Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dagcollege eindhoven

Dagcollege eindhoven

13-03-2020 om 13:54

Corona irritatie


Anemone

Anemone

20-03-2020 om 09:59

Rugpijn

Rugpijn heeft vaak te maken met een te hoog of te laag bureau tov je stoel. Misschien kun je een beetje aanpassen met wat boeken ofzo, scheelt enorm als je je schouders kunt ontspannen enzo. In ontspannen houding moeten je ellebogen evenwijdig aan het tafelblad hangen. Zijn vast plaatjes voor te googelen. En veel rondlopen tussendoor, wasje doen, koffie drinken, lunchwandeling etc.

laptoppen op de bank

Ik heb ooit een flink schootdienblad gekocht (een dienblad met een soort kussentje er onder) waar mijn laptop op past. Sindsdien laptop ik op de bank en geen centje pijn meer. Als ik er boeken of documenten bij moet hebben, gebruik ik een klein, niet te laag tafeltje dat ik ooit uit de kringloop heb gehaald (bijv. een bistrotafeltje; ik heb een oppottafeltje dat eigenlijk in de tuin wordt gebruikt).

Ik heb ook geleerd dat je om het half uur even op moet staan, wat heen en weer lopen, armen en schouders losschudden, uit het raam kijken en je ogen focussen op iets dat verder weg is. Hou dat een momentje vol, doe eventueel een ademoefening of een korte bodyscan. Duurt maar een paar minuten maar het geeft een boel ontspanning.

Als je met je gezin opgehokt zit, kun je dit soort momentjes misschien gezamenlijk inlassen. Oogdraaiende, "doe normaal" zuchtende pubers negeer je, blijf vasthouden aan dit soort momentjes.

Paddington

Paddington

20-03-2020 om 11:41

Afwisselen

bij thuiswerken is mijn advies. Ik sta soms zelfs gewoon met mijn laptop op het aanrecht. Daarnaast wat oefeningen tussendoor, dan komt het wel goed.

Wat betreft mijn voorraad... Het is van alles wat. Met een vriezer en een goede gevulde voorraadkast kom je een eind. Daarbij zorg ik ook dat ik spiegel. Nieuwe voorraad gaat achterin. Ik maak ook veel dingen zelf in bulk, de rest in de vriezer of in een weckpot en wecken maar.
Elke dag vlees is echt niet nodig. Bij mij komt er sowieso ook vegatarisch op tafel. Een heerlijke simpele linzenschotel b.v. Courgette (uit de vriezer op dit moment, anders uit de tuin) tomatenblokjes (uit blik of pot), gedroogde linzen, kokosmelk, ui en kruiden. Zalig met zelfgemaakt Naanbrood.

Bij ons heeft een boer een hele leuke actie. Een quarantaine pakket. Goed voor de boer, doordat ze een betere prijs krijgen en goed voor ons. Een flink pakket met aardappels, uien, winterpeen, bieten en appels. Allemaal goed houdbaar, zolang je het op de juiste wijze bewaard.

Natuurlijk snap ik dat sommige mensen klein wonen en minder ruimte hebben, maar als je creatief omgaat met de spullen en de ruimte die hebt kun je best ver komen.

zebra

zebra

20-03-2020 om 13:06

wel aan het werk

want in zorginstelling. Maar doordat er veel minder spreekuren zijn en nog meer van dat soort dingen, valt er voor ons ook veel minder te doen. Dit is wel fijn voor 1 dag maar niet voor langere tijd, ik heb graag mijn bezigheid namelijk.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-03-2020 om 14:58

Nog even dat wc-papier

Mijn vriend heeft uitzicht op een parkeerterrein bij een supermarkt. Vanmorgen heb ik even geturfd en er was niemand zonder wc-papier in zijn wagentje. Sommige mensen liepen zelfs triomfantelijk met drie pakken. Ik heb even overwogen om foto’s te gaan maken. Volgens mij kun je daar een hartstikke leuke collage van maken. Dat die mensen zich niet schamen... Zelfs als ik zonder zou zitten zou ik wel even wachten tot het donker is voordat ik over straat ga met wc-papier.

Spiegelen van je voorraad

Paddington, jammer dat ik daar nooit over heb nagedacht. Want ik heb wel een voorraadje, maar bij mij staan alle niet-zo-lekkere-dingen achterin!
Misschien moet ik het mindere lekkere nu op tafel zetten, dat juist als we het 't hardste nodig hebben, er iets lekkers uit de kast komt!

Triva

Triva

20-03-2020 om 16:19

phryne

"Vanmorgen heb ik even geturfd en er was niemand zonder wc-papier in zijn wagentje.'

Moet ik mij schamen dat ik dinsdag een pak wcpapier mee nam ofzo? En die mensen met drie? Wie weet is dat meteen ook voor ouders en schoonouders omdat die sinds vrijdag ook misgrepen.

