Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex


Catwoman

Catwoman

18-04-2023 om 21:24 Topicstarter

tsjor schreef op 18-04-2023 om 17:14:

Catwoman, op 15.05.23 zeg je: 'Ik ga niets afspreken over zorgdagen want ik wil dat hij de kleine zo weinig mogelijk krijgt.'
Op 18.04.23 zeg je: 'En mijn intentie is niet om de omgang te weigeren'

Begrijp ik het goed dat je omgang niet wil weigeren, maar wel dat hij de kleine zo min mogelijk krijgt?

Tsjor

Ja dat klopt. Ik wil dat de kleine zijn vader leert kennen en ik ben daarom ook bezig om een goede omgangsregeling te treffen maar ik ben nog steeds van mening dat mijn ex niet goed voor hem kan zorgen en daarom wil ik het tot een minimum beperken

Catwoman

Catwoman

18-04-2023 om 21:26 Topicstarter

tsjor schreef op 18-04-2023 om 17:16:

'Vandaag was ik weer met de kleine naar de huisarts geweest en die vermoed nu astma bij hem.'
Astma is nog een vermoeden. Wat wordt de volgende stap? Komt er nog een nader onderzoek? Kun je dan je ex daarin meenemen?

Tsjor

Nee ik heb een puffer gekregen voor hem en ik moet over 3 weken terug komen om te kijken of er dan verbetering is. Ik weet niet hoe het dan verder moet

Catwoman

Catwoman

18-04-2023 om 21:55 Topicstarter

Ik heb vandaag de coördinator van de bor gesproken. Een aantal dingen heeft zij anders geïnterpreteerd en ingevuld. Ze begreep heel goed dat ik daar mee zit en ze gaat het verslag aanpassen. Ik krijg het verslag donderdag toegestuurd en dan kan ik ook nog daar op reageren. 

Catwoman

Catwoman

21-04-2023 om 08:26 Topicstarter

Nou ik heb een mail gekregen van mijn ex. Hij kan mij vanaf volgende week 100 euro per maand betalen. Ik vraag me erg af of dat klopt en ik weet ook niet of het slim is om daarmee akkoord te gaan. En hij vraagt ook gelijk om foto's en filmpjes omdat hij de kleine 2 weken niet kan zien terwijl hij hem gewoon kan zien maar zelf niets wilde regelen daarvoor. En ik zou gisteren het aangepaste verslag krijgen van de bor maar dat heb ik ook niet gekregen dus daar moet ik ook weer achter aan. 

'Ik vraag me erg af of dat klopt en ik weet ook niet of het slim is om daarmee akkoord te gaan.' Precies dit had ik al voorspeld. Natuurlijk is de gekozen werkwijze een bron voor escalatie van onenigheden.
In lijn van de gekozen werkwijze zou je aan de mensen van Bor moeten vragen of zij denken dat het bedrag redelijk is en als zij denken dat dat zo is, dan is het zo. als zij zeggen dat ze dat niet kunnen beoordelen dan geef je aan dat jij het ook niet kunt beoordelen en dan vraag je aan de mensen van Bor: wat kunnen wij (allemaal dus) doen om het wel te kunnen beoordelen.
Eventuele beoordeling zou je ook kunnen laten doen door het LBIO, dan vraag je aan je ex of hij het via het LBIO wil laten doen, je deelt de kosten (ieder 25 euro) en jij geeft jouw inkomensgegevens aan hem, zodat hij alles kan invullen. Daarmee geef je aan dat je een officiële beoordeling wil en dat je hem wel vertrouwt. Je kunt ook zijn inkomensgegevens vragen, daarmee geef je aan dat je hem niet vertrouwt. Ik zou het wel allemaal eerst voorstellen in een gesprek met de Bor, uitleggen wat het probleem is (hoe kan ik dat beoordelen) en welke oplossingen er mogelijk zijn. Het eens zijn over de gekozen weg om tot een oplossing te komen is belangrijker dan de oplossing zelf.

Tsjor

Ik zou voor nu dankjewel zeggen en aangeven dat je de exacte doorrekening van verdeling van kosten wil neerleggen bij Lbio. En dat zou ik ook zo doorgeven (niet vragen!) bij de mensen van bor.

Ieder zijn vakgebied, zeg maar.

tsjor schreef op 21-04-2023 om 09:54:


In lijn van de gekozen werkwijze zou je aan de mensen van Bor moeten vragen of zij denken dat het bedrag redelijk is en als zij denken dat dat zo is, dan is het zo. 

Dat meen je toch niet echt, Tsjor? De mensen van de bor zijn mensen die zich vrijwillig inzetten om de omgang tussen vader en kind mogelijk te maken. Ze zijn geen financieel deskundigen of echtscheidingsmediators. Als zij met al hun goede bedoelingen zeggen: ja, 100 euro lijkt me best redelijk, wat heb je dan aan die mening? Helemaal niets, toch?

Je weet pas wat redelijk is als je alle gegevens hebt. Die heeft Catwoman niet. Dan valt er niets te berekenen en weet je simpelweg niet wat redelijk is.

IMI-x2 schreef op 21-04-2023 om 12:27:

[..]

