Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zitten ze weer hier te spelen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

01-07-2009 om 20:55 Topicstarter

Ach cobi

er wordt niet zo veel naar hib'je om gekeken om allerlei redenen, hib'je is ook wat extreem aandacht zoekend denk ik. Ik kijk soms wel eens uit het raam en zie hib'je van deur naar deur gaan, de hele rij huizen aan de overkant en dan weer terug aan onze zijde. Het is ook ergens triest.

Volgens mijn overbuuf die al langer hier woont zijn haar kinderen niet meer geinteresseerd in hib'je, ik vermoed dat mijn dochter vroeg of laat ook haar interesse verliest maar ze laat zich tot nu nog echt inpakken door hib'je.

Tirza G.

Tirza G.

01-07-2009 om 21:14

Ja maar genista

Dan moeten kleuters weer een mobieltje om ad-hoc gemaakte afspraken even om te kunnen doorgeven aan moeder.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

01-07-2009 om 23:28

Vriendjes die

steeds komen zeuren wijs ik resoluut terug naar kinderen, je komt om met hen te spelen, niet met mij!

Ik probeer kinderen ook wel in te programmeren van te voren af te spreken, ik baal ook als ik voor niks bij school sta, maar soms is het niet anders....

Plien

Plien

02-07-2009 om 01:21

Tirza dat gebeurt dus inderdaad

"Dan moeten kleuters weer een mobieltje om ad-hoc gemaakte afspraken even om te kunnen doorgeven aan moeder."

Tijdje terug kwam hier een kindje uit de straat mee spelen dat hier nog nooit geweest was. Ik vraag aan kind of haar moeder weet waar ze is. Nee hoor, zegt kind (hoogstens 5 is ze), maar als mama mij zoekt dan belt ze mij wel even...
En toverde vervolgens inderdaad een mobieltje uit d'r broekzak.
Mijn sokken zakten af!

Yta Chalne

Yta Chalne

02-07-2009 om 08:32

Bso en spelen

Hier mogen kinderen die veel bso-dagen hebben regelmatig een vriendje meenemen naar de bso. Is heel gewild, want er is veel ruimte, veel speelgoed en veel andere kinderen.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2009 om 09:48

Als ik dit draadje lees

voel ik me zoals wel vaker best bevoorrecht. Ik hoefde vroeger zelden op de fiets om een kind op te halen, omdat ze vaker bij ons waren. Wij hebben een heerlijke ruimte om het huis heen waar kinderen graag spelen. Dus ondanks dat wij vaak in de kinderen zaten heb ik dat zelden echt als belastend ervaren. Behalve op zondag vooral omdat ik wist dat manlief de aanloop dan iets minder geslaagd vond.

Inderdaad

"'t Is toch leuk voor de kinderen om met andere kinderen te spelen? Geldt ook voor het weekend. "
*knikt instemmend* Bereleuk. Gelukkig wonen er hier heel veel vriendjes m/v in de buurt, want ik ga ook geen speelafspraken maken in het weekend. Ik moet er niet aan denken

Izar

Voor mij maakt het wel uit of kind op een lusteloze zondagmiddag ad hoc een vriendje belt en gaat spelen (helemaal okee) óf dat er een paar dagen terug is afgesproken (helemaal niet okee). Ik heb in het weekend graag de vrijheid om met het hele of deel van het gezin dingen te ondernemen cq lui te wezen.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2009 om 13:46

Silone

Persoonlijk vind ik dat de stem van de ouder zwaarder telt dan die van het kind, dus als kindlief donderdag afgesproken heeft voor zondag en jij krijgt het die zondag op je heupen dan zie ik er geen bezwaar in om de afspraak weer af te zeggen. Zeker een jonger kind kan zich nog lekker verschuilen achter 'mag nie van me moeder'.

