Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Hoe vind ik een nieuwe partner op deze leeftijd?


marmot schreef op 24-06-2024 om 12:10:


Misschien moet ik mijn zoektocht maar opgeven, hoewel ik niet heel actief zoek, zit niet op datingapps of zo, want dan zul je zien, dan kom je misschien toch iemand tegen.
Maar verdere tips of ervaringen zijn zeer welkom!

Ik ben wel jonger, maar ben toch ook wel een poosje op zoek geweest. Ook via dating apps. Telkens was het hem niet, veel dezelfde profielen ook. Veel mannen die graag met een zonnebril op de foto gaan en van wielrennen en wintersport houden. 

Maar toch, via Tinder een hele leuke date gehad, het klikte gelijk goed en zijn nu 2 jaar samen. Het kan dus wel.

Ik denk dat het vooral geluk is, er zitten heel veel mannen op tinder, de meeste zullen het niet zijn, maar er hoeft er maar eentje tussen te zitten waar het mee klikt...

Succes, ik zou niet opgeven!

Evaluna schreef op 25-06-2024 om 15:49:

[..]

Ik ben wel jonger, maar ben toch ook wel een poosje op zoek geweest. Ook via dating apps. Telkens was het hem niet, veel dezelfde profielen ook. Veel mannen die graag met een zonnebril op de foto gaan en van wielrennen en wintersport houden.

Maar toch, via Tinder een hele leuke date gehad, het klikte gelijk goed en zijn nu 2 jaar samen. Het kan dus wel.

Ik denk dat het vooral geluk is, er zitten heel veel mannen op tinder, de meeste zullen het niet zijn, maar er hoeft er maar eentje tussen te zitten waar het mee klikt...

Succes, ik zou niet opgeven!

Ben benieuwd naar je leeftijd?

Ik ben nu 43 
Er is met tussenpozen wel een paar jaar overheen gegaan. Alleen was niet echt een probleem, maar samen is wel veel fijner!
Mannen van boven de 60 zijn misschien toch eerder op datingsites te vinden dan bij groepsreizen. 

Marmot "Misschien moet ik mijn zoektocht maar opgeven, hoewel ik niet heel actief zoek, zit niet op datingapps of zo, want dan zul je zien, dan kom je misschien toch iemand tegen."

Opgeven als je niet eens op de datingapps zit is natuurlijk helemaal onzin. Het chatten en berichtjes sturen over en weer naar verschillende mannen kan ook al heel leuk zijn en vermakelijk. Mijn moeder vertelt mij de grappigste verhalen over de conversaties die zij erop heeft gehad. Ze reageert vaak met een grap of grol op iemands profiel en krijgt dan leukste gesprekken en soms ook dooie gesprekken maar dat hoort erbij. Als je de deur uit loopt kom je ook niet in twee straten de ware tegen. Wel zijn hier de vrijgezellen al omcirkelt met rood dus dat is makkelijker. Geniet ook van "de zoektocht" zou ik dus zeggen.

Ik vind het altijd zo ontzettend raar als mensen zeggen “de leuke mannen zitten natuurlijk niet (lang) op datingsites en zijn zo vergeven”. 
Dat slaat serieus helemaal nergens op en nee, ook niet andersom!

ook JIJ zit toch op die site? En je vindt jezelf toch ook ‘normaal, leuk en relatiewaardig’? Het heeft dus helemaal niets te maken met het feit dat de leuksten/beste er niet te vinden zijn, maar alles draait simpel om juiste match op het ‘juiste’ moment!

Evaluna schreef op 25-06-2024 om 16:18:

Ik ben nu 43
Er is met tussenpozen wel een paar jaar overheen gegaan. Alleen was niet echt een probleem, maar samen is wel veel fijner!
Mannen van boven de 60 zijn misschien toch eerder op datingsites te vinden dan bij groepsreizen.

43 is echt iets heeeel anders dan boven de 60! En je partner, 10 jaar ouder? 

