Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

(gezellig) co-ouderschap na overspel

Homeguy

Homeguy

04-02-2025 om 20:36 Topicstarter

En een man die zich daar wat van aantrekt is sowieso niet interessant dus er was niet eens een risico...

Ik heb die ervaring op vakantie inderdaad wel. Maar dat heeft wellicht ook te maken met het feit dat mensen dat als familietijd zien. En dan niet zitten te wachten om een onbekende op sleeptouw te moeten nemen. Of op kinderen te moeten passen. Zelf heb ik ook weinig behoefte aan contact met onbekenden op vakantie. Estivant is een goede organisatie voor alleenstaande ouders op vakantie!

In mijn eigen kring van echte vrienden heb ik gewoon voldoende leuke contacten. Het verschil is wel dat gezinnen meer op elkaar gericht zijn. En hun vrije tijd samen doorbrengen. En natuurlijk vallen er vrienden af omdat die partij kiezen voor de ander. Dat is dan maar zo. Dat waren ook geen echte vrienden.

RoodVruchtje schreef op 04-02-2025 om 18:35:

[..]

Ik ook, onafhankelijk van wel/geen kinderen, je wordt als (opnieuw) single vrouw zijnde soms zelfs als een soort van concurrentie gezien en dus niet meer uitgenodigd. Denk dat mannen onderling hier overigens heel anders in staan.

Pijnlijk genoeg gebeurt dit ook bij weduwen, die je toch meestal moeilijk kan verwijten dat ze eraan bij hebben gedragen om alleen te komen te staan (een enkele crimineel daargelaten). Niet uit eigen ervaring overigens, maar mijn moeder vertelde hier wel over.

AnnaPollewop schreef op 05-02-2025 om 16:23:

[..]

Pijnlijk genoeg gebeurt dit ook bij weduwen, die je toch meestal moeilijk kan verwijten dat ze eraan bij hebben gedragen om alleen te komen te staan (een enkele crimineel daargelaten). Niet uit eigen ervaring overigens, maar mijn moeder vertelde hier wel over.

Klopt, ik bedoelde uiteraard alle situaties van een vrouw alleen, heel apart inderdaad!

há dat herken ik ook, 12 personen kwijt, geen familie meer gehoord. Ik was als single niet meer passend of gepast denk ik. Maar ik ben redelijk goed in afscheid nemen en weer verder gaan; als dat vrienden zijn  dan wil ik ze niet.😉

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.