Vind ik niet kaaskopje

Als kind met mijn medeweten een speelafspraak heeft gemaakt dan staat die ook. Mits er iets belangrijks tussendoor komt natuurlijk. Ik vind niet dat zo'n speelafspraak zomaar afgezegd kan worden voor mijn grillen. Conclusie: wij maken geen lange termijn speelafspraken.
Daarnaast vind ik ook dat je een fout voorbeeld geeft als je te pas en te onpas afspraken niet nakomt.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2009 om 16:46

Silone

Als de afspraak met jouw medeweten is gemaakt kun je inderdaad niet meer terug. Ik ga trouwens ook niet uit van 'te pas en te onpas'. Ik ben erg 'afspraak is afspraak', maar soms is de afspraak echt niet handig en dan mag je er vind ik netjes een andere voor in de plaats laten maken.

Asa Torell

Asa Torell

02-07-2009 om 20:44

Weekendafspraakjes

Hier regelmatig op zaterdag na de zwemles. Op de een of andere manier is het dan niet zo'n probleem, dat is toch een beetje een rommeldag vaak, met om de beurt boodschappen doen enzo, en dan is het voor de ander alleen maar makkelijk dat er maar 1 kind thuis is ipv. 2. (oei, nu ik dit opschrijf blijkt dat deze afspraakjes vaak buiten de deur zijn! Ik ga er maar weer eens op letten, maar dat komt echt door zoon zelf).
Misschien maakt het hiervoor nog uit dat zoon 3 dagen naar de BSO gaat en we dus door de week ook alleen 2 dagen kans op speelafspraakje hebben? Plus zoon is nog maar 5 en die zwemles is het enige clubje tot nu toe. Het zijn dus ook altijd ad-hoc afspraakjes, nooit van te voren.

Manda Rijn

Manda Rijn

02-07-2009 om 22:52 Topicstarter

Geen sport of muziekles op zaterdag

ik heb daar echt geen zin in. We hebben de luxe ook gelukkig om alles door de week te kunnen doen.

(wat heb ik toch een relaxt leven)

Manda Rijn

Manda Rijn

02-07-2009 om 23:08 Topicstarter

Het meest vermoeiende aan speelafspraakjes

vind ik het gepraat tegen mij, sommige kinderen lullen vanaf het moment dat je van school vertrekt totdat ze eindelijk met dochter op de kamer/in de tuin/etc gaan spelen tegen je aan.

Dan, ik vind het ook irritant (precies zoals cobi meemaakte) om te komen kijken.

Of net zo irritant, dat het verrekte stil is, dan is er iets mis namelijk, meestal iets met mijn spullen.

Ook irritant, als er gekissebis is, dit komt overigens laatste tijd niet zoveel meer voor.

Aller aller irritantst zijn vaders die al bellend binnen komen. Zet dat ding UIT, ik heb namelijk al de hele middag met jouw K-koter moeten dealen en ik ben NIET geinteresseerd in verhalen over 'bij mij op de zaak' het is onbeschoft om bellend binnen te komen bij iemand en ik bewaar die verhalen óver de zaak'maar lekker voor je eigen vrouw.

Manda Rijn

Manda Rijn

02-07-2009 om 23:13 Topicstarter

Sini

mooi niet, ze doen competitie maar in hun eigen tijd Ik heb ook het vermoeden dat mijn dochter niet zo heel sportief begaafd is, net als d'r beide ouders heeft ze totaal geen bal gevoel, gelukkig want ik weiger op zaterdagochtend aan een veld te gaan staan !!

Dochter gaat trouwens vanaf oktober op pianoles waar jouw zoon ook zat, ben benieuwd, het is om 6 uur, dus wat rottig met eten maken. Oh en het dekentje is bijna af, ik moet nog 20 dinges ribbelsteek geloof ik.

Jemig manda

zijn die vriendinnetjes van je dochter echt zo vervelend? Relax!!

