Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex


Dat klinkt allemaal positief Catwoman. Fijn om te horen.

" Ze stelde zelf voor dat ik de kleine iets eerder breng en later haal zodat ik mijn ex de komende 6x nog niet zie. Ik zie hem dan pas weer tijdens de evaluatie. Dan kan ik die tijd gebruiken om mijn emoties meer onder controle te krijgen."

Wat een goed voorstel. Kan je rustiger aan de nieuwe situatie wennen.

hoe is het nu met jullie?

Catwoman

Catwoman

07-04-2023 om 22:10 Topicstarter

Truusje! schreef op 03-04-2023 om 21:48:

hoe is het nu met jullie?

Het gaat hier wel redelijk. De afgelopen weken was ik erg druk met de kleine die steeds lichamelijke klachten had. Hij krijgt nu speciale melk tegen koemelkallergie om te kijken of dat wat helpt. Ik ben zelf ook nog ziek geweest en ik had een sterfgeval in de familie dus het waren zware weken. 

Met de omgang gaat het wel goed, mijn ex heeft de kleine nu 3x gezien, morgen is de 4de keer. Aankomende donderdag hebben we een evaluatie gesprek. Ik ben heel benieuwd wat daar uit komt. 

heftige weken maar dijn dat het nubwat beter gaat ook met de omgang.
Heb je nu minder "last" van ex nu hij de kleine vaker ziet?
Succes donderdag

Catwoman

Catwoman

11-04-2023 om 03:52 Topicstarter

Truusje! schreef op 09-04-2023 om 09:14:

heftige weken maar dijn dat het nubwat beter gaat ook met de omgang.
Heb je nu minder "last" van ex nu hij de kleine vaker ziet?
Succes donderdag

Thanks! Ja hij mailt mij in principe niet meer. Nu had ik 1x de omgang afgezegd omdat de kleine en ik allebei ziek waren dus ik moest hem daarover mailen. Daar kreeg ik geen reactie op maar toen ik vorige week stuurde dat het weer iets beter ging met de kleine en de omgang die week wel door kon gaan reageerde hij daar wel op. Hij vroeg of het met mij ook wat beter ging en of hij nog iets kon bestellen voor de kleine. Ik had terug gestuurd dat hij wel luiers kon bestellen en ik had gevraagd of hij wat geld wilde overmaken omdat die speciale melk die ik had gekocht voor de kleine heel erg duur is. Nou je raad het al, ik heb daarna niets meer van hem gehoord. Ik ben daar zo boos over. Hij betaald nul alimentatie en als ik dan ergens om vraag reageert hij gewoon niet. Maar wel zeuren dat hij zijn kind wil zien. Ik ga dit donderdag wel bespreken tijdens het gesprek 

Financiële bijdragen, kinderalimentatie, zul je toch 'officieel' moeten afspreken, anders wordt elk aanbod van hem (kan ik iets bestellen voor de kleine) een groot risico (ja, zoveel geld kun je overmaken, want ik heb dit of dat gedaan). Dat werkt zo niet.
Zijn er afspraken gemaakt en betaalt hij niet, dan kun je het LBIO inschakelen.

Tsjor

Eens met Tsjor. Of vastleggen, of niets meer verwachten. 

Je kan wel uitspreken dat je boos en teleurgesteld bent als hij eerst vraagt of hij wat kan meenemen en dan vervolgens niks meeneemt. Jou blij maken met een dooie mus is niet handig. Maar als je daadwerkelijk wat van hem wilt ontvangen, dan lijkt vastleggen de enige realistische oplossing.

Catwoman

Catwoman

11-04-2023 om 12:47 Topicstarter

Ja hoe doe ik dat? Van mijn advocaat moet ik het zelf met hem regelen. Moet ik mijn ex een mail sturen en vragen om zijn loonstrook? Of donderdag om die loonstrook vragen? Ik kan pas de alimentatie berekenen als ik zijn loonstrook heb.

