Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Inspiratieloos

Inspiratieloos

09-01-2011 om 00:16

Wat leuks doen met drie jonge kinderen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk dagje uit met drie kleintjes, en één volwassene?

Nou, dat lijkt me bij voorbaat al niet ontspannen. Als je echt een leuk uitstapje wilt, zou ik een tweede volwassene meevragen. Of een van de drie kleintjes ergens onderbrengen.
In je eentje met drie kleintjes een dag op stap lijkt me veel stress en weinig genieten.

Trouwens

zulke humpies zitten nog niet zo verlegen om leuke dagjes uit. Zoals een ander al zegt, zij zijn met de gewone dingen van het leven al helemaal tevree.

Jíj bent aan een leuk uitstapje toe!! Dat is het! Zoek oppas en ga lekker met een vriendin naar de sauna, uit eten, naar de film, een of andere workshop doen, high tea, weet ik veel.

Rosase

Rosase

16-01-2011 om 22:36

Jij moet een urban jungle hebben

Die is perfect voor in het bos en je rijdt er zo de trein mee. Zelfs de intercity met het trappetje.

Ik laat de oudste twee als eerst de trein in gaan, draai de wagen achterstevoren en til hem dan zo huppetee over het trappetje de trein in. Pas-de-problem.

En wat ook wel helpt is kind uit de buggy, met kind naar binnen stappen (terwijl de grote twee al in de trein staan) en dan lege buggy achter je aan trekken.

Maar goed, ik ging vroeger toen de oudste twee nog klein waren ook alleen met ze naar het zwembad. En het was bij ons precies anders om. De oudste is de dromerd en de jongste de impulsieve. Ik zorgde er dus altijd voor dat ik de jongste met argusogen (en een speciaal badpak met ingenaaide drijvers) in de gaten hield en de oudste liep daar een beetje omheen.

Mama van Kaj, Ando en Yuna

Mama van Kaj, Ando en Yuna

17-01-2011 om 11:48

Waarom iets moeten doen...

In het bos wandelen is toch voor jezelf ook heerlijk, en je hebt gewoon bossen met paden hoor... een park is ook heerlijk, en anders inderdaad of een volwassene regelen, of een kind bij een oppas brengen...

Rosase

Rosase

18-01-2011 om 17:37

Speeltuintje

En dan bijvoorkeur eentje met groot hek erom heen en zonder schommels.

Is er niet zoiets bij jullie in de buurt?

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

19-01-2011 om 11:35

Heb alle bijdragen gelezen

Ben het eens met degenen die zeggen dat je je verwachtingen moet bijstellen (tot die conclusie was je zelf ook al gekomen). Dan maar een jaar of twee geen spectaculaire excursies met zijn allen. Dus voorlopig slechts op stap met een andere volwassene erbij of een van de kinderen elders onderbrengen. Heb je zelf de behoefte om er eens helemaal uit te zijn, plan dan inderdaad een dagje sauna, museum of wat dan ook terwijl je kinderen bij oma/opa of een oppas zijn. De gesuggereerde uitjes (speeltuin, Ikea, trein enz.) zijn voorlopig goed genoeg voor je twee jongsten, in dit verband moet ik denken aan toen mijn dochtertje nog een baby was en zich altijd als een nieuwsgierige toerist om zich heen zat te kijken terwijl ik met haar door een saaie nieuwbouwwijk wandelde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.