Kersje schreef op 25-06-2024 om 18:24:

Ik vind het altijd zo ontzettend raar als mensen zeggen “de leuke mannen zitten natuurlijk niet (lang) op datingsites en zijn zo vergeven”.
Dat slaat serieus helemaal nergens op en nee, ook niet andersom!

ook JIJ zit toch op die site? En je vindt jezelf toch ook ‘normaal, leuk en relatiewaardig’? Het heeft dus helemaal niets te maken met het feit dat de leuksten/beste er niet te vinden zijn, maar alles draait simpel om juiste match op het ‘juiste’ moment!

mwah, ik weet niet hoor. Ik heb de indruk dat mannen 'naar beneden daten'. Met andere woorden: hun ideaal is een dame die jonger is en in ieder geval geen hogere opleiding heeft dan zijzelf/ meer verdient. Dat zou aan de ene kant een overschot aan hoogopgeleide, pittige vrouwen van een bepaalde leeftijd geven en aan de andere kant een overschot aan laagopgeleide mannen. Het is een theorette, dus er zullen wel weer uitzonderingen zijn. In ieder geval lijkt me een volkomen gelijkwaardige positie van een pittige hoogopgeleide man van 65 met een pittige hoogopgeleide vrouw van 65 op  datingsite gebied een illusie. Neemt niet weg dat er ongetwijfeld naalden in de hooiberg zullen zijn

Lexus schreef op 25-06-2024 om 20:17:

[..]

mwah, ik weet niet hoor. Ik heb de indruk dat mannen 'naar beneden daten'. Met andere woorden: hun ideaal is een dame die jonger is en in ieder geval geen hogere opleiding heeft dan zijzelf/ meer verdient. Dat zou aan de ene kant een overschot aan hoogopgeleide, pittige vrouwen van een bepaalde leeftijd geven en aan de andere kant een overschot aan laagopgeleide mannen. Het is een theorette, dus er zullen wel weer uitzonderingen zijn. In ieder geval lijkt me een volkomen gelijkwaardige positie van een pittige hoogopgeleide man van 65 met een pittige hoogopgeleide vrouw van 65 op datingsite gebied een illusie. Neemt niet weg dat er ongetwijfeld naalden in de hooiberg zullen zijn

Nou, als deze theorie al zou opgaan, dan is deze zgn ‘goeie vangst van een man’ ook niet zo’n goeie vangst gebleken als hij ‘omlaag’ zou daten. Ik begrijp echt wel wat je bedoelt hoor, maar er zijn vlgs mij ook genoeg vrouwen die daten om maar niet alleen te hoeven zijn of…..whatever, net zoveel als mannen. 

Ik ben na 2 datingprofielen, zo’n 20 jaar geleden, gestopt met online daten. Het is zo niet mijn ding en kwam daarnaast ook voldoende mensen tegen in mijn werk-/privésituatie. Uiteindelijk hoef je die ene ander maar nét toevallig tegen te komen, waar dan ook. Uiteindelijk ben ik het single-leven steeds meer gaan waarderen en heb ik nooit meer echt de behoefte naar een relatie gehad, zo kan het natuurlijk ook lopen

Kersje schreef op 25-06-2024 om 21:25:

[..]

Nou, als deze theorie al zou opgaan, dan is deze zgn ‘goeie vangst van een man’ ook niet zo’n goeie vangst gebleken als hij ‘omlaag’ zou daten. Ik begrijp echt wel wat je bedoelt hoor, maar er zijn vlgs mij ook genoeg vrouwen die daten om maar niet alleen te hoeven zijn of…..whatever, net zoveel als mannen.

Ik ben na 2 datingprofielen, zo’n 20 jaar geleden, gestopt met online daten. Het is zo niet mijn ding en kwam daarnaast ook voldoende mensen tegen in mijn werk-/privésituatie. Uiteindelijk hoef je die ene ander maar nét toevallig tegen te komen, waar dan ook. Uiteindelijk ben ik het single-leven steeds meer gaan waarderen en heb ik nooit meer echt de behoefte naar een relatie gehad, zo kan het natuurlijk ook lopen

bold 1: ja ben met je eens dat veel vrouwen daten om maar niet alleen te zijn en misschien evenveel mannen. Maar dat zegt nog niets over de hypothese van mannen die naar beneden daten. Kan een jonge sociologie studente daar misschien onderzoek naar doen?

bold 2: ja geldt voor mij net zo. 

