Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Sport

Ms_Z

Ms_Z

04-02-2025 om 22:19 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 04-02-2025 om 21:57:

[..]

Duitsland is bij Schengen en dus geen grenscontrole. En als ze onverhoopt wel controleren, vragen ze dan om toestemmingsdocumenten, nee toch? Met andere woorden: zou je het wel vragen?

Grenscontrole is er niet inderdaad, er zal geen haan naar kraaien dat ik daar in Duitsland rondstap. Maar is melden niet weer verplicht? Als in: kan hij dit achteraf niet tegen me gebruiken?

Ms_Z schreef op 04-02-2025 om 22:19:

[..]

Grenscontrole is er niet inderdaad, er zal geen haan naar kraaien dat ik daar in Duitsland rondstap. Maar is melden niet weer verplicht? Als in: kan hij dit achteraf niet tegen me gebruiken?

Gaan de kinderen het hier tegen hem over hebben? Praten ze bij hun vader vaak over dingen die ze bij jou doen? Aangezien hij een diepe haat tegen jou koestert, kan het best zijn dat ze maar niks zeggen om geen olie op het vuur te gooien/omwille van de lieve vrede.

Stel je woont in de grensstreek. Dan gaan mensen vaak met enige regelmaat in het buitenland boodschappen doen of tanken of zo. En ook voor een dagje uit. Moeten die dat dan elke keer melden als ze hun kind mee hebben of valt dat onder dagelijkse dingen? 
Ik snap dat Duitsland voor veel mensen een eind rijden is, maar de Nederlandse wet- en regelgeving moet ook werkbaar zijn voor alle mensen die vlakbij de grens wonen. En dat zijn er behoorlijk wat. 

[..]

Hij kan het altijd proberen maar klagen over een bezoek aan vrienden maak je geen goede beurt mee. Hij maakt zich volkomen belachelijk als hij dat doet.

Het is jouw recht om in jouw tijd met de kinderen vrienden te bezoeken. Deze wonen toevallig in het buitenland. Niet in een land met code rood of of oranje, niet aan de andere kant van de wereld.

Trek je eigen plan en gedraag je niet als een bang muisje. Straal gorilla uit! Maak je ook eens groot.

bekijk die ex eens voor wat hij is: een blaaskaak. Laat hem blazen, lach er om en trek net als hij je eigen plan.
Hoe minder jij je in allerlei bochten wringt en hoe minder vat hij op je heeft hoe sneller die lol er af is.

Ms_Z schreef op 04-02-2025 om 21:48:

dank voor alle reacties!

. Eerst maar eens stap voor stap begeleiden dus. Ik zal ex keurig melden dat ik dat op de planning staat en hopelijk zal hij volgend jaar gewoon instemmen.

Tja. Ik hou me maar vast aan de gedachte: ooit wordt het beter. Voorlopig is het volgende strijdtoneel alweer in zicht, want ik ben samen met de kinderen uitgenodigd om bij vrienden op bezoek te komen. Laten die vrienden nou net in Duitsland wonen.. Dat hele toestemming geven is vorig jaar uitgelopen op flinke discussies en ex heeft het tot op de dag van vertrek spannend gelaten of ik kon vertrekken. Ik zie er eigenlijk gewoon tegenop om te vragen, maar goed. Daar gaan we weer

Meld jij je ex keurig dat er nu in groep 7 open dagen gepland staan met kind omdat je de hoop blijft houden dat je ex gaat veranderen?

Als dat zo is waarom blijf je jezelf zo pijnigen? 

Je weet toch al dat jouw ex met niks van jou instemt.

Wat bedoel je met ooit word het beter? 

Van wat jij beschrijft in je posten gaat er niks beter worden ooit.

Waarom vragen aan je ex over bezoek Duitsland? Hoe lang ga je?

Gewoon gaan zonder melden, is praktisch om de hoek zeg.

Ik zou ook selectief zijn in wat je wel en niet meldt aan je ex. Alles wat je meldt is blijkbaar een reden om moeilijk te gaan doen. Een inschrijving moet natuurlijk toestemming voor zijn, maar een open dag is vrijblijvend. 
Je hoeft toch niet voor alles wat je in jouw tijd doet toestemming te vragen of te melden wat er op de planning staat. Van boodschappen doen, tot nieuwe schoenen kopen, van naar het zwembad gaan tot bezoek van vrienden of opa en oma. 

Ysenda schreef op 04-02-2025 om 22:54:

[..]

Hij kan het altijd proberen maar klagen over een bezoek aan vrienden maak je geen goede beurt mee. Hij maakt zich volkomen belachelijk als hij dat doet.

