Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zwager heeft hekel aan baby


Miamiamia schreef op 06-08-2023 om 16:44:

[..]

Anderen schrijven het gelukkig ook al, maar dat vind ik niet niets. Je moet niet denken dat hij ons gewoon een beetje uit de weg gaat. Ik bedoel geen felicitaties (niet voor de geboorte van ons kind en sindsdien ook niet meer voor verjaardagen) en hij zegt ons geen gedag. Als hij binnenkomt dan roept hij dus bijvoorbeeld enthousiast heeee persoon X, heee persoon Y en doet hij alsof ik daar niet ook ben. Als wij hem koffie aanbieden doet hij alsof hij ons niet hoort en als iemand informeert naar ons welzijn (er waren wat complicaties na de geboorte) praat hij vaak hard door onze antwoorden heen en begint hij over iets anders. Soms rolt hij zelfs met zijn ogen als ik iets zeg

Wat bizar dat iedereen dit zomaar laat gebeuren en niemand zijn mond opentrekt. Als hij opzettelijk over je heen gaat zitten tetteren zou ik toch echt zeggen joh Jan, ik vroeg aan Ans hoe het met haar gaat, ik wil even haar antwoord horen.

En een volgende keer zeg ik er ook bij wat ik ervan vind.

Als er dus meer broers/zussen aanwezig zijn en zwager is de enige die jou negeert, laat hem dan maar liever in zijn sop gaar koken. Voor je ouders zou het helemaal niet leuk zijn als je de baby thuislaat. En als hij zo vervelend doet (door mensen heen praten) hebben anderen daar neem ik aan ook last van. Hem ook negeren is misschien de beste aanpak en ook makkelijk als hij toch niks tegen jou zegt. Het verzoek van je zus lijkt me iets dat je af kunt wijzen, hoe je rekening met hem moet houden is immers totaal onduidelijk.

Ik voel echt wel mee met je zus, het lijkt me een vervelende man. Maar zij is de enige die dat op kan lossen. Jullie kunnen met zijn allen alleen proberen het contact goed te houden. En hopen dat hij geen kinderen krijgt. Want dan kiest ze waarschijnlijk ook partij voor hem tegen de kinderen, dus dat kan heel naar lopen.

Miamiamia schreef op 06-08-2023 om 16:44:

[..]

Anderen schrijven het gelukkig ook al, maar dat vind ik niet niets. Je moet niet denken dat hij ons gewoon een beetje uit de weg gaat. Ik bedoel geen felicitaties (niet voor de geboorte van ons kind en sindsdien ook niet meer voor verjaardagen) en hij zegt ons geen gedag. Als hij binnenkomt dan roept hij dus bijvoorbeeld enthousiast heeee persoon X, heee persoon Y en doet hij alsof ik daar niet ook ben. Als wij hem koffie aanbieden doet hij alsof hij ons niet hoort en als iemand informeert naar ons welzijn (er waren wat complicaties na de geboorte) praat hij vaak hard door onze antwoorden heen en begint hij over iets anders. Soms rolt hij zelfs met zijn ogen als ik iets zeg

De hele familie die er zit heeft dit uiteraard in de gaten, maar iedereen houdt zijn mond? Bang voor confrontatie, ruzie? Een roze olifant in de kamer, waar iedereen om heen kijkt. Heel bijzonder, zegt inderdaad wel iets over de familiedynamiek. Beginnen met een open gesprek met je zus is zeker een goede eerste stap. Zeg ook dat je er van baalt en dat je wilt dat dit stopt en dat je hem gaat aanspreken de eerste volgende keer als hij jou weer zo negeert. 

Spreek hem aan waar de hele familie bij zit. Laat die bom maar barsten. Want de hele familie speelt dit spel mee. Desnoods zeg je dit tegen je ouders dat je dit gaat doen. Eigenlijk laat je hele familie jou in de steek door dit te laten gebeuren. Je kan de confrontatie heel netjes laten verlopen, maar misschien werkt hem direct vragen "Wat heb je tegen mij' en zijn gedrag benoemen beter. Laat hem ten overstaan van iedereen maar vertellen waarom hij denkt dat hij dit gedrag in jouw familie wekelijks kan permitteren. 

Miamiamia schreef op 06-08-2023 om 16:44:

[..]