Lexus schreef op 25-06-2024 om 21:37:

[..]

bold 1: ja ben met je eens dat veel vrouwen daten om maar niet alleen te zijn en misschien evenveel mannen. Maar dat zegt nog niets over de hypothese van mannen die naar beneden daten. Kan een jonge sociologie studente daar misschien onderzoek naar doen?

bold 2: ja geldt voor mij net zo.

Ik dacht dat dat algemeen bekend was dat een man het fijn vind om omlaag te daten en vrouw omhoog. Zo blijft de balans verdeeld. Ik denk een vrouw zoekt andere dingen in een partner dan een man. De man moet weten welke kant het schip opmoet, de vrouw is de liefdevolle warme haven waar hij aanlegt. Ze hoeft de kaart niet te lezen en alle zeerichtingen te onderscheiden want daarmee laat hij al zien dat hij belangrijk is. Dat is zijn taak. Als er dan een hoogopgeleide pittige vrouw komt die hem van zijn stuur wil duwen snap ik dat hij daarvan in de war raakt. Wat moet hij dan doen. Dus kiest hij liever een warme haven die zegt fijn dat jij de weg weet. Voelt hij zich weer gewaardeerd ipv verbeterd of beconcureerd.

Als ik zelf single worden, zou ik het denk ik meer zoeken in vriendschappen met andere vrouwen. Niet als liefdesrelatie, maar wel voor de gezelligheid. Ik kan me niet voorstellen dat ik nog een andere man kan wennen (natuurlijk ook doordat ik nu niet single ben). Ik zou denk ik liever met 1  - 4 vrouwen met gedeelde interesses in een huis / woongroep leven. Met mijn zus bij voorbeeld, en een paar huidige vriendinnen, zou ik het best uithouden. 
 Ik heb het idee dat ik naarmate ik ouder word, beter met vrouwen van mijn leeftijd op kan schieten en minder met mannen van mijn leeftijd. (Veel mansplainers inderdaad, zoals TO al zei).  Ik vind de jongere mannen die ik ken veel socialer in het leven staan, minder grote egos, geljikwaardiger en vrienschappelijker met vrouwen. 
Maar ik denk dat ik het samenleven met andere vrouwen ook wel idealiseer. Als ik zie hoe vrouwen zich op mijn werk soms onderling gedragen...
Je moet het geluk hebben de juiste match te vinden. Of het nu gaat om een levenspartner of een vriendschap...en allemaal hebben we een steeds vollere rugzak.

Moederkareltje schreef op 25-06-2024 om 22:05:

[..]

Ik dacht dat dat algemeen bekend was dat een man het fijn vind om omlaag te daten en vrouw omhoog. Zo blijft de balans verdeeld. Ik denk een vrouw zoekt andere dingen in een partner dan een man. De man moet weten welke kant het schip opmoet, de vrouw is de liefdevolle warme haven waar hij aanlegt. Ze hoeft de kaart niet te lezen en alle zeerichtingen te onderscheiden want daarmee laat hij al zien dat hij belangrijk is. Dat is zijn taak. Als er dan een hoogopgeleide pittige vrouw komt die hem van zijn stuur wil duwen snap ik dat hij daarvan in de war raakt. Wat moet hij dan doen. Dus kiest hij liever een warme haven die zegt fijn dat jij de weg weet. Voelt hij zich weer gewaardeerd ipv verbeterd of beconcureerd.

Meen je dat serieus? Dat geldt toch lang niet voor iedereen hoor. Het klinkt mij erg als jaren 50 van de vorige eeuw in de oren. Mijn ouders hebben zelfs niet zo'n relatie.

Ik heb altijd met mijn partners (gescheiden en nu nieuwe relatie) samen aan het stuur gestaan en samen de weg uitgestippeld. Dat willen we (en wilde mijn vorige partner) ook echt niet anders.