Het is jouw recht om in jouw tijd met de kinderen vrienden te bezoeken. Deze wonen toevallig in het buitenland. Niet in een land met code rood of of oranje, niet aan de andere kant van de wereld.

Trek je eigen plan en gedraag je niet als een bang muisje. Straal gorilla uit! Maak je ook eens groot.

Eens.

[..]

Grenscontrole is er niet inderdaad, 

Tegenwoordig toch WEL weer?

En dan moet je paspoorten en formulieren wel bij je hebben.

Ms_Z

Ms_Z

05-02-2025 om 10:20 Topicstarter

Ysenda schreef op 04-02-2025 om 22:54:

[..]

Helemaal eens hoor, echt! En ik leef vooral m’n eigen leven en ik onderneem ook genoeg, maar met al die rotmails van hem, maar ook valse aangiften én meldingen bij VT (waar overigens nooit iets mee wordt gedaan, maar het feit alleen al is doodvermoeiend…) en die tienduizenden euro’s aan advocaatkosten die ik al betaald heb, word je wel eens voorzichtig met dit soort dingen. Gewoon geen zin meer in gezeur. Hij mag vinden wat hij wil en dat interesseert me steeds minder, maar helaas maakt deze man er regelmatig ook echt werk van.

Het is een blaaskaak, absoluut. Maar wel een hele gemene blaaskaak.

linn19 schreef op 04-02-2025 om 23:10:

.

Wat bedoel je met ooit word het beter?

Dat ik hoop dat hij ooit zijn focus verlegt.

Zowel voor Duitsland als voor die vaccinaties zou ik zeggen: gewoon doen. Valse aangiftge van kinderontvoering zal niet lukken want tegen de tijd dat hij weet dat je in Duitsland zit, ben je alweer terug. En wat die vaccinaties betreft: als je met je kind voor de prik komt, vragen ze niet naar de handtekening van vader. Kan hij wel achteraf piepen, maar dan haal je je schouders op "o, ik ging ervan uit dat je ermee akkoord ging, je was in het verleden immers ook nooit tegen inenten". 

Een andere optie - maar die kost geld - is om hem nu expliciet om toestemming te vragen - die hij gaat weigeren - en dan direct een verzoek vervangende toestemming bij de rechtbank in te dienen. Daar is dan wel een advocaat voor nodig. Dan zal hij ongetwijfeld alsnog die toestemming verlenen omdat hij anders als een zielig mannetje bij die rechter te kijk staat. Een volgende keer dat hij dan weer wat flikt dien je een verzoek eenhoofdig gezag, subsidiair vervangende toestemming in, waarbij je dan dit eerste verzoek als bewijsstuk meestuurt: ziet u wel, rechter, met deze man is geen land te bezeilen, mag het nu een keer afgelopen zijn? Maar dat is een kwestie van de lange adem, en het kost geld. 

Ik zou kiezen voor optie 1: gewoon doen, en als hij achteraf gaat miepen, doen of je gek bent. Hij kan toch niks. De trip is dan al geweest, de prik al gezet, dat draait hij niet meer terug, 

O ja, nog wat. Ik zou bij volgende vakanties ruim op tijd de toestemming op schrift vragen en als die uitblijft (stel een termijn) meteen een verzoek vervangende toestemming indienen zodat de uitspraak binnen is voor de vakantie begint. Zodat je niet tot de dag van vertrek in spanning zit. Dus bijvoorbeeld voor de zomervakantie: uiterlijk 25 mei toestemming rond (op schrift!), anders rechtbank, zodat we voor de schoolvakantie weten of we weg kunnen. 

Als puntje bij paaltje komt, zal hij toch wel toegeven, om te voorkomen dat de rechter ziet wat een zeurkoud hij is.  Kom je niet voor een toevoeging in aanmerking (www.rechtsbijstand.nu)?

Ms_Z schreef op 05-02-2025 om 10:20:

[..]

Helemaal eens hoor, echt! En ik leef vooral m’n eigen leven en ik onderneem ook genoeg, maar met al die rotmails van hem, maar ook valse aangiften én meldingen bij VT (waar overigens nooit iets mee wordt gedaan, maar het feit alleen al is doodvermoeiend…) en die tienduizenden euro’s aan advocaatkosten die ik al betaald heb, word je wel eens voorzichtig met dit soort dingen. Gewoon geen zin meer in gezeur. Hij mag vinden wat hij wil en dat interesseert me steeds minder, maar helaas maakt deze man er regelmatig ook echt werk van.

Het is een blaaskaak, absoluut. Maar wel een hele gemene blaaskaak.

[..]

