Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Corona en andere virussen

Ik ben best wel bang voor virussen zoals corona. Wat doen jullie om dit tegen te gaan?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ad Hombre

Ad Hombre

29-02-2020 om 13:29

En dat is vier

https://www.nu.nl/coronavirus/6034093/partner-en-jongste-kind-van-amsterdamse-coronaviruspatient-ook-besmet.html

Kindertjes zijn opgehaald uit de BSO vanwege griepachtige klachten. Wordt vervolgd vrees ik.

Wendelmoed

Wendelmoed

29-02-2020 om 14:15

Ik ben wel benieuwd

Of al die mensen die nu zo over de overheid schreeuwen dat de grenzen allang dichtgemoeten hadden en dat er te weinig gedaan wordt etc, of dat dezelfde mensen zijn die tegen overheidsingrijpen op andere vlakken zijn en tegen vaccinaties etc.
Het lijkt dezelfde groep omdat ze alle info die van wetenschappelijke instituten en officiele mediakanalen afkomt afwijzen. Maar tegelijk vinden ze wel dat de overheid alles op moet lossen.

Ad Hombre

Ad Hombre

29-02-2020 om 14:19

Wendelmoed

Dat die open grenzen hier een probleem zijn lijkt me duidelijk, maar zelfs Wilders & co heb ik nooit horen beweren dat de grenzen zodanig dicht moeten dat we zelf niet meer op vakantie/zakenreis kunnen. Ik geloof niet dat de vluchtelingenmigratie hier een rol heeft gespeeld.

"Het lijkt dezelfde groep omdat ze alle info die van wetenschappelijke instituten en officiele mediakanalen afkomt afwijzen. Maar tegelijk vinden ze wel dat de overheid alles op moet lossen."

Zoek je een zondebok?

nou dat wordt sluiten

Kind is ziek geworden bij t KDV dus besmettingsgevaar is groot daar

Wilgenkatje

Wilgenkatje

29-02-2020 om 15:56

Sowieso veel infecties daar

Wat infecties betreft kunnen ukkies beter een gastouder of thuisoppas hebben. Of grootouders. Of klassiek - eigen thuisblijfouder. Maar ja dan komen al die infecties een paar jaar later.

De bron lag bij (wilde) dieren toch?
Allemaal veganistisch eten zou kunnen helpen. Denk niet dat Ad blij wordt van die optie ( mijn man evenmin 😎)

Nachtmerries heb ik nog niet, maar deze discussiedraad en die andere zijn geen fijne slaaplectuur.

Ad Hombre

Ad Hombre

29-02-2020 om 16:01

Wilgenkatje

"De bron lag bij (wilde) dieren toch?"

Bij vleermuizen schijnt het.

"Allemaal veganistisch eten zou kunnen helpen."

Er gaan wilde verhalen over vleermuisetende Chinezen, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Gewoon contact met een vleermuis of gebeten worden is meer waarschijnlijk, maar niemand weet het.

Je dacht toch niet dat veganisten alle vogels en zoogdieren willen uitmoorden?

"Denk niet dat Ad blij wordt van die optie ( mijn man evenmin 😎)"

Nee, maar liever rood dan dood.

Ad Hombre

Ad Hombre

29-02-2020 om 16:02

Wilgenkatje

"Nachtmerries heb ik nog niet, maar deze discussiedraad en die andere zijn geen fijne slaaplectuur."

Ik word iedere morgen wakker met de wekkerradio en het laatste Coronanieuws...

Grappig

Ik moest wat halen bij de drogist (nee geen handgel Maar zag gelijk bij binnenkomst een groot bord : Er is geen handgel meer.
Dat hheb ik verder nog bij de AH gezien, die is heel goed gesorteerd en heeft meestal (blijkbaar, want ik koop het niet) ook handgel maar nu ook grote bord "Wij hebben...."
Ik heb voor de rest geen hamsterende mensen gezien, en toch bij AH zou je denken dat het de plek bij uitstek zou zijn
We gaan het zien,
Sini

Wilgenkatje

Wilgenkatje

29-02-2020 om 16:25

Wow Ad, dat is dan slecht slapen en slecht wakker worden 🤓😩

Wauw

6 patienten op 17 miljoen inwoners. Tijd om in paniek de straat op te rennen! NOT!

Lilian

Dat kdv kondigde al direct aan dat ze twee weken dicht gingen, nog voordat bekend was dat dit kind het virus heeft.

Groeten,

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-02-2020 om 22:34

Brief van school

Wij kregen vandaag een brief van school.
Kwam er op neer dat we als een kind ziek is gewoon moeten doen wat we anders al deden en dat ze in de klas de kinderen zullen vertellen dat ze de handen moeten wassen tussendoor en in de elleboog moeten hoesten.
Verder gelukkig geen paniekzaaierij.

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het virus al hebben (gehad) zonder het te weten. En zich gewoon niet zo lekker hebben gevoeld.

