Bastet
10-12-2008 om 07:36
Wat vinden jullie hier van? (reclamemateriaal)
http://www.ad.nl/binnenland/2836219/Plastic_foetussen_in_brievenbus.html?reageer=1
Je zult maar ooit een miskraam hebben gehad...en dan krijg je zit in de bus....afschuwelijk!!
Groetjes,Bastet
Fem
10-12-2008 om 08:05
Behoorlijk ondoordacht inderdaad
Wat zal dit veel vrouwen kwetsen die dat absoluut niet verdienen. Ik denk dat deze "club" veel mensen tegen zich in het harnas zal jagen op deze manier.
Ik denk dat ze juist op zo'n ondoordachte wijze niet zullen bereiken wat ze hopen te bereiken.
Mij raakt die foetus niet, hun manier van doen wel. Verschrikkelijk.
Fem
Prulletje
10-12-2008 om 09:19
Bah, wat een gemene actie.
Het poppetje geeft een behoorlijk vertekend beeld. De grootte klopt wel ongeveer, maar dit ziet eruit als een minibaby en niet als een foetus. Het is nu net alsof dit al levensvatbaar is, en dat is natuurlijk niet zo.
En mijn mening: als je een kindje echt niet wilt is een abortus toch echt de beste oplossing voor beide partijen. Maar ik heb gelukkig nooit zelf voor de keus gestaan.
Prulletje
Manda Rijn
10-12-2008 om 09:57
Vreemd
ze gaan dat dus ad rendum versturen ? Typisch weer iets uit de extreem christelijke hoek, walgelijk wederom.
Overigens viel het mij ook op dat het plastic ding niet lijkt op een foetus van 10 weken. Ze hadden beter een gelijkend model kunnen nemen. Ik snap ook niet waarom ze niet voor een groter/oudere foetus zijn gegaan, je kan tot veel verder in de zwangerschap er voor kiezen om de foetus te laten aborteren.
Anienom
10-12-2008 om 10:09
Vreselijk
Stel je voor: je hebt een miskraam gehad
Stel je voor: je hebt met veel pijn en moeite gekozen voor een abortus omdat dat ECHT DE BESTE KEUZE was, voor ALLE partijen
Leuk dan als je op zo'n manier afgestraft wordt. Ik ben voor abortus mits daar niet te licht over gedacht wordt. Dat ik het zelf nooit zou doen (alhoewel ik ook nooit in de situatie ben geweest) is MIJN keuze net zoals andere mensen het recht hebben op HUN keuze.
Wel een leuk poppetje voor mijn vriendin die nu 14 weken heel blij zwanger is. Hoewel ik denk dat het inderdaad niet zo uitziet, een foetus. Volgens mij meer nog een garnaal. Ik dacht dat ie pas met 16 weken af was?
Rafelkap
10-12-2008 om 10:18
Mailtje
Helemaal gelijk, Bastet. Ik heb meteen een mailtje gestuurd via hun website (schreeuwomleven.nl)
Fem
10-12-2008 om 11:01
Super rafelkap!
Zo'n mailtje waarin ik mijn walging heb uitgesproken heb ik ook direct na het plaatsen van mijn posting vanmorgen gestuurd.
Ik hoop echt dat nog meer mensen dit zullen doen!!! Misschien (of ben ik nou heel naief?) bedenken ze zich dan wel.
Groetjes Fem
Genista
10-12-2008 om 11:10
Walgelijk
Ik hoorde het vanochtend op de radio en was perplex. Wat een ongelooflijk asociale actie is dit! Zouden ze dan werkelijk niet hebben nagedacht over hoeveel pijn ze mensen hiermee kunnen doen? Of vinden ze dit een gevalletje "doel heiligt de middelen"? Walgelijk is het.
Bastet
10-12-2008 om 11:26
Mailen
Ja,ik had vanochtend geen tijd,maar uiteraard gaat er een mail naar die engerds....
Bastet
Limi
10-12-2008 om 11:49
Lijkt niet
Ik heb een miskraam gehad en dit poppetje lijkt totaal niet op wat ik toen zag, ookal was het ongeveer even oud. Het enige waardoor ik wist dat het de foetus was, waren de twee zwarte puntjes (ogen). De rest leek nergens op.
