Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-03-2010 om 19:35
Is dit dan de toekomst???
http://www.destentor.nl/special/jeugdzorg/6354924/Zuigeling-kwijt-na-zware-bevalling.ece
15-03-2010 om 10:54
Nikus
anders geeft nooit antwoord op vragen. En als je haar oneliners weerlegt geeft ze daar ook geen antwoord op. Een dialoog is onmogelijk. Ik negeer de bijdragen van anders eigenlijk altijd. Alleen in deze draad heb ik me laten verleiden. Dat was dan ook de laatste keer. Zonde van je energie.
Ik hoop alleen werkelijk niet dat anders in enigerlei vorm van jeugdzorg actief is, maar dat denk ik eigenlijk niet.
16-03-2010 om 22:13
Mirreke
Gezien haar rigiditeit zou het zomaar kunnen dat ze wel actief is binnen jeugdzorg. Ze past wel in het huidige profiel hahaha.
19-03-2010 om 09:28
De politiek wil een onderzoek
http://www.destentor.nl/regio/zwolle/6219292/CDA-wil-uitleg-over-missers-jeugdzorg.ece
"CDA wil uitleg over missers jeugdzorg
door Anne Boer. dinsdag 09 februari 2010 | 20:48 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 11 maart 2010 | 13:14 DEN HAAG - Worden kinderen uit huis geplaatst op basis van onjuistheden en onvolledigheden in rapporten van kinderbescherming en bureaus Jeugdzorg? Die vraag wil de fractie van het CDA in de Tweede Kamer zo snel mogelijk beantwoord hebben van minister Rouvoet van Jeugd en Gezin.
De regeringspartij bepleit op voorhand serieus en onafhankelijk onderzoek naar individuele gevallen waarin de rapporten niet zouden deugen.
Volgens Kamerlid Ine Aasted-Madsen–van Stiphout regent het klachten over dit onderwerp. "Hierdoor voel ik me genoodzaakt vragen te stellen aan de minister en niet de evaluatie van de jeugdzorg af te wachten op dit punt."
De CDA'er reageert onder meer op beschuldigingen van Marion Greveling uit Zwolle in deze krant, die ze maandag heeft herhaald voor een parlementaire werkgroep die de jeugdzorg onderzoekt.
"Maar ik heb zelf ook veel gesprekken met ouders gehad die mij hetzelfde vertellen. Het is een onderwerp dat veel mensen bezig houdt. Dat merk ik ook aan reacties in mijn mailbox en op Hyves."
Ine Aasted-Madsen–van Stiphout wil van Rouvoet weten wie zorg draagt voor waarheidsvinding alvorens vergaande maatregelen als een ondertoezichtstelling en uithuisplaatsing worden uitgesproken. "In de beantwoording van schriftelijke vragen over een escalatie tussen pleegouders en Bureau Jeugdzorg geeft Rouvoet aan dat hij niet ingaat op individuele casuïstiek. Datzelfde horen we van de Inspectie Jeugdzorg. Wie houdt zich in Nederland dan wel bezig met individuele casuïstiek binnen de jeugdzorg, als men het functioneren van de jeugdzorg aan de orde wil stellen", vraagt het CDA-Kamerlid zich af.
Andere vragen die het CDA stelt zijn bij welke onafhankelijke partij ouders terecht kunnen om een dossier tegen het licht te laten houden, eventueel aanvullende informatie te laten vergaren en opnieuw te laten beoordelen met een bindend advies; of de minister bereid is onafhankelijk onderzoek te laten doen naar deze individuele casuïstiek, waar ouders en kinderen mogelijk op basis van onjuistheden en onvolledigheden van elkaar gescheiden zijn en hoe de minister gaat voorkomen dat in de toekomst zaken als feit in rapportages worden opgenomen, zonder dat daarbij waarheidsvinding heeft plaatsgevonden?"