Chrono

Chrono

20-03-2020 om 16:31

Camping

Ik heb dat wel op de camping, dat ik niet met een wc rol onder mijn arm wil rondlopen... 😉

Camping

De meeste campings waar ik kom hebben gelukkig WC's met papier. Over campings gesproken, we hebben voor juli al gereserveerd. We zullen zien hoe dan de situatie is. Anders is je geld weg. Nou ja dat is dan niet anders. Force majeur.

Marinade

Marinade

20-03-2020 om 17:28

Ik zou

....een hoedje haken en daarmee de wc-rol incognito vervoeren.

vlinder72

vlinder72

20-03-2020 om 17:38

Wc papier

Mijn voorraad wc papier begint nijpend te worden. Ik heb nog niks gehamsterd. Vorige week moest ik op vrijdag werken dus toen ik om half 7 bij de supermarkt was was al het toiletpapier al op en ik heb het daarna niet meer gezien. Als het er in de loop van deze week nog niet is moet ik maar eens gaan zoeken in andere supermarkten.

En als het er wel is dan neem ik misschien ook wel 2 pakken mee. Is zo op hoor met zes personen in huis.

Dus niks wc papier gehamsterdoor iedereen. Er zijn vast meer mensen die inmiddels echt wc papier nodig hebben.

Chrono

Chrono

20-03-2020 om 17:49

Wc papier

Wij hebben opeens genoeg op voorraad, sinds ik ontdekte dat oudste wcpapier gebruikte als handdoekje. Ládingen gingen er hier altijd doorheen, ik snapte er niks van.... vorige week ontdekt dat ie dus zijn handen er aan afdroogde, al maandenlang. Net op tijd, nu kunnen we eindelijk en net op tijd met wat minder toe...

Bij iedereen thuis is

Gaat de wc papier harder dan normaal.

Vandaag in de 3de winkel wc papier gevonden en 1 pak gekocht

zebra

zebra

21-03-2020 om 08:29

toiletpapier

vorige week nog een groot pak meegenomen tijdens het boodschappen doen dus we kunnen wel ff vooruit. Onze zoon heeft begin deze week dan nog een pak gekocht voor mijn zus die eerder op de dag naast het net viste. Dus het kan zeker zijn dat mensen met meerdere pakken dat ook meenemen voor andere familieleden.
Ik neem echter aan dat iedereen inmiddels wel zo'n beetje voorzien is.

Andere irritatie

Wat mij irriteert, is dat we jarenlang horen dat kinderen niet te lang naar hun beeldscherm mogen kijken en dat nu jubelend online onderwijs wordt gepromoot.

Zebra

'Ik neem echter aan dat iedereen inmiddels wel zo'n beetje voorzien is.'

Nou, bij de mensen die niet hamsteren begint het wc-papier net op te raken ...

Sydney

Online onderwijs is een middel dat zorgt dat tot de scholen weer open kunnen niet alle tijd verloren is. Maar het is niet ideaal, en het is op de langere termijn slecht voor de sociale ontwikkeling en mentale en fysieke gesteldheid van de kinderen. Ik ken in ieder geval op mijn school die jubelt over online onderwijs, we doen allemaal ons best en zijn blij met alle mogelijkheden die de technologie ons biedt, maar ideaal, nee.
Al zou ik willen dat ik bij mijn fysieke leerlingen ook op het mute-knopje kon drukken af en toe 🤣

Flavia

Flavia

21-03-2020 om 09:26

docenten

Docenten doen heel veel goed werk, prachtige lessen online etc.
Maar na alle draadjes uit het verleden waarin wij ons ergerden aan de spelfouten in de rapporten heb ik nu een nieuwe.

Schrijft mijn dochter een keurige mail met hoofdletters, punten en komma's, toch knap als je gewend bent aan het gemiddelde wattsapp bericht van een puber, krijg je berichten terug waarin je naam niet eens een hoofdletter heeft en er geen punt of komma te bekennen is. Van de docent Nederlands notabene. Dat haar naam uberhaubt niet goed geschreven was neem ik dan maar voor lief, dit is een veel gemaakte fout, er wordt vaker een letter aangeplakt.

Flavia

Flavia

21-03-2020 om 09:39

glimlach

lees mijn vorige bericht met een glimlach aub.
Als dit alles is dan heb ik weinig te klagen.

Flavia

Die mail van je dochter met interpunctie en hoofdlettergebruik is net zoiets als dat je kind bij anderen wel keurig met mes en vork eet

Ik krijg regelmatig mailtjes van docenten, die toch allemaal een master hebben, met spelfouten of krakkemikkig opgestelde zinnen. Een d-t fout van een eerstegraads docent verbaast mij echt.

(trouwens, het is überhaupt i.p.v. überhaubt)

skik

Ter verdediging van fouten

Ik heb gisteren meer dan 100 mails van leerlingen beantwoord. Kan best dat daar paar foutjes in zitten. -dt fouten vind ik dan weer niet kunnen en al helemaal niet als het om een docent Nederlands gaat.
Ik vergeet eerder hele woorden, zie post 289.