Niet dat dat relevant is voor heel late abortussen, maar toch.
Manda Rijn
10-12-2008 om 12:58
Pelle
misschien bedoelen ze dat ja, met 12 weken ziet het er een beetje zo uit maar met veel gedrongere ledematen en een groter uitstulpend voorhoofd.
Kaaskopje
10-12-2008 om 13:20
10 weken
Naast dat ik dit toch wel een erg botte manier van aandacht vragen vind, is het ook nog eens niet een realistisch poppetje. Hier een plaatje van een 10 weken oude foetus: http://www.wahrweb.org/babybook/_pics/week10-fetus.jpg
Alles zit er weliswaar al aan, maar niet zo fraai als het plastic exemplaar doet geloven.
Ik vind dit overigens helemaal niet typisch iets van extreem christelijk, Manda Rijn. Je kunt niet automatisch iets wat een groep christelijke mensen doet als bevestiging zien van je tegenzin aan streng christelijke mensen. Ik stel me zo voor dat er ook veel streng gelovige christenen zijn die dit net zo'n smakeloze actie vinden als jij. Ik stel me bovendien voor dat ook in andere geloofsrichtingen of levenshoudingen sterke anti-abortus gevoelens heersen. Dit is niet uniek voor Christenen volgens mij.
Manda Rijn
10-12-2008 om 13:36
Bepaalde groep groep over 1 kam scheren
zeg eerst eens duidelijk wat je nu bedoeld.
Extreem christelijk ja dat zeg ik. Is weer iets anders dan streng christelijk of christelijk in het algemeen.
Manda Rijn
10-12-2008 om 13:51
Hangt er dus
maar net af wie zichzelf extreem christen noemt. En dat doet natuurlijk niemand.
Ik vind de anti abortus lobby die op deze wijze actie voert extreem christelijk. En dat mag ik vinden.
krin
10-12-2008 om 14:00
Die dorenbos
maakt bezwaar tegen een reclamefolder waarin iemand creatief is geweest met Jezus. O ironie: "Er zijn grenzen", aldus meneer Dorenbos. Inderdaad, en daar gaat hij goed overheen.
"In de folder staat een aantal cartoons die gaan over de geboorte van Jezus. Zo zijn de drie wijzen uit het oosten te zien die met een TomTom de weg naar de geboorteplek van Jezus proberen te vinden. Voorzitter Bert Dorenbos van de stichting Schreeuw om Leven zegt dat de prenten kwetsend zijn.
Op een andere prent is te zien hoe Jezus in zijn kribbe op een iPod naar 'I'm dreaming of a white Christmas' luistert. Weer een ander toont een herder die op een spelcomputer speelt. Volgens Dorenbos is het 'gevaarlijk' als alles dat te maken heeft met de bijbel 'blasfemisch' wordt gebruikt. 'Vooral in de kersttijd ligt dat gevoelig. Er zijn grenzen.'
Manda Rijn
10-12-2008 om 14:00
Ja haha
heel extreem druk. Ik weet trouwens niet of ik er op ga reageren, ondanks dat ik het een extreem stomme actie vindt.
Ik ben namelijk op dit vlak er nog steeds niet uit of ik daar dan wat tegen moet doen. Die mensen hebben namelijk wel recht om in hun extreme mening te uiten. Ik vraag mij af of ze door iets in de brievenbus te gooien (ik heb gelukkig een nee-nee sticker) te ver gaan. Gaan ze hier verder dan folderen en hoe precies dan ?
Ja vrijheid van meningsuiting is ook een groot goed.
Manda Rijn
10-12-2008 om 14:04
Overigens
gaan ze hier lijnrecht in tegen 'mijn geloof'.
Ok als ik dan niet reageer met een email oid dan wil ik ook niet dat ze gaan zaniken over godslastering (strafbaar) want ook ik heb recht om mijn mening te uiten, al dan niet uit naam van mijn eigen 1 persoons geloof en bijhorende 1 persoons kerkje.
Jujube
10-12-2008 om 14:08
Gemaild
Ik heb ook gemaild naar schreeuw om leven. Afgezien van het feit dat het een zeer smakeloze en verregaande actie is, is het ook nog eens heel slecht voor het milieu om zoveel miljoen plastic poppetjes te verspreiden.
