Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zakgeld


pinkflower: omdat dat ik om me heen ( niet in mijn gezin/familie, maar bij bv vrienden) vaak zie dat sparen er niet van komt. Geld hebben is het uitgeven. Liever een duurdere auto dan geld om een huishoudelijk apparaat te vervangen, liever op vakantie dan geld opzij zetten om een inkomstenval op te vangen.

Het vroege sparen gaf ze een hele mooie opstap voor later. Daarom gaf ik ze iets ruimer zakgeld, waarbij ze leerden dat als je eerst spaart en daarna roeit met de riemen die je hebt. Ze hadden het geld dus letterlijk in handen, en de andere helft in de spaarpot die we eens in de zoveel tijd bij de bank brachten. Dus ook zonder al teveel ideeën daarachter lukt dat. Ze leerden dus naast: op is op ook te sparen en dat wordt denk ik wel eens vergeten. Het blijft dus leergeld. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.