Moederkareltje schreef op 25-06-2024 om 22:05:

[..]

Ik dacht dat dat algemeen bekend was dat een man het fijn vind om omlaag te daten en vrouw omhoog. Zo blijft de balans verdeeld. Ik denk een vrouw zoekt andere dingen in een partner dan een man. De man moet weten welke kant het schip opmoet, de vrouw is de liefdevolle warme haven waar hij aanlegt. Ze hoeft de kaart niet te lezen en alle zeerichtingen te onderscheiden want daarmee laat hij al zien dat hij belangrijk is. Dat is zijn taak. Als er dan een hoogopgeleide pittige vrouw komt die hem van zijn stuur wil duwen snap ik dat hij daarvan in de war raakt. Wat moet hij dan doen. Dus kiest hij liever een warme haven die zegt fijn dat jij de weg weet. Voelt hij zich weer gewaardeerd ipv verbeterd of beconcureerd.

euh, nou misschien geldt dit voor sommigen, maar wel voor steeds minder vrouwen hoor. Die zijn goed opgeleid, hebben banen (gehad), leuke hobbies en vrienden en vriendinnen etc. Wat stel jij voor als ze zo'n schipper treffen? Dat ze hun kwaliteiten maar dimmen om hem te sparen? Idd wat IMI zegt: dat is nu niet meer hoor. Maar er zullen zeker mannen zijn die graag zien dat vrouwen hun pittigheid inbinden en vrouwen die dat dan maar doen. Voor velen is het echter #johdatdoenwenietmeerpeter

Moederkareltje schreef op 25-06-2024 om 22:05:

[..]

Ik dacht dat dat algemeen bekend was dat een man het fijn vind om omlaag te daten en vrouw omhoog. Zo blijft de balans verdeeld. Ik denk een vrouw zoekt andere dingen in een partner dan een man. De man moet weten welke kant het schip opmoet, de vrouw is de liefdevolle warme haven waar hij aanlegt. Ze hoeft de kaart niet te lezen en alle zeerichtingen te onderscheiden want daarmee laat hij al zien dat hij belangrijk is. Dat is zijn taak. Als er dan een hoogopgeleide pittige vrouw komt die hem van zijn stuur wil duwen snap ik dat hij daarvan in de war raakt. Wat moet hij dan doen. Dus kiest hij liever een warme haven die zegt fijn dat jij de weg weet. Voelt hij zich weer gewaardeerd ipv verbeterd of beconcureerd.

Dit klinkt heel eenzaam voor de man moeder Kareltje, een vrouw die alleen maar een warme haven hoeft te zijn daar kun je toch geen normaal gelijkwaardig gesprek mee voeren? En als die man het schip niet meer kan bedienen door ongeval of zo dan moeten ze maar ten onder gaan? Op een normaal schip zitten trouwens bemanningsleden die zowel kapitein als stuurman kunnen zijn

Bolmieke schreef op 25-06-2024 om 22:31:

[..]

Dit klinkt heel eenzaam voor de man moeder Kareltje, een vrouw die alleen maar een warme haven hoeft te zijn daar kun je toch geen normaal gelijkwaardig gesprek mee voeren? En als die man het schip niet meer kan bedienen door ongeval of zo dan moeten ze maar ten onder gaan? Op een normaal schip zitten trouwens bemanningsleden die zowel kapitein als stuurman kunnen zijn

Nouja ik heb alleen mijn zwemdiploma en man heeft de universiteit gedaan maar toch hoeft een vrouw niet meteen dom te zijn en er geen gesprek mee kunnen voeren. Ik zou het schip wel kunnen sturen als het moet maar vind het wel helder voor nu zo de verdeling als ik de moeder huisvrouw en hij de werkende man die stuurt. Misschien ligt het ook aan de levensfase. Ik heb gehoord dat vrouwen na de overgang minder zorgzaam worden en dat klinkt ook wel logisch als de kroost immers ook uit is gevlogen. Dan nieuwe zingeving zoeken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.