Anderen schrijven het gelukkig ook al, maar dat vind ik niet niets. Je moet niet denken dat hij ons gewoon een beetje uit de weg gaat. Ik bedoel geen felicitaties (niet voor de geboorte van ons kind en sindsdien ook niet meer voor verjaardagen) en hij zegt ons geen gedag. Als hij binnenkomt dan roept hij dus bijvoorbeeld enthousiast heeee persoon X, heee persoon Y en doet hij alsof ik daar niet ook ben. Als wij hem koffie aanbieden doet hij alsof hij ons niet hoort en als iemand informeert naar ons welzijn (er waren wat complicaties na de geboorte) praat hij vaak hard door onze antwoorden heen en begint hij over iets anders. Soms rolt hij zelfs met zijn ogen als ik iets zeg

De hele familie die er zit heeft dit uiteraard in de gaten, maar iedereen houdt zijn mond? Bang voor confrontatie, ruzie? Een roze olifant in de kamer, waar iedereen om heen kijkt. Heel bijzonder, zegt inderdaad wel iets over de familiedynamiek. Beginnen met een open gesprek met je zus is zeker een goede eerste stap. Zeg ook dat je er van baalt en dat je wilt dat dit stopt en dat je hem gaat aanspreken de eerste volgende keer als hij jou weer zo negeert. 

Spreek hem aan waar de hele familie bij zit. Laat die bom maar barsten. Want de hele familie speelt dit spel mee. Desnoods zeg je dit tegen je ouders dat je dit gaat doen. Eigenlijk laat je hele familie jou in de steek door dit te laten gebeuren. Je kan de confrontatie heel netjes laten verlopen, maar misschien werkt hem direct vragen "Wat heb je tegen mij' en zijn gedrag benoemen beter. Laat hem ten overstaan van iedereen maar vertellen waarom hij denkt dat hij dit gedrag in jouw familie wekelijks kan permitteren. 

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2023 om 17:17

EmmaT schreef op 06-08-2023 om 10:42:

[..]

Ik zou er ook niet al te serieus in gaan. Ik vraag me sowieso altijd al af waarom elke zondag hele families elkaar verplicht opzoeken dit elkaar aandoen. Waarom ga je niet wat leuks doen?

Waarom altijd zo veroordelend naar de manier waarop een ander z'n leven indeelt. Fijn voor je dat jij niet iedere week op visite wilt gaan, maar er zijn hordes mensen die wél fijn contact hebben met hun familie en dit graag zo invullen. 

Doe waar jij je goed bij voelt, maar impliceert niet dat anderen dan ook maar moeten doen wat jij doet.

Bijtje82 schreef op 06-08-2023 om 17:17:

[..]

Waarom altijd zo veroordelend naar de manier waarop een ander z'n leven indeelt. Fijn voor je dat jij niet iedere week op visite wilt gaan, maar er zijn hordes mensen die wél fijn contact hebben met hun familie en dit graag zo invullen.

Doe waar jij je goed bij voelt, maar impliceert niet dat anderen dan ook maar moeten doen wat jij doet.

Altijd? Hoe dan? Sorry hoor, het was maar een tip, zoals zoveel posts in deze draad. 

EmmaT schreef op 06-08-2023 om 17:21:

[..]

Altijd? Hoe dan? Sorry hoor, het was maar een tip, zoals zoveel posts in deze draad.

Dus omdat deze vrucht van een eikenboom zich totaal idioot gedraagt - en zich al jaren idioot gedraagt, alleen wordt het nu nog eens zo duidelijk - moet je zelf het contact met je familie maar (half) opblazen en niet meer wekelijks langsgaan?

Marty1984 schreef op 06-08-2023 om 17:23:

[..]

Dus omdat deze vrucht van een eikenboom zich totaal idioot gedraagt - en zich al jaren idioot gedraagt, alleen wordt het nu nog eens zo duidelijk - moet je zelf het contact met je familie maar (half) opblazen en niet meer wekelijks langsgaan?

Nou, mijn post was nogal aan het begin van de discussie. Mij is inmiddels duidelijk dat ze wel graag bij familie komt. Even verder lezen graag. Ik zal me er niet meer mee bemoeien 🙄

EmmaT schreef op 06-08-2023 om 17:21:

[..]

Altijd? Hoe dan? Sorry hoor, het was maar een tip, zoals zoveel posts in deze draad.

