Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Biba

Biba

10-05-2012 om 14:24

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
donderkopje

donderkopje

14-05-2012 om 22:18

Izar

Omdat het prima is als moeder haar statement van liefde voor Christiaan zijn hele leven laat voelen, maar nu het zo als een freakshow met shock effect over de hele wereld gaat met een pro-life reli-sausje van heb ik jou daar.

Dat er verder geen persoonljke gegevens van het kind bekend zijn is een schijn privacy. Iedereen in zijn omgeving kan en gaat dit zien. Dit gaan toekomstige vriendinnetjes, vrienden, werkgevers etc. allemaal kunnen bekijken.
Dat Christiaan daar als volwassen man wellicht helemaal geen behoefte aan heeft gaat moeder volledig aan voorbij. Dit is haar behoefte.

En Christiaan mankeert mentaal toch helemaal niets? Hij is "alleen" blind. Moeder behandeld hem nu al als onbekwaam voor de rest van zijn leven.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-05-2012 om 23:56

Even naar doen

Christian kan de film nooit zien. Het is film met beeld en muziek, maar zonder gesproken woorden. Als we even van een scenario uitgaan waarin de moeder haar kind gebruikt voor een ánder doel dan haar liefde voor haar zoon tonen, dan is dit wel een 'slimme' methode. Hij kan het toch niet zien. Ik weet dat er mensen zijn die érg ver gaan in het verkondigen van hun mening. Ik kan me dan ook voorstellen dat deze moeder vindt dat het doel de middelen heiligt. Als zij moet aantonen dat een Christen hoe dan ook zou moeten kiezen voor het geboren laten worden van élk kind, dan heeft ze het ervoor over om haar kind daarvoor als voorbeeld te stellen. Ik kan me voorstellen dat Amerikanen uit de 'knoek' van de VS dat geweldig vinden.
Voor de rest twijfel ik geen moment aan haar liefde voor haar zoon.

T&T

T&T

15-05-2012 om 09:38

Nee, hij ziet het niet

Na jullie berichtjes gelezen te hebben ging ik het filmpje pas kijken, en ik verwachtte bijna een "rosemary's baby".
Mij viel het mee. En ik vind het helemaal geen climax opbouwend en freakshow achtig filmpje, ik vind het lief, een trotse moeder. Ja, het kan wel gekaapt worden door anti abortus "freaks" onder het motto dat ieder kind geboren moet worden, nou ja, ik denk dat deze moeder heel wat had gemist als Christiaan niet geboren was. Veel ellende en starende blikken, maar ook een lief klein hummeltje waar ze toch heel gelukkig mee is, want dat is wat ik erin zie.
Ik denk ook dat het een steun is voor ouders die zoiets doormaken, nu is dit een heel extreem voorbeeld, maar kinderen met bijvoorbeeld een hazelip worden wel vaker geboren, en ik denk dat je als liefhebbende moeder heel sterk in je schoenen moet staan als iedereen die in je kinderwagen kijkt schrikt. In die zin vind ik het ook nog dapper wat ze doet.
Zelf heb ik twee kinderen waar je niks aan ziet, maar die wel duidelijk anders zijn (autisme), in gedrag vallen ze soms behoorlijk op, en de blikken van de buitenwereld als jou kind niet aan het "normale" plaatje voldoet zijn vreselijk, eigenlijk veel erger nog dan de aandoening van het kind. Mijn kinderen vinden het niet erg om autisme te hebben, ze hebben immers geen vergelijk hou het zou zijn als ze dat niet hebben. Christiaan heeft nooit gezien, weet dus ook zelf niet hoe anders hij is. Hij groeit op met een handicap, en zal daar zijn weg wel in vinden in het leven.
Tess

krin

krin

15-05-2012 om 10:11

Allergie

Ik denk dat er in sommige reacties sprake is van een christen-allergie. Door het liedje word je die hoek in gedrongen, maar het filmpje zelf heeft weinig tot niets christelijks. De moeder zegt er zelf niets over. Ja, de jongen heet Christian, maar dat is een jongensnaam die niet exclusief voorbehouden is aan christelijke ouders.
Kijk nog eens sec. Of beter nog: kijk nog eens en vertel jezelf dat het een doorsnee niet-gelovige bakfietsmoeder uit de gemiddelde provincieplaats is. Die vijf jaar geleden nog gezegd zou hebben dat abortus natuurlijk moet mogen, en dat nu nog zegt, maar ook zegt dat ze blij is dat zij het niet gedaan heeft, hoe moeilijk die beslissing ook was. Omdat haar zoon haar zoon is, en dat is anders.