Over irritant gesproken manda

Wat kan jij lelijk over kinderen praten. Alles is irritant aan hen. Jeg.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2009 om 00:50

Zaterdag

Kindlief was ook niet zo te porren voor een activiteit, tótdat ze door vriendinnen enthousiast raakte over voetbal. Ze gaat straks haar derde seizoen in. Een doordeweekse dag trainen en elke zaterdag een wedstrijd. Ik vind het allemaal best. En wat dan ook nog zo leuk is is dat je eens in de zoveel weken een berg shirtjes, broeken en sokken toegestopt krijgt. De wasbeurt dus. Ik mopper dan wat maar vind het dan toch altijd weer een grappig gezicht, zoveel shirtjes en broekjes aan de lijn. Ik zeg er wel even netjes bij dat ik niet vaak ga kijken. Dat doet haar vader.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2009 om 00:59

Snap het net als geerke ook niet helemaal

Ik snap ook niet helemaal waarom het zo vreselijk is dat kinderen tegen je aankletsen. Het is een teken dat ze je vertrouwen en je op de een of andere manier toch aardig vinden ondanks dat je blijkbaar zo hard je best doet om een negatief signaal af te geven. Daarnaast, wat heb je nog meer te doen als je onderweg bent van school naar huis? Ze nemen je tijd dan toch al in beslag dan kan dat praatje er ook nog wel bij. Ik geloof dat ik je moet waarschuwen dat je nog heel wat voor de kiezen gaat krijgen met twee opgroeiende dochters.
Iemand die niet het fatsoen heeft om de telefoon uit te zetten voor hij aanbelt is inderdaad heel irritant. Dat ben ik wel met je eens

Bastet

Bastet

03-07-2009 om 07:40

Oh jé manda

Volgens mij....heb je het heet en wordt het tijd dat je bevalt..)
Mijn dochter kwebbelt ook nonstop....juist met een vriendinnetje erbij is het niet tegen mij gericht.
Groetjes,Bastet

Ik snap manda wel hoor

't Komt er misschien wat knorrig uit nu, maar ik heb ook er ook een hekel aan als vriendjes met mijn zonen afspreken en vervolgens MIJ als beste maatje uitkiezen. Ga samen spelen denk ik dan. Goed nieuws voor Manda: in mijn ervaring is dat typsch een kleuter/vroege basisschoolding. Het wordt allemaal beter als ze groter worden.
...o nee, wacht even...je bent er nog niet af, d'r komt er nog een achteraan

Haha manda

Ik vind het ook herkenbaar hoor. Soms vind ik het geklets heel gezellig, en soms denk ik ga-nou-spelen!
En inderdaad, dan is het boven heel stil en ga je toch maar even kijken. Terwijl je naar boven loopt ruik je een bekende geur: jouw duurste parfum. Je loopt de kinderkamer in waar net een gigantische ruzie begint: op het gegil (en dus de geur van dat parfum) ga je af, want door de hopen verkleedkleren en Barbies zie je geen kind meer terug. En hee, wat een mooie spuugtekening op je net gewassen ramen (grrr). Als je weer beneden bent staat vriendinnetje met trillend lipje achter je: dochter doet zo naar tegen haar. Zucht. En maar weer naar boven om de boel te sussen. Ik ben er soms echt moe van, als het achter de rug is. Zoon is trouwens jonger, maar een stuk rustiger: ik keer een doos autootjes om en twee jongetjes zijn twee uur stil.
Al met al, ik ben ook geen fan van afspraakjes, maar gelukkig heb ik nog nooit het gevoel gehad als oppas gebruikt te worden. Gelukkig maar, want ondanks mijn hekel soms ben ik blij dat mijn kinderen vriendjes en vriendinnetjes hebben en kan ik moeilijk nee zeggen tegen afspraakjes, ik zou heel makkelijk gebruikt kunnen worden

Rina

Rina

03-07-2009 om 09:28

Ach

het kwam er misschien niet zo aardig uit, maar ik begrijp je wel hoor. Ik vind het ook niet altijd fijn als het vriendinnetje hele verhalen tegen mij afsteekt terwijl dochter alleen aan het spelen is. Ik zeg dan ook snel vriendelijk maar beslist dat we een andere keer nog eens verder zullen kletsen en dat het nu tijd is om lekker te spelen.

Mijn ervaring is trouwens dat kinderen je minder snel zullen storen als je zelf ergens mee bezig bent.
Ga dus lekker achter de computer zitten voor een bezoek aan het forum of gewoon even op de bank met een spannend boek of leuk tijdschrift ofzo.