Groet,
Jujube
EsmeePF
10-12-2008 om 14:08
Ook een mailtje gestuurd
Wat een belachelijk ondoordachte actie!
Ik ben, in principe, niet voor abortus en ik ben christen maar door dit soort berichten zou je je er bijna voor gaan schamen! Ik heb gelijk via de site een mailtje gestuurd, ben ook zeer benieuwd of en zo ja wat voor antwoord er op komt.
Kaaskopje
10-12-2008 om 14:14
Milieu
Dat kwam ook even door mijn gedachten. 99 procent gaat volgens mij regelrecht de afval in.
Manda Rijn
10-12-2008 om 14:16
Afval
ik zou dat nu helemaal niet kunnen. Mijn foetusje is nu 9 weken en het plastic poppetje tussen de koffiedrap gooien kan ik dus niet. Ik heb eerder dan de neiging het popje in de kerstboom te hangen of bijvoorbeeld in te pakken in een lapje en een dekentje.
in die zin is het een zeer geslaagd idee van deze mensen.
Nasha the first
10-12-2008 om 14:30
Luguber....
stel nu eens dat het EPD er zou zijn, en deze organisatie kan daarin kijken welke mensen een abortus hebben ondergaan.....en daar zo'n ding heen sturen.....walgelijk.....
tonny
10-12-2008 om 16:58
Hoe krijgen ze het verzonnen?
en hoe denken ze in vredesnaam dat dit zal gaan 'helpen' bij het door hen gewenste naar beneden brengen van het abortuscijfer. Werkelijk, deze kronkel is niet te volgen!!!
tonny
Postbode
10-12-2008 om 17:21
Idd pelle
Ik hoop niet dat we dat moeten gaan bezorgen. Ik ga denk ik uit principe weigeren dat te bezorgen. Ik vind het te walgelijk voor woorden! Bah
Postbode.
Rafelkap
10-12-2008 om 18:46
Kerstbal
Inderdaad, een kerstbal met evt. afbeelding in zwart was veel beter geweest. Kan het meteen in de boom
Maar zo'n popje is meteen zo'n lijkje. Bah.
(en mijn 1e zwangerschap was ook een miskraam, met 10 weken -toen al 4 weken dood dus een stuk kleiner)
Laat die mailserver van die enge organisatie maar overvol raken!
Genista
10-12-2008 om 18:54
Ze hebben potdikke helemaal niets te sturen!
Ze mogen hun mening op een andere manier uitdragen. Maar ze hebben *grote getekende vloek* maar te bedenken dat willekeurig popjes of afbeeldingen sturen vèr over iedere fatsoensgrens gaat.
Fraz
10-12-2008 om 20:16
Misschien
kunnen we ze het meest op de kast krijgen (en daarmee voorkomen dat ze zulke rottige acties verzinnen en er misschien van af zien) door te mailen van : stuur maar op die plastic poppetjes, die kunnen we goed gebruiken in onze kerststal als Jezus Christus..... Volgens mij zijn ze daar niet echt gecharmeerd van.
Kaaskopje
11-12-2008 om 00:25
Zeeland
Kan het zijn dat die Schreeuw om leven in Zeeland geen gebied met hun doelgroep ziet. Ik bedoel dit werkelijk niet onaardig, maar ik weet dat er zwaar christelijke mensen in Zeeland wonen. Zou het kunnen dat zo'n 'club' dat dan maar wat links laat liggen bij zo'n actie? Zouden ze poppetjes naar Staphorst sturen en dat soort plaatsen?
dirksmama
11-12-2008 om 07:10
Beperk je tot je doelgroep
Wat heeft een oma van 80 of een moeder van 6 kinderen of een kleuter van 4 aan zo'n popje?
Ik snap het doel: bewustmaken van wat je kapotmaakt, maar ik vind het middel nutteloos en smakeloos.
Stop z'n popje bij de Predictor, leuk voor degenen die het een mooie uitslag vonden, en misschien eye-opener voor degenen die positief niet positief opvatten.
Nee, ik blijf maar donateur van de VBOK, die blijven fatsoenlijk en bieden praktische hulp i.p.v. trappen na.