Fiorucci

Fiorucci

15-05-2012 om 11:15

Even voor de volledigheid

Voor de volledigheid: ik denk niet meer dat het filmpje gekapt is door christen fundamentalisten, ik lees her en der dat moeder zelf ook streng christelijk is.

Brianna F

Brianna F

15-05-2012 om 11:30

Zelf

Volgens de Amerikaanse krant had ze het zelf op God tube gezet en is het van daaruit opgepikt en op youtube gezet.

Evanlyn

Evanlyn

15-05-2012 om 12:00

Goed gedaan

Hij zal toch altijd opvallen. Nu hoeft ze niet steeds weer het verhaal te vertellen en komt er ook ontroering en begrip los, in plaats van alleen maar gestaar en rotopmerkingen, of ongemakkelijkheid. En dat gristelijke...tja, als ze dat echt zo voelt, waarom dan niet?

Maylise

Maylise

15-05-2012 om 12:12

Vreemd

Wat ik vreemd aan de reacties hier vindt is dat er een soort waardeoordeel opgehangen wordt aan het feit dat het filmpje 'Christelijk' en 'Amerikaans' overkomt. Ten eerste is de mevrouw die het filmpje gemaakt heeft naar alle waarschijnlijkheid Christelijke en Amerikaans dus dat het filmpje dit uitstraalt is ook niet zo gek. Verder zijn voor mij Christelijk en Amerikaans geen negatieve beoordelingen. Het zijn neutrale beoordelingen maar blijkbaar wordt het door veel mensen als negatief gezien omdat het Christelijk is?
Sommige reacties geven bijvoorbeeld aan dat het Christelijke liedje als negatief wordt ervaren. Daaruit maak ik op dat als de moeder seculier was geweest en een seculier liedje had gedraait het oprechter was overgekomen? Ik vind het nogal een vreemde manier om aan te kijken tegen het feit dat deze mevrouw blijkbaar gelovig is en dat dus haar geloof ook in dit filmpje een rol speelt. Dat is nu eenmaal een wezenlijk onderdeel van haar leven. Maar dat wordt dus blijkbaar als negatief ervaren door mensen.

Mijn reactie

Leuke moeder, lieve baby, vreselijk filmpje.
n@nny

Dus

Amerikaans is een negatief geladen bijvoeglijk naamwoord.
Christelijk ook.

Boeddhistisch?
Hindoeistisch?
Islamitisch?
Atheistisch?
Agnostisch?

Rafelkap

Rafelkap

15-05-2012 om 14:21

Bewijzen

Ik had het geluid uit, dus niets van de muziek en Christelijke lading daarvan meegekregen
Heb zelf ook een kind waar van alles mis mee is, alleen zie je dat niet aan hem.
Goed gespeeld (zal heus wel echt zijn), van angst naar trots. Ze heeft nog heel wat voor de boeg.
Ik zou zelf alleen nooit mijn kind willen etaleren in een blogje of filmpje, moet daar toch niet aan denken. Wij zijn prive en ik hoef niemand te bewijzen hoeveel ik van mijn kind houd, ook niet van mijn andere gezonde kind, mij even lief.

Geloof verkopen?

Als je beleidend christen bent zal je doen en laten dat uitstralen. Dat is toch niet meteen het verkopen van een geloof.

Mijn Canadese, zeer gelovige nicht die heel erg ziek is en niet meer beter wordt houdt een blog bij. In elk bericht staat wel een toepasselijke bijbeltekst en ze sluit altijd af met iets van 'singing His praises' of 'In God's loving care'. Ik krijg daarvan geenzins de indruk dat ze haar lezers mee wil bekeren, het is gewoon een uiting van hoe zij haar leven en geloof beleeft.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.