Een mail sturen en vragen om de loonstrook lijkt mij niet zo handig. Zijn er verder ook geen dingen vastgelegd? Bijvoorbeeld dat hij het kind van jou alleen onder toezicht mag zien?
https://www.alimentatiewijzer.nl/berekenen/kinderalimentatie-behoefte.html Dit is online al een voorbeeld van het zelf (op een eenvoudige wijze) berekenen. Behoefte is overigens niet hetzelfde als draagkracht, dan spelen nog een aantal factoren mee, zoals woonlasten. Bovendien worden behoeften van het kind deels ook gedekt door kinderbijslag en kindgebonden budget. Ik weet niet hoe ze dat allemaal meenemen in die berekening.
Het LBIO maakt voor 50 euro een berekening. Voorde3el is dat zij ook kunnen helpen bij handhaving.
Wellicht kun je het in een verhaal inpakken, bijvoorbeeld dat je blij bent dat hij vroeg of hij iets kon aanschaffen voor de kleine; dat het goed zou zijn om daar een structurele afspraak over te maken door middel van het berekenen van kinderalimentatie, dat hij eventueel alvast kan kijken hoe dat zou uitpakken en dan geef je jouw inkomen en zo'n website door. En je vraagt naar zijn inkomen. Hij kan het dan invullen en bekijken wat het zou betekenen.
Je kunt ook aangeven wat je hoopt dat jullie in de toekomst zullen bereiken en waar dan afspraken over gemaakt moeten worden, bijvoorbeeld omgang en financiën.
En je kunt je advocaat vragen hoe je zoiets zelf kunt regelen.
Het is goed om te lezen dat de omgang verder goed gaat en dat veranderingen (kind is ziek) ook mogelijk zijn. Elkaar over en weer een basis geven op grond waarvan je afspraken kunt maken is al zeer behulpzaam.

Tsjor

Catwoman

Catwoman

11-04-2023 om 20:14 Topicstarter

tsjor schreef op 11-04-2023 om 13:43:

Een mail sturen en vragen om de loonstrook lijkt mij niet zo handig. Zijn er verder ook geen dingen vastgelegd? Bijvoorbeeld dat hij het kind van jou alleen onder toezicht mag zien?
https://www.alimentatiewijzer.nl/berekenen/kinderalimentatie-behoefte.html Dit is online al een voorbeeld van het zelf (op een eenvoudige wijze) berekenen. Behoefte is overigens niet hetzelfde als draagkracht, dan spelen nog een aantal factoren mee, zoals woonlasten. Bovendien worden behoeften van het kind deels ook gedekt door kinderbijslag en kindgebonden budget. Ik weet niet hoe ze dat allemaal meenemen in die berekening.
Het LBIO maakt voor 50 euro een berekening. Voorde3el is dat zij ook kunnen helpen bij handhaving.
Wellicht kun je het in een verhaal inpakken, bijvoorbeeld dat je blij bent dat hij vroeg of hij iets kon aanschaffen voor de kleine; dat het goed zou zijn om daar een structurele afspraak over te maken door middel van het berekenen van kinderalimentatie, dat hij eventueel alvast kan kijken hoe dat zou uitpakken en dan geef je jouw inkomen en zo'n website door. En je vraagt naar zijn inkomen. Hij kan het dan invullen en bekijken wat het zou betekenen.
Je kunt ook aangeven wat je hoopt dat jullie in de toekomst zullen bereiken en waar dan afspraken over gemaakt moeten worden, bijvoorbeeld omgang en financiën.
En je kunt je advocaat vragen hoe je zoiets zelf kunt regelen.
Het is goed om te lezen dat de omgang verder goed gaat en dat veranderingen (kind is ziek) ook mogelijk zijn. Elkaar over en weer een basis geven op grond waarvan je afspraken kunt maken is al zeer behulpzaam.

