Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-04-2019 om 12:33
Mijn drie pubers krijgen tot ze 18 zijn 20 euro zakgeld in de maand.
De oudste (20) heeft tot haar 18de nooit meer geld nodig gehad, zij kwam hier prima mee uit.
De middelste (net 18) wilde wel graag over meer geld kunnen beschikken, zij heeft sinds haar 14de diverse bij- en vakantiebaantjes gehad.
Mijn vraag gaat nu over onze jongste: hij is net 16 jaar en doet aan topsport, op landelijk niveau. Naast school en sport is er geen enkele ruimte voor een bij- of vakantiebaan. Maar... hij wil heeft wél behoefte aan meer dan 20 euro per maand.
Het liefst zou ik gewoon zijn zakgeld verhogen; hij heeft werkelijk geen tijd voor werk en is echt goed en leuk bezig met school én sport. Maar, zijn zakgeld verhogen... dat voelt toch niet eerlijk naar de andere twee. En ik denk ook dat mijn twee oudere kinderen dat toch niet helemaal eerlijk zullen vinden. Ik kan het natuurlijk met hen bespreken, maar voordat ik dat doe, hoor ik graag van jullie hoe jullie hier over denken.
Zakgeld verhogen, want kind heeft geen mogelijkheid tot werken?
Betaalde klusjes in en rond huis bedenken? Ik zou niet weten wat, maar goed, het zou een optie kunnen zijn.
Of, helaas, pech iedereen krijgt 20 euro tot z'n 18de, en de jongste dus ook.
Vast dank voor het meedenken!
28-06-2019 om 23:25
hangt ook van situatie af
Ik snap dat je wat je aan je kinderen geeft eerliijk wilt verdelen maar op een gegeven moment zijn hun situaties soms zo verschillend dat ze niet meer te vergelijken zijn.
Wat je geeft hoeft dan ook niet meer op de euro nauwkeurig met elkaar overeen te komen
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.