Sterkte met de laatste loodjes.

ayla

ayla

03-07-2009 om 09:31

Arme manda

Het is 30 graden buiten, je kunt ieder moment bevallen, je enkels zijn waarschijnlijk hardstikke dik net als je vingers en dan moet je ook nog aardig doen Meid komende dagen koelt het iets af misschien voel je je dan weer iets beter.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-07-2009 om 10:15

Heel begrijpelijk manda!

Als je met dit weer, hoogzwanger rond loopt dan is wat mij betreft alles geoorloofd !!!
Ik liet me 3 jaar geleden gewoon opnemen, en bleef de hele dag bij de ventilator in het ziekenhuis liggen.
Toen was het ook zo vreselijk warm, het ziekenhuis was mijn redding, anders had ik nog veel lelijkere dingen gedacht of gezegt over mijn kinderen, andermans kinderen, gewoon over alles !!!

sterkte met de laatste loodjes

Manda Rijn

Manda Rijn

03-07-2009 om 11:18 Topicstarter

in het ziekenhuis is volgens mij geen airco en ik heb geen ventilator om mee te nemen ;-( Arme baby's, die kunnen volgens mij hun warmte helemaal niet goed kwijt als ze het heet hebben. Moet ik snel nog een ventilator kopen of kan dat niet bij een baby ?

God zeg Geerke, wat kan jij weer dat wat ik overduidelijk met een knipoog hier neer type weer stereotype voor jou opblazen, zo onaardig !! Nou ja goed, je kan mij gewoon niet goed inschatten volgens mij. Ik vond persoonlijk mijn laatste stukje wel geestig, aangezien ik hier de helft van de tijd andermans kinderen om mij heen heb.

Nou zeg

Zo knorrig vind ik die reactie van manda niet. Inderdaad ze is hoogzwanger, het is snikheet! En speelafspraakjes kunnen inderdaad vaak heel lastig zijn!
Ik snap het heel goed. Ik heb er ook een hekel aan als kinderen zogenaamd komen spelen, maar vervolgens als een zwaan kleef aan achter mij door het huis lopen, mee naar boven als ik de was ga vouwen, en maar vragen stellen en intussen zoon die steeds bozer wordt dat kind niet met hem komt spelen. Komt niet vaak voor, maar 1 meisje hier in de straat heeft daar een handje van. Die komt ook niet om met mijn zoon te spelen maar om zich met mij bezig te houden. Ik heb daar geen zin in, 5 minuten is prima dan is het over wat mij betreft.

Manda

Goed nieuws voor jou. Volgens het KNMI wordt het volgende week een stuk koeler, zo'n 20 graden, veel regen.

Bastet

Bastet

03-07-2009 om 11:26

Manda (ot)

Baby's mogen met deze hitte altijd wat water drinken tussendoor,en luchtig kleden,gewoon alleen een luier of een rompertje aan.Niet heet toedekken,in ieder geval.
Groetjes,Bastet

Manda Rijn

Manda Rijn

03-07-2009 om 11:45 Topicstarter

Fijn

een flinke regenbui daar heb ik zin in, dan ga ik bloot in de regen rondhopsen. De cavia's liggen er ook voor half dood bij, ik heb beide vachtjes kort geknipt en ze wat nat gemaakt maar ze hebben het nog steeds te warm.

Hopelijk zijn ze vandaag met de kinderen op de opvang wel iets verkoelends gaan doen, ik baal dat ik dochters petje niet kon vinden vanochtend.

Oh ja dat is ook nog zoiets met hib'je, hib'je zit niet op opvang (dat vinden de ouders beter "we zijn niet afhankelijk van opvang") maar dat hoeft ook niet want ze zit altijd bij een ander binnen ! Ze was net weer aan de deur, heb de regel weer uitgelegd. Arm kind, verveelde zich dood, maar goed ik heb d deur weer snel dicht gedaan. Eigenlijk zou het voor hib'je heel leuk zijn als ze in elk geval op de overblijf zou gaan of een dag in de week naar nso of zoiets.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.