Tsjor

Nee er is nog niets vastgelegd. Voor de omgang lopen we bij de bor en dat is vrijwillig. Daar zijn wel afspraken gemaakt over de omgang en dat staat op papier maar dat zijn alleen de datums en de tijden en de voorwaarden die er aan vast zitten. Dus dat is niet via de advocaat of rechter gegaan. 

Als ik het hem laat uitrekenen dan word het heel weinig denk ik. Of het duurt heel lang voordat hij het heeft geregeld. Ik doe het liever zelf. 

Ja de omgang gaat nu goed omdat er iemand bij is en mijn ex zich daarom wel gedeinsd houd. Hij wordt ook beoordeeld op zijn gedrag en op hoe hij met de kleine omgaat. 

hoe was je gesprek vandaag?

Catwoman

Catwoman

13-04-2023 om 23:40 Topicstarter

Truusje! schreef op 13-04-2023 om 22:09:

hoe was je gesprek vandaag?

Het was een heftig gesprek. Mijn ex hield een heel betoog over hoe goed het met hem gaat en dat hij zijn leven op de rit heeft en dat hij geen moeite meer heeft met zijn emoties enz. Maar hij zei wel dat hij nog elke dag blowt en in het weekend meer gebruikt maar dat is geen probleem volgens hem. 

Ik heb gezegd dat ik het niet leuk vind dat ik hem vorige week een mail had gestuurd met de vraag of hij iets wil bijdragen en dat ik dan vervolgens nix meer hoor. Mijn ex zei toen dat hij niet had gereageerd omdat ik ook nooit op zijn mails reageerde. Ik zeg jeetje wat kinderachtig zeg, ben jij nou een volwassen vent. Ik zeg ik geef je de kans om je verantwoordelijkheid te nemen en te laten zien dat je serieus bent en dan pak je die niet. Zo krijg ik er ook geen vertrouwen in. 

We hebben nieuwe datums geprikt voor de omgang. De uren blijven hetzelfde, dus 1x per week 2 uur. Ze vroegen aan mij of ik het goed vind als de omgang bij mijn ex thuis is. Ik heb gezegd dat ik de meerwaarde er niet van in zie omdat mijnbex dan zorgt dat het daar netjes is maar dat het niet betekent dat hij dat ook doet zodra de begeleiding eraf is. 

Die begeleider kan binnenkort 2 weekenden niet en ze vroegen of mijn ex dan met mij zelf iets wil regelen zodat hij de kleine evengoed kan zien. Mijn ex zei gewoon doodleuk dat dat niet nodig was. Hij vind het niet erg om hem een paar weken niet te zien, het is teveel gedoe om iets te regelen zegt hij. 

Dit zijn een beetje de belangrijkste dingen die er besproken zijn. 

omgang bij ex thuis is de logische volgende stap. Omgang daar zonder begeleiding is dan daarna de logische volgende stap, dat is wel waar naartoe wordt gewerkt. Dat gaat toch een keer gebeuren, tenzij hij het voor die tijd verknalt. Maar hij lijkt zich voorlopig toch redelijk te kunnen gedragen. Beter laat dan nooit, zeggen we dan maar

Catwoman

Catwoman

14-04-2023 om 12:01 Topicstarter

Temet schreef op 14-04-2023 om 09:25:

omgang bij ex thuis is de logische volgende stap. Omgang daar zonder begeleiding is dan daarna de logische volgende stap, dat is wel waar naartoe wordt gewerkt. Dat gaat toch een keer gebeuren, tenzij hij het voor die tijd verknalt. Maar hij lijkt zich voorlopig toch redelijk te kunnen gedragen. Beter laat dan nooit, zeggen we dan maar

Waar in mijn verhaal zie jij staan dat mijn ex zich redelijk gedraagt? Hij gedraagt zich als een klein kind en als een verslaafde. Er is nog helemaal niets veranderd. Hij geeft mij nog steeds overal de schuld van en vind dat hij zelf niets verkeerd heeft gedaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.