Dat meen je toch niet echt, Tsjor? De mensen van de bor zijn mensen die zich vrijwillig inzetten om de omgang tussen vader en kind mogelijk te maken. Ze zijn geen financieel deskundigen of echtscheidingsmediators. Als zij met al hun goede bedoelingen zeggen: ja, 100 euro lijkt me best redelijk, wat heb je dan aan die mening? Helemaal niets, toch?

Je weet pas wat redelijk is als je alle gegevens hebt. Die heeft Catwoman niet. Dan valt er niets te berekenen en weet je simpelweg niet wat redelijk is.

Volgens mij is dat precies wat Tsjor, een beetje cynisch, bedoelt. Waarom hebben die mensen überhaupt advies gegeven op dit vlak? Ik sta er ook van te kijken hoe onprofessioneel Catwoman op deze manier haast ergens ingerommeld wordt. Wie bedenkt dat, om deze toch al niet erg heldere en coöperatieve vader zelf een 'bod' te laten doen voor alimentatie? Dit moet gewoon strak en zakelijk afgehandeld worden, met een juridische onderbouwing.

Als ik in jouw schoenen stond zou ik heel die alimentatieverplichting bij het LBIO neerleggen, zowel de berekening als het innen. Je ex heeft al meerdere malen bewezen de regels aan zn laars te lappen, dus verwacht nu dan ook niet dat hij maandelijks zelfstandig een bedrag naar jou gaat overmaken. Genoeg kansen gehad (en verspeeld) om afspraken na te komen, toch? 

Doe het jezelf niet aan deze stress ook nog op je schouders te nemen, terwijl hiervoor een instantie bestaat en het jou uit handen kan nemen!

alimentatie gewoon via advocaat laten gaan (heb je toch nog?)die zou je moeten begeleiden daarin.

tsjor schreef op 21-04-2023 om 09:54:


In lijn van de gekozen werkwijze zou je aan de mensen van Bor moeten vragen of zij denken dat het bedrag redelijk is en als zij denken dat dat zo is, dan is het zo. 

Dat meen je toch niet echt, Tsjor?

Mija schreef op 21-04-2023 om 12:45:

[..]

Volgens mij is dat precies wat Tsjor, een beetje cynisch, bedoelt. 

Dat hoopte ik al, maar het was me niet duidelijk. 

Ik vind persoonlijk 100 euro nog niet eens zo'n slecht bod. Eerst maar eens zien of hij daadwerkelijk gaat betalen. En of hij zijn werk behoudt, want als dat weer wegvalt en hij moet kiezen tussen alimentatie of drugs betwijfel ik ten zeerste of je nog wat gaat krijgen.

Maar inderdaad, laat dit officieel berekenen en innen door het LBIO. 

Ik heb eerder al aangegeven dat ik het voorstel van de mensen van Bor niet goed vond, zeker ook omdat op voorhand te verwachten was dat het voor Catwoman aanleiding zou zijn om daar weer discussie over te maken.
Vandaar dat ik het beoordelen van het voorstel weer terug zou leggen bij de mensen van Bor.
Alle andere werkwijzen zouden de indruk kunnen wekken dat Catwoman degene is die moeilijk doet, maar het probleem ligt niet bij haar, maar bij de gekozen werkwijze. Dan kun je beter de onnozele spelen: hoe kan ik dit beoordelen en wat kunnen wij doen om dit te beoordelen.
Dat ex met zijn financiële gegevens zich moet melden bij Catwoman is, gezien de ontstane sfeer, geen goede optie.
Advocaat of LBIO zijn goede oplossingen, maar ik zou het dus echt via de mensen van Bor spelen. Als zij ook niet weten hoe je tot een goede beoordeling komt kun je hen helpen met deze suggesties. De teamleider die dit voorgesteld had was toch een professional? Maar dan nog: als het vrijwilligers zijn die zich bezig houden met moeizame constructies voor ouderschap zou het goed zijn als ze zich realiseren dat sommige voorstellen eerder olie op het vuur gooien dan dat ze iets oplossen.

Tsjor

Ik kan me vinden in wat Tsjor zegt, toch zou ik kiezen voor wat al eerder gesuggereerd is (bedankt en je eigen weg gaan). Tuurlijk zou het mooi zijn als de Bor hier iets van zou leren en tot een inzicht zou komen. Bovendien dat daarmee ex, Catwoman niet ziet als een kwade genius maar de LBIO als een soort logisch en natuurlijk proces vanuit de Bor ziet. Maar hoe realistisch is het dat ze bij Bor dan opeens wel komen met een goed advies. Bovendien, je zou de mensen die vinden dat je aanstuurt op een conflict door de LBIO in te schakelen, te eten moet geven. 

De vraag over alimentatie moet je niet neerleggen bij een toko die door vrijwilligers (en dus amateurs) gerund wordt, ookal is het hoofd ervan wel een betaalde kracht. De Bor doet haar ding, goed onder de juiste omstandigheden, minder goed als het gaat om bijzondere omstandigheden.. overvraag ze niet. Je vraagt aan een amateurslager ook niet of hij bruidstaarten maakt.  

Klopt helemaal Philou, de vraag over alimentatie had niet op deze wijze aangepakt moeten worden. Probleem is alleen dat het nu wel zo is gebeurd, met een voorspelbare uitkomst. Als Catwoman het oprecht kan accepteren als waardevol gebaar, dat zou natuurlijk het allermooiste zijn.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.