Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-01-2025 om 22:50
Daar is ze weer, met haar eeuwige ex-gezeur. Maar ik ben benieuwd hoe jullie met het volgende zijn omgegaan (als jullie zoiets meegemaakt hebben).
Ex weigert al sinds het begin van seizoen om één van de kids naar de teamsport te brengen waar hij al jaren lid van is. Vorig seizoen ging alles al moeizaam, maar begin van dit seizoen heeft ex de coach laten weten dat zoonlief wat hem betreft mag stoppen en dat ex hem in ieder geval nooit meer zal brengen. De contributie was al betaald en de nieuwe outfit al aangeschaft, dus ik heb mijn kind nog gewoon laten meedoen, al was het dan maar om de week, omdat vader de andere week simpelweg weigerde te gaan (terwijl hij daarvoor wel altijd actief was en naar de wedstrijden ging). Het is echter een ontzettend dure sport, zeker voor dat halve seizoen dat hij mee mag doen. Met zoon heb ik besproken dat we eens naar andere sporten kunnen kijken, ex heb ik keurig laten weten dat zoon wellicht zou stoppen met teamsport en verder wilde kijken.
Zoonlief was al een tijd fan van zelfverdedigingssporten en hij had met broertje besproken (die zit al jaren op zo’n vereniging) dat hij wel mee wilde doen. Ex keurig op de hoogte gesteld, ex vond dat ok en kind kon niet enthousiaster na zijn eerste proefles. Hij vindt het, zelfs na nadenken en nog wat verder rondkijken, het allergaafste wat hij ooit heeft gedaan.
Je voelt de bui al hangen; nu wil ex ineens niet meer meewerken aan de inschrijving en ik snap niet waarom niet. Het is geen heel kostbare sport, het vindt plaats op dagen dat de kids bij mij zijn en eerder vond hij proeflessen nog een goed idee.
Nu is inschrijven bij een sportvereniging geloof ik wel een gezagsbeslissing. Ik kan dus niet zomaar zonder toestemming laten meedoen (al neemt hij met de kinderen deel aan allerlei golftoernooien totaal buiten mijn medeweten om). Als hij kwaad wil, kan hij dit dan echt tegenhouden en kan hij er echt iets tegen doen als ik zoonlief wel mee laat sporten?
Het gedoe maakt me vooral kwaad omdat ex eerder wel welwillend tegenover de sport stond. Dit lijkt me totaal niet redelijk voor het kind. Nog kwader maakt het me omdat juist hij degene was die ook al weigerde om de teamsport voort te zetten. Ik doe moeite, ik betrek hem bij alle beslissingen en tóch komt er weer gezeik…
12-02-2025 om 10:06
linn19 schreef op 06-02-2025 om 13:48:
[..]
Ik gun je zoveel beter dan dit en jouw kinderen ook. En daar heb je zelf echt wel invloed op.
Dat gun ik mijzelf ook en daar heb ik ook invloed op. Het is soms verwarrend en het is moeilijk wat ik wel moet en wat ik niet hoef te melden. Andere gescheiden ouders zie ik zoveel met elkaar delen en ok deze ex heeft zo zijn momenten dat hij het goed probeert te doen. Maar die talloze meldingen naar veilig thuis en de valse aangiftes maken het wel eens verwarrend. Onterechte vragen (zoals de vraag of de ex iets weer tegen mij kan gebruiken in één van zijn vele kortgedingprocedures) spoken constant door mijn hoofd. Er is gewoon een heleboel gebeurd en ik wéét dat ik anders moet denken, maar wat er gebeurd is houdt me soms gewoon nog tegen.
IMI-x2 schreef op 12-02-2025 om 08:28:
[..]
Bij enigszins normale exen die gewoon een beetje lullig doen ja, maar bij mannen zoals de ex van TO zou ik dat melden beperken tot het aller-allernoodzakelijkste. ]
Is ook zo.
IMI-x2 schreef op 12-02-2025 om 08:28:
[..]
Verder heel hard hopen dat hij snel een nieuwe liefde vindt, en zijn aandacht en energie aan haar kan besteden.
Grappig, want juist voor die nieuwe liefde verliet hij het gezin. Na een paar drukke en slechte weken en een affaire van zes (!) weken hield meneer het voor gezien bij zijn gezin en kocht hij alvast een nieuw huis met zijn nieuwe partner. Hij heeft nog regelmatig dronken voor de deur gestaan en mij huilend opgebeld, maar ik hield de deur dicht. Nieuwe relatie wankelt ontzettend en zijn nieuwe partner heeft zo haar eigen problemen (die ziet haar eigen kinderen niet meer), dus misschien zit deze man wel gewoon ontzettend met zichzelf in de knoop. Daar moet hij echter zelf mee dealen, daar kan ik niks meer mee.
Wel dank voor alle reacties
12-02-2025 om 10:10
Ook exen die normaal met elkaar omgaan melden echt niet elke poep en scheet die ze ondernemen met de kinderen. Als je gescheiden bent, weet je nu eenmaal niet altijd waar je kind is en wat het aan het doen is. Je ex meldt vast ook niet waar hij met de kinderen allemaal naartoe gaat.
12-02-2025 om 13:36
MamaE schreef op 12-02-2025 om 10:10:
Ook exen die normaal met elkaar omgaan melden echt niet elke poep en scheet die ze ondernemen met de kinderen. Als je gescheiden bent, weet je nu eenmaal niet altijd waar je kind is en wat het aan het doen is. Je ex meldt vast ook niet waar hij met de kinderen allemaal naartoe gaat.
Nee uiteraard niet elk uitstapje maar keuze vo school of vaccineren wel. Ik denk ook niet dat Ms-Z alles moet melden maar zoveel mogelijk discussies vermijden en rot mails negeren - hoe lastig dat ook vaak is om op je tanden te bijten. Maar dan heb je er uiteindelijk zelf minste last van