Pippin
08-04-2009 om 10:29
Imre
Voor mij werkt het allang zo hoor. Ik ga echt niet meer op het consultatiebureau of bij de schoolarts mijn zorgen en onzekerheden bespreken! Nee hoor. Alles gaat goed! Die rare lijstjes die je van de ggd krijgt vul ik al helemaal niet meer in. Of maakt dat mij weer verdacht??
Gelukkig is er nog zoiets als oudersonline. Kun je tenminste ergens rustig je zorgen over de luieruitslag van je baby kwijt, zonder dat iemand een aantekening in je dossier maakt. (deze moeder ziet er nogal overspannen uit, het rompertje kleurt niet bij de sokjes en het kind huilt veel, misschien toch maar melden bij Mijnheer Rouwvoet)
Bah, je zou er paranoide van worden, maar dat komt dan ook weer in je dossier.
Ik ben blij dat ik geen jeugdgezondheidsverpleegkundige ben..., ik zou me kapot ergeren.
Sancy
08-04-2009 om 10:29
Ik lees een blog over "ons"
In de Volkskrantblog zie ik een mooi blog staan over het stukje dat gisteren in die krant verscheen. Opvallend, wel aanbevelingen maar nog geen reacties, dat zie ik daar niet vaak.
Je kunt het hier lezen: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/255290
Ik geef nog maar een aanbeveling bij het blog.
Imre
08-04-2009 om 11:01
Tinus
'Zo is het. Wat hier gebeurt is gene 'hulpverlening'; het grootste deel is een virtuele variant op samen koffie drinken en kleppen.'
Het is verkapte hulpverlening. Bij de vraag; ' wat kan ik doen aan de kapotte billen van mijn kind' of ' zoon rookt wiet, wat moet ik daarmee' geeft het forum antwoord. Het is aan de vraagsteller dan of hij/zij daar iets mee doet. De input is al prettig. Je staat er niet alleen voor. Een beetje als vroeger waar iedereen zich met elkaar ' bemoeide' en de 'hulp' vanzelfsprekender was. Ik zie dat hier terug op dit forum. Dat is wel degelijk ' hulp'.
Ik doel dan ook niet op deze vorm. Ik doel op de opgedrongen, al bij voorbaat rode-bellen-hulp. Ik doel op de overmatige drang van de overheid om ouders te menen moeten helpen. Ook als ze dat niet willen of hoeven.
Ik ben niet tegen hulpverlening an sich, zeker niet als mensen er zelf om vragen, alleen zou het zo prettig zijn dat die hulp er dan daadwerkelijk ook zou zijn ipv alle regeltjes die eerst afgelopen moeten worden omdat anders het protocol bij stap 29 niet meer werkt. (zie bijv Fladderbeestje haar verhaal).
Imre
Prulletje
08-04-2009 om 21:39
Meerdere meningen
Wat ik zo prettig vind is dat je hier niet DE oplossing voor je probleem krijgt. Want DE oplossing bestaat niet, ook al vinden je vriendin of je moeder of je huisarts of de leraar op school of de SB-arts van wel. Je krijgt hier wel tien verschillende oplossingen, ervaringen en meningen over je probleem. En je kan zelf bekijken wat de juiste aanpak is voor jouw kind. Ik voel me als moeder echt niet onzeker. Dat is ook nooit zo geweest, ook niet in de babytijd. Maar ik vind het wel heel prettig om een aantal dingen af te kunnen wegen voor ik een besluit ergens over neem.
Prulletje
Tinus_p
09-04-2009 om 09:23
Imre
Imre:
"Het is verkapte hulpverlening. Bij de vraag; ' wat kan ik doen aan de kapotte billen van mijn kind' of ' zoon rookt wiet, wat moet ik daarmee' geeft het forum antwoord. Het is aan de vraagsteller dan of hij/zij daar iets mee doet. De input is al prettig. Je staat er niet alleen voor. Een beetje als vroeger waar iedereen zich met elkaar ' bemoeide' en de 'hulp' vanzelfsprekender was. Ik zie dat hier terug op dit forum. Dat is wel degelijk ' hulp'."
Mss is dat een beetje semantiek. Wat ik bedoel is, dat er op het forum nogal wat grijstinten zijn als het gaat om 'hulp' en de grootte van het probleem. Dat is mss ook de kracht van het forum.
Imre
09-04-2009 om 10:19
Klopt, tinus
Klopt wel wat je zegt maar ook bij de grotere zwaardere problemen kan online hulp uitgroeien tot echte in real life hulp waar mensen daadwerkelijk veel aan hebben. Dan blijft het niet bij de 'simpele' huishoudelijke adviezen, de ervaren ouders tips of de vergelijkende puberouders.
Ik denk dat je zelf best snapt wat ik bedoel.
Imre
dirksmama
10-04-2009 om 00:22
Jaap fischer
Pf wat een oppervlakkig en nietszeggend floddertje weer zeg. Hoe komt die krant toch aan de reputatie van 'kwaliteitskrant'?
Ach heel lang geleden typeerde Jaap Fischer deze krant al perfect...
Tirza G.
10-04-2009 om 21:25
Lolololololol
Dirksmama!!!!! Ik haal Jaap ook nog al eens aan als het over de Volkskrant gaat. Wat kon/kan die man toch briljant formuleren.
Tirza