Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Sport

Ms_Z

Ms_Z

12-02-2025 om 10:06 Topicstarter

linn19 schreef op 06-02-2025 om 13:48:

[..]
Ik gun je zoveel beter dan dit en jouw kinderen ook. En daar heb je zelf echt wel invloed op.

Dat gun ik mijzelf ook en daar heb ik ook invloed op. Het is soms verwarrend en het is moeilijk wat ik wel moet en wat ik niet hoef te melden. Andere gescheiden ouders zie ik zoveel met elkaar delen en ok deze ex heeft zo zijn momenten dat hij het goed probeert te doen. Maar die talloze meldingen naar veilig thuis en de valse aangiftes maken het wel eens verwarrend. Onterechte vragen (zoals de vraag of de ex iets weer tegen mij kan gebruiken in één van zijn vele kortgedingprocedures) spoken constant door mijn hoofd. Er is gewoon een heleboel gebeurd en ik wéét dat ik anders moet denken, maar wat er gebeurd is houdt me soms gewoon nog tegen.

IMI-x2 schreef op 12-02-2025 om 08:28:

[..]

Bij enigszins normale exen die gewoon een beetje lullig doen ja, maar bij mannen zoals de ex van TO zou ik dat melden beperken tot het aller-allernoodzakelijkste. ]

Is ook zo.

IMI-x2 schreef op 12-02-2025 om 08:28:

[..]

Verder heel hard hopen dat hij snel een nieuwe liefde vindt, en zijn aandacht en energie aan haar kan besteden.

Grappig, want juist voor die nieuwe liefde verliet hij het gezin. Na een paar drukke en slechte weken en een affaire van zes (!) weken hield meneer het voor gezien bij zijn gezin en kocht hij alvast een nieuw huis met zijn nieuwe partner. Hij heeft nog regelmatig dronken voor de deur gestaan en mij huilend opgebeld, maar ik hield de deur dicht. Nieuwe relatie wankelt ontzettend en zijn nieuwe partner heeft zo haar eigen problemen (die ziet haar eigen kinderen niet meer), dus misschien zit deze man wel gewoon ontzettend met zichzelf in de knoop. Daar moet hij echter zelf mee dealen, daar kan ik niks meer mee. 

Wel dank voor alle reacties  

Ook exen die normaal met elkaar omgaan melden echt niet elke poep en scheet die ze ondernemen met de kinderen. Als je gescheiden bent, weet je nu eenmaal niet altijd waar je kind is en wat het aan het doen is. Je ex meldt vast ook niet waar hij met de kinderen allemaal naartoe gaat. 

MamaE schreef op 12-02-2025 om 10:10:

Ook exen die normaal met elkaar omgaan melden echt niet elke poep en scheet die ze ondernemen met de kinderen. Als je gescheiden bent, weet je nu eenmaal niet altijd waar je kind is en wat het aan het doen is. Je ex meldt vast ook niet waar hij met de kinderen allemaal naartoe gaat.

Nee uiteraard niet elk uitstapje maar keuze vo school of vaccineren wel. Ik denk ook niet dat Ms-Z alles moet melden maar zoveel mogelijk discussies vermijden en rot mails negeren - hoe lastig dat ook vaak is om op je tanden te bijten. Maar dan heb je er uiteindelijk zelf minste last van 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.