Ik word een beetje iebelig van dit draadje. Ik ken niemand die hamstert. Hier gewoon nog handzeep en desinfecterende gel in de winkels.
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand serieus denkt dat zo’n gel een eventuele besmetting voorkomt.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-02-2020 om 22:38

Ad Hombre

Ik ken jou natuurlijk niet, maar heb wel een beeld van je gevormd in de afgelopen jaren.
Meen je wat je schrijft nou serieus?? Of zit je de boel hier een beetje op te fokken?

Marinet

Marinet

29-02-2020 om 22:50

Intussen

Ben ik over de zestig, heb diabetes en woon in Delft...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-02-2020 om 22:52

Marinet

En dan zou een gewone griepgolf voor jou veel spannender moeten zijn.

Marinet

Marinet

29-02-2020 om 22:53

Waarom Dendy?

zie titel

Pien

Pien

29-02-2020 om 22:55

Ik wil terug

Naar de jaren 80. Zonder internet. Zonder social media. Mensen worden helemaal gek gemaakt. Hoe zou dit 30 jaar geleden zijn gegaan, met alleen papieren kranten en een 8-uur-journaal. Een stuk relaxter. En evenveel besmettingen, doden en een even niet-zo-gevaarlijk virus.

Jo Hanna

Jo Hanna

29-02-2020 om 23:39

Ja heerlijk, de jaren 80

Toen hadden we HIV-Aids. Daar deed niemand hysterisch over!

Groet,
Jo Hanna

Ad Hombre

Ad Hombre

29-02-2020 om 23:50

Dendy

Nee, nogmaals, ik zit niet te trollen.

Ik zie iets aankomen wat jullie niet zien. Ik probeer jullie te waarschuwen maar dat valt nog niet mee. Ik heb al mijn argumenten ingezet, deze keer niet om gelijk te krijgen, want dat heb ik liever niet.

Het is blijkbaar heel moeilijk om te accepteren dat het echt ernstig is. Dat allerlei mensen in de media maar blijven beweren dat het alleen maar een griepje is helpt ook niet.

Het virus komt en het zal zulke vormen aannemen dat de ziekenhuizen worden overlopen. Vervolgens lopen de dodelijke slachtoffers stijl op. Ik weet niet precies hoe hoog, maar dat het een ramp wordt lijkt mij vrijwel zeker.

De schatting is nu dat 10% van de geïnfecteerden intensive care nodig heeft voor ca 2 weken. We hebben in NL 2000 IC bedden.

Probeer zo lang mogelijk niet geïnfecteerd te worden.

De tijd zal leren of ik gelijk heb...

Floria

Floria

01-03-2020 om 07:12

"Ik zie iets aankomen wat jullie niet zien."

En hoe komt dat dan, dat verder niemand dat ziet en jij wel?

Messias Ad

'Ik probeer jullie te waarschuwen maar dat valt nog niet mee. '

Ach, arme Adje. Luistert het domme vrouwvolk niet naar je? Waar moet dat heen met de wereld.

Maarre

Waaróm probeer je ons te waarschuwen? Wat schiet jij daarmee op?

Vergelijkbare ramp?

“Ik weet niet precies hoe hoog, maar dat het een ramp wordt lijkt mij vrijwel zeker.“
Vergelijkbaar met welke ramp dan?
De Spaanse griep was een stuk dodelijker, maar die periode staat niet als ramp periode bekend.

Zo ging dat

Documentaire over de spaanse griep


https://youtu.be/l0juBE-ra3A

Tine Winkel

Tine Winkel

01-03-2020 om 08:55

Marinet

Ik wil wel boodschappen doen voor je. Ik heb n echt P3 masker en loop dus, met mn handgel, weinig risico

Ad Hombre

Ad Hombre

01-03-2020 om 08:59

Sydney

"Waaróm probeer je ons te waarschuwen? Wat schiet jij daarmee op?"

Zodat niemand op dit forum me ooit nog ongelijk durft te geven

rode krullenbol

rode krullenbol

01-03-2020 om 09:00

Beste Ad,

Je schrijft: "Vervolgens lopen de dodelijke slachtoffers stijl op." Zo'n beeld komt regelrecht uit een zombiefilm of kan er zo in terecht.

Vermoedelijk bedoel je: "Vervolgens loopt het aantal dodelijke slachtoffers stijl op." Zo zie je maar wat het eerste slachtoffer is in geval van paniek: de kwaliteit van de communicatie.

Nog één vraag: zou je niet juist bij de eerste slachtoffers willen horen, nu de capaciteit van de ziekenhuizen nog groot genoeg is?

Rode krullenbol

Ad Hombre

Ad Hombre

01-03-2020 om 09:04

Floria

"En hoe komt dat dan, dat verder niemand dat ziet en jij wel?"

Ik heb een ietwat zorgelijke aard, denk ik. Ik ben ook niet vrij van hypochondrie. Daarnaast heb ik uitstekende zoek- en documentatieskills op het internet.

Daarnaast denk ik dat ik heel goed ben in het bepalen wat wel en wat niet betrouwbare informatie is. Ik heb jullie hier ook regelmatig gewaarschuwd voor trolls, die anderen niet zagen.

Die combinatie van positieve en negatieve eigenschappen heeft niet iedereen.

Echt?

'Zodat niemand op dit forum me ooit nog ongelijk durft te geven '

Dat durf ik best.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.