Dat ik hoop dat hij ooit zijn focus verlegt.

Wat als jij nu eens eerst je focus verlegt?

Je schrijft dat bij hem alles om hem draait maar jij laat ook alles wb de kinderen om hem draaien. 

Ook met die open dagen vanaf groep 7. 

Je schrijft dat je KEURIG aan hem gaat melden wat er daarvan op de planning staat. 

Van wie MOET je dat KEURIG aan hem melden?  

Je hebt het zelf over begeleiden van de kinderen maar zodra er iets is waar jij ze in kan begeleiden zonder je ex schiet bij jou gelijk de naam van je ex weer in je hoofd en ben je weer met hem bezig ipv je kinderen begeleiden. 

Hier op het forum komt elke keer een maar achter je antwoorden. 

Op mij komen jouw antwoorden over als "" ik ben nu eenmaal slachtoffer van deze man". 

Ik gun je zoveel beter dan dit en jouw kinderen ook. En daar heb je zelf echt wel invloed op.

Eens met Linn. In een normale situatie zou je melden of overleggen. Maar als ik verwijten en scheldwoorden krijg dan zijn we echt klaar hoor. Vaccinatie is geen toestemming voor nodig. En het bezoeken van een open dag ook niet. 

Daarbij is die mededinging van juf toch niet aan jou persoonlijk gedaan? Dat staat op de schoolapp of zeggen ze tijdens het oudergesprek. Daar kan hij bij zijn of kennis van nemen. Open dagen worden openbaar gemaakt. Er hangen overal borden met aankondigingen. 

Bezoeken Duitsland is geen enkele controle (dat is voor busjes, vrachtwagens en immigranten op bepaalde plekken). Jij gaat gewoon op bezoek bij vrienden niet op vakantie. Dus mocht hij vragen dan doe je of je gek bent. 

Hou eens op hem overal in mee te nemen. Doet hij dat ook bij jou? Minder overleg is Minder contact en gedoe.

Linn "Ik gun je zoveel beter dan dit en jouw kinderen ook. En daar heb je zelf echt wel invloed op."
Dat laatste is zeker waar. Maar het zijn natuurlijk niet alleen haar kinderen maar ook die van hem. Als dat verleggen van focus of eigen pad kiezen - wat ik in deze berichten lees - er toe leidt dat dat ook repercussies heeft voor de band die de kinderen met hun vader hebben, zou ik daar wel rekening mee houden. Ik snap wel dat to daarom zaken "keurig"  aan haar ex meldt. Ik snap ook dat de reacties van ex bijzonder onaangenaam zijn. Mijn advies zou zijn, zoveel mogelijk negeren, de eer aan jezelf houden, af en toe je tong inslikken of zelfs zachtjes met je hoofd tegen de muur bonken bij zijn reacties. En stoicijns zaken blijven melden zoals je nu doet. Toestemming vragen voor tripje naar Duitsland is inderdaad niet nodig, ik zou hooguit terloops melden als het ter sprake komt. 

Alkes schreef op 12-02-2025 om 07:56:

Linn "Ik gun je zoveel beter dan dit en jouw kinderen ook. En daar heb je zelf echt wel invloed op."
Dat laatste is zeker waar. Maar het zijn natuurlijk niet alleen haar kinderen maar ook die van hem. Als dat verleggen van focus of eigen pad kiezen - wat ik in deze berichten lees - er toe leidt dat dat ook repercussies heeft voor de band die de kinderen met hun vader hebben, zou ik daar wel rekening mee houden. Ik snap wel dat to daarom zaken "keurig" aan haar ex meldt. Ik snap ook dat de reacties van ex bijzonder onaangenaam zijn. Mijn advies zou zijn, zoveel mogelijk negeren, de eer aan jezelf houden, af en toe je tong inslikken of zelfs zachtjes met je hoofd tegen de muur bonken bij zijn reacties. En stoicijns zaken blijven melden zoals je nu doet. Toestemming vragen voor tripje naar Duitsland is inderdaad niet nodig, ik zou hooguit terloops melden als het ter sprake komt.

Bij enigszins normale exen die gewoon een beetje lullig doen ja, maar bij mannen zoals de ex van TO zou ik dat melden beperken tot het aller-allernoodzakelijkste. Welke vrienden je ziet en waar die wonen: gaat hem helemaal niks aan, zolang het normale mensen zijn. Gewoon zo min mogelijk contact tussen de exen, dat geeft de meeste rust, voor beide partijen. En dat komt ook de kinderen ook ten goede.

Verder heel hard hopen dat hij snel een nieuwe liefde vindt, en zijn aandacht en energie aan haar kan besteden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.