Hangkous

Hangkous

21-03-2020 om 10:22

Mails van docenten

Die zorgen hier ook voor minimaal glimlachen maar soms zelf schater lachen.
Een begeleidende mail bij de Engelse opdracht onregelmatige werkwoorden is in het Engels geschreven met als afsluitende zin:
Of course i are availabale for questions, just send me a email.
Daarover wordt flink geschaterd door de pubers. 3 fouten in een zin. I am en an email moest dat zijn.

Conclusie van de puber, mam vragen kan ik beter aan jou stellen. Als de docent zelf niet eens de onregelmatige werkwoorden goed kan vervoegen goed kan hij mij dan helpen?

Nou besef ik echt wel dat de druk hoog is bij docenten maar even nalezen wast je hebt getypt voor je het naar 120 leerlingen stuurt is wel handig. Nu wordt er in de klasse app flink de draak gestoken met die man. Als de lessen weer beginnen heeft hij wat uit te leggen zeg maar.

Pluk

Pluk

21-03-2020 om 10:29

Ach

Gisteren zag ik bij Jinek een leraar wiskunde die met twee babies en een peuter om zich heen de hele dag lesgeeft via videobellen. Ik zou zeggen: een goed moment om je pubers te leren om zich in te leven in een ander en iets minder snel te oordelen over een paar taalfouten. Ik vind leerkrachten die hun best doen om de connectie met hun leerlingen te behouden in deze tijd sowieso geweldig. Zijn doen dit ook vaak met kleine kinderen om zich heen of mogen tegelijk ook hun pubers aan het werk houden. Mijn jongste heeft tot nu toe twee docenten gehad die even contact zochten met de klas. De rest heeft een studiewijzer gedeeld en mag je vragen stellen per mail.

Flavia

Flavia

21-03-2020 om 10:34

Pluk

Ik ben zeker heel blij met hoe de docenten deze omschakeling zo snel opgepakt hebben.
Er is zo veel contact met de leerlingen en die worden ook echt gecontroleerd op wat ze doen.
Docent wiskunde viel het op dat veel kinderen een bepaalde som fout hadden. Gisteravond om half 10! kwam er nog een mail met extra uitleg over de aanpak van dat type sommen.
Op alle mails dat ze niet bij de stof kunnen omdat codes niet werken komt een antwoord waardoor je toch aan de slag kunt.

echt top.

Pluk

Pluk

21-03-2020 om 10:38

Geweldig!

Ik heb twee kinderen op verschillende scholen en ik zie hoe enorm het verschil is. Niet alleen de kwaliteit van het onderwijs op afstand, maar vooral de contactmomenten met de klas en leekracht geven rust, betrokkenheid en vertrouwen. En dat hebben kinderen zo nodig. Wij volwassen ook trouwens. Ik videobel heel wat af!

@Emma

@Emma

21-03-2020 om 10:41

Lachen zeg

In deze hectiek je leraar afbranden op een paar taalfouten. Leren ze dat van jullie?

Waar ik me pas echt aan erger: op straat voetballende groepen kinderen die tegen de politie roepen dat ze door hun geloof worden beschermd tegen Corona.

Anno

Anno

21-03-2020 om 10:54

Hardop

Mensen in de supermarkt die zich hardop en spottend uitlaten over het hamsteren van toiletpapier. Een manager die zegt een max te hanteren omdat hij eten belangrijker vindt. Dat dat eten ook verteerd wordt en je lichaam uit moet leek hij zich niet te beseffen.
Heel fijn, heel genant.
Ik heb dankzij medicijnen diarree; minimaal 4- tot soms 15 keer per dag.
Een vriendin van mij heeft de ziekte van Crohn.
Ik wil niet hamsteren, maar word door de hamsteraars gedwongen dat wel te doen.
Dat is echt vervelend, want door mijn werk in de zorg heb ik minder tijd om boodschapoen te doen en veel online winkels leveren alsnog niet of hebben een lange levertijd. Picnic liet me de boodschappen betalen en op de dag van bezorgen was het er ineens niet meer. Heb ik 9 dagen kans op toiletpapier gemist, want zolang moest ik op bezorging wachten.

Flavia

Flavia

21-03-2020 om 11:01

@Emma

lees het met een glimlach.
Het is toch ook best grappig dat een docent Engels of Nederlands zo'n fout maakt.
Dat is niet gelijk afbranden. Ik denk dat de docent zelf als deze het nu nog een keer leest zelf ook hartelijk er om kan lachen.

Een beetje humor in deze tijden maakt het allemaal net iets makkelijker en houdt het gezellig.

Verschil

Je ziet toch altijd wel het verschil tussen een slip of the finger, een in de haast vergeten woord, een zin die achteraf veranderd is en niet helemaal meer klopt of gewoon kneiters van spelfouten of een algemeen slechte schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Ik snap best dat je wat foutjes maakt als je 100 mails op een dag stuurt, zeker nu veel nieuw is en er veel van docenten wordt gevraagd.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.