Nou, jij maakt er ‘iets verplichts van’ en iets ‘ongezelligs’, want ‘ga gewoon wat leuks doen’ 

Newsflash: sommige mensen hebben echt leuk én gezellig contact met hun familie!



Labyrinth schreef op 06-08-2023 om 17:13:

[..]

De hele familie die er zit heeft dit uiteraard in de gaten, maar iedereen houdt zijn mond? Bang voor confrontatie, ruzie? Een roze olifant in de kamer, waar iedereen om heen kijkt. Heel bijzonder, zegt inderdaad wel iets over de familiedynamiek. Beginnen met een open gesprek met je zus is zeker een goede eerste stap. Zeg ook dat je er van baalt en dat je wilt dat dit stopt en dat je hem gaat aanspreken de eerste volgende keer als hij jou weer zo negeert.

Spreek hem aan waar de hele familie bij zit. Laat die bom maar barsten. Want de hele familie speelt dit spel mee. Desnoods zeg je dit tegen je ouders dat je dit gaat doen. Eigenlijk laat je hele familie jou in de steek door dit te laten gebeuren. Je kan de confrontatie heel netjes laten verlopen, maar misschien werkt hem direct vragen "Wat heb je tegen mij' en zijn gedrag benoemen beter. Laat hem ten overstaan van iedereen maar vertellen waarom hij denkt dat hij dit gedrag in jouw familie wekelijks kan permitteren.



Ging iets verkeerd in mijn vorige post met quoten, excuses.

Denk dat vetgedrukte een goeie optie is, als je dit al zou aandurven natuurlijk. Meteen die roze olifant uit de kamer en zal hij wel moeten praten ipv zijn vrouw het laten opknappen. Kijken of het dan nog zo’n ‘stoere’ vent is 🤪

Wat gaat die kerel trouwens doen als er meer baby's / kinderen in de familie komen?
Gaat hij straks de hele familie negeren?

Met 4 broers / zussen is de kans op meer dan 1 neefje / nichtje toch echt redelijk groot.

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2023 om 18:37

EmmaT schreef op 06-08-2023 om 17:21:

[..]

Altijd? Hoe dan? Sorry hoor, het was maar een tip, zoals zoveel posts in deze draad.

Het altijd was meer in algemene zin. Heel veel forummers vinden dat alles wat zij niet leuk vinden, ook door anderen niet leuk gevonden moet worden ofzo. Toevallig post jij dit nu zo, maar de reactie van mijn kant is meer in algemene zin naar iedereen die dezelfde mening heeft.

Labyrinth schreef op 06-08-2023 om 17:13:

[..]

De hele familie die er zit heeft dit uiteraard in de gaten, maar iedereen houdt zijn mond? Bang voor confrontatie, ruzie? Een roze olifant in de kamer, waar iedereen om heen kijkt. Heel bijzonder, zegt inderdaad wel iets over de familiedynamiek. Beginnen met een open gesprek met je zus is zeker een goede eerste stap. Zeg ook dat je er van baalt en dat je wilt dat dit stopt en dat je hem gaat aanspreken de eerste volgende keer als hij jou weer zo negeert.

Spreek hem aan waar de hele familie bij zit. Laat die bom maar barsten. Want de hele familie speelt dit spel mee. Desnoods zeg je dit tegen je ouders dat je dit gaat doen. Eigenlijk laat je hele familie jou in de steek door dit te laten gebeuren. Je kan de confrontatie heel netjes laten verlopen, maar misschien werkt hem direct vragen "Wat heb je tegen mij' en zijn gedrag benoemen beter. Laat hem ten overstaan van iedereen maar vertellen waarom hij denkt dat hij dit gedrag in jouw familie wekelijks kan permitteren.

Labyrint, wat heb je dit goed verwoord! 

Opengooien die boel, niet één op één, maar waar iedereen bij is.  Laat het dan maar klappen. Kan heel verhelderend werken. Voor alle partijen. 

Brooklyn28 schreef op 06-08-2023 om 18:37:

[..]

Labyrint, wat heb je dit goed verwoord!

Opengooien die boel, niet één op één, maar waar iedereen bij is. Laat het dan maar klappen. Kan heel verhelderend werken. Voor alle partijen.

Mee eens. TO, je kunt je kunt je uitbarsting altijd nog wijten aan je hormonen als er mensen aanwezig zijn die vinden dat je dit niet op deze manier zou moeten doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.