Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
vraagteken

vraagteken

17-05-2012 om 14:28

Wat zou je anders doen

als je dit jaar je eerste kindje zou krijgen ( dus als dit jaar je gezin zou beginnen? )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Arawen

Arawen

22-05-2012 om 13:04

Andere vader

Als ik het over zou doen, met de kennis die ik nu heb, dan had ik wat ander genetisch materiaal voor ze uitgezocht.

liora

liora

22-05-2012 om 13:05

Over relaxed

Ik reageer even op Ayanna. Grappig genoeg vind ik mezelf bij de tweede minder makkelijk. Hij is zelf misschien ook wat meer gestructureerd, maar ik ben bij hem veel meer van vaste tijden, altijd in eigen bedje slapen dan ik met de oudste was.

Volgens mij is dat vrij uitzonderlijk, of niet?

Karmijn

Karmijn

22-05-2012 om 15:23

Assertiever voor mijn kinderen

Ik zou assertiever zijn. Meer opkomen voor de rechten van mijn kinderen. Op school, bij de tandarts, op het consultatiebureau, maar ook bij speelvriendjes. Ik geloof dat ik mijn oudste twee te veel heb geleerd om zichzelf weg te cijferen en ik ben tot de conclusie gekomen dat dit niet altijd een goede eigenschap is.

T&T

T&T

23-05-2012 om 10:49

Liora

"Grappig genoeg vind ik mezelf bij de tweede minder makkelijk. Hij is zelf misschien ook wat meer gestructureerd, maar ik ben bij hem veel meer van vaste tijden, altijd in eigen bedje slapen dan ik met de oudste was."
Dat had ik precies zo! pakte voor mijn jongste trouwens heel goed uit zijn grote zus had het pad al gebaand: ook zij heeft veel behoefte aan structuur en rust. Bij de tweede durfde ik dat ook gewoon tegen mijn omgeving te zeggen: "nee, ik krijg geen gemakkelijke kinderen door ze overal mee te slepen, ik neem ze nu mee naar huis, ze eten en slapen op vaste tijden, in hun eigen bedje." Bij de eerste probeerde ik het allemaal nog gezellig te houden, nou ik kan je zeggen dat ik daar helemaal geen gezellige baby van kreeg! jongste was al wat gemoedelijker, maar kreeg daardoor ook al automatisch meer rust. En ik had als moeder mijn woordje sneller klaar tegenover anderen die het altijd beter weten.
groetjes, Tess

billenschuifmoeder

billenschuifmoeder

23-05-2012 om 11:44

Consultatieburo

Maar 1 ding: Als ik toen wist wat ik nu weet, had ik het consultatieburo nog minder serieus genomen dan ik al deed. Ze deden heel moeilijk over de krappe lengte en het ondergewicht van onze dochter, maar over het feit dat ze billenschuiver was werd heel luchtig gedaan. Want daar kon je niets aan doen. Dachten ze.
Vele jaren kinderfysiotherapie later, weet ik wel beter. Als er direct toen ons meisje anderhalf was, iets aan gedaan werd - en dat kon wel, verzekerden verschillende fysiotherapeuten ons later - dan was er nu niets meer aan de hand geweest.
Ik hoop dat ze meelezen bij het consultatieburo.

Niet echt iets denk ik

nou ja misschien dat ik bij de bevalling van de oudste iedereen weg had moeten sturen uit de verloskamer, zodat ik in mijn eentje de weeen over me heen had kunnen komen, en misschien had ik die bevalling niet in moeten gaan met het idee dat je bij kiezen trekken verdoofd wordt en dat dus ook zou moeten bij bevallen...misschien was het dan allemaal niet zo'n drama geweest, misschien was het dan geen sectio geworden.

En ja, derde of vierde hadden we graag willen hebben, maar die kwamen niet. Geen idee wat je daar nu aan kunt veranderen als je in verwachting bent van de oudste.

Hier niet

de jongste is nog minder stuurbaar qua slapen en eten als de oudste was en is. Nou lopen we zelf ook de halve dag met eten rond ipv aan tafel te zitten dus tja...

Vraagteken

Vraagteken

27-05-2012 om 23:06

Eh..

Als ik dit jaar zou beginnen, zou ik zelf een baan hebben en houden - bij kind 1 had ik geen baan, we waren net verhuisd vanwege zijn werk, en mede door het drukke werk van de vader van mijn kinderen besloot ik TBM te zijn. Nu zou ik een andere keuze maken. Ook zou ik me strikter opstellen wat betreft het tijdschema van mijn partner.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.