de werking van CEASE.

Bedankt voor de eerdere uitspraak over moeders. Ik zal deze graag aanhalen in de diverse fora waar dit onderwerp aan bod komt. Het geeft een goed beeld hoe er in de alternatieve zorg over kritische moeders wordt gedacht.

Fiorucci

Fiorucci

28-08-2013 om 14:52

Onno

Ohja, je gastenboek! Nou, niet verzonnen misschien, maar wel slecht vertaald....

Fio

Heb je de link naar het gastenboek? Ben wel nieuwsgierig.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-08-2013 om 09:20

Fay

Ik geloof dat de link niet gegeven mag worden. Maar Onno heeft het altijd over homeopathie, cease en gastenboek. Google is your friend...

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2013 om 11:43

Eens wat verder gezocht

Ik las zo eens wat reacties in het GRATIS (jawel) gastenboek door en kwam 'vaccinatie-ontstoringskuur' tegen. Daar weer op gegoogled en ik vond een website van een collega van Onno. Misschien ben ik té bevooroordeeld om dit zonder afkeuring te kunnen lezen, maar een ontstoringskuur met korreltjes? En wat wordt er ontstoord? Hoe kunnen korreltjes het effect van al die slechte stoffen, zoals Onno en de zijnen vinden, 'ontstoren'? Halen die het kwik uit je lijf (wat er niet in zit). Dat is wel knap dan. Ik wil wel eens weten wat voor agressief goedje dat is.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2013 om 11:45

Korreltjes

En ja ik weet heus wel dat in die korreltjes een stof zit die dat resultaat moeten bewerkstelligen.

Ha!

Je moet het allemaal met een korreltje zout nemen, denk ik.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-08-2013 om 15:09

Nou

Teveel korreltjes zout is anders errug ongezond hoor...

Vraag

Ik denk dat ik de site van Onno ook gevonden heb, maar wat ik niet begrijp is dat er zelfs op de site staat dat hij het zo druk heeft dat hij maar mondjesmaat nieuwe mensen kan beduvelen, eh behandelen. Als hij zo goed mensen kan genezen, dan zou hij juist steeds nieuwe klanten nodig hebben!
En wat echt het allergeweldigste is: een gratis gastenboek! Zijn er sites met betaalde gastenboeken? Of zou er bedoeld worden dat de mensen die er op schrijven dit gratis doen?

En Onno, ik had nog wat vragen voor je in dit draadje. Als je tijd hebt, beantwoord je die dan?

Onno

Onno

29-08-2013 om 20:49

Helenaw

Wat zijn mijn antwoorden waard sinds ik toch alleen maar mensen aan het beduvelen ben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.