Inspiratieloos
09-01-2011 om 00:16
Wat leuks doen met drie jonge kinderen
De laatste tijd vraag ik me telkens af, hoe doen andere ouders dat? Hoe doe je leuke dingen met drie kinderen buitenshuis? Ten eerste kan ik niks bedenken wat voor alle leeftijden leuk is. De jongste in 1.5 de middelste 4 en de oudste 6. Ik ben een alleenstaande ouder, maar ook als je niet alleenstaand bent doe je toch wel eens wat met je kinderen lijkt me, zonder partner erbij bedoel ik.
Een overdekte speeltuin gaat nog, alhoewel ik dan constant aan de jongste vastgeplakt zit. Wandelen in het bos uiteraard, maar dat ploegen met de buggy door het bos valt voor mij niet onder leuk. Zwemmen met allemaal is simpelweg onmogelijk zonder dat er één verdrinkt. Bioscoop is de jongste te jong voor. Een kinderboerderij vind ik zelf niks aan.
Over een paar jaar is het vast allemaal een stuk makkelijker, tenminste dat stel ik me zo voor. Maar om daar nu op te gaan wachten vind ik ook zo sneu. Kortom, wie heeft er ideeën?
Fiorucci
09-01-2011 om 07:57
Paar ideetjes
Nou ja, een keer iets doen wat je zelf minder vindt, doen we allemaal weleens, hoor, hup, naar de boerderij, kinderen vinden dat enig!)Kijk door hun ogen, dan vindt je het misschien leuker.
Ik ga niet meer tellen hoe vaak ik tussen de kippen heb gestaan...en happende ganzen.
En verder, het strand? Kleinste op je arm, of met een tuigje, want met een buggy gaat het niet.
En heb je iemand in de buurt, die een keertje op de jongste kan passen, zodat je wel naar de bios kunt met de twee oudsten?
Trix
09-01-2011 om 08:51
Gooi die buggy de deur uit
Zoals de titel zegt, gooi die buggy de deur uit en kijk of je via marktplaats een goede rugdrager kan kopen. Je bent dan zoveel flexibeler, beide handen vrij, je kind zit op jouw hoogte. Op die manier kan je ongestoord en ongehinderd door het bos banjeren, zelfs weg van de gebaande paden. Ook tripjes naar musea gaan veel beter op deze manier.
Inspiratieloos
09-01-2011 om 10:22
Leuk
Hé al wat reacties, wat leuk. Ik doe het wel hoor, oppas regelen en dan wat met de oudste gaan doen. Met behulp van een zeer flexibel kdv is dat niet zo'n probleem. Doen andere ouders dat dan ook? Als ze door de weeks wat willen ondernemen met drie kinderen?
Daar staat dan tegenover dat ik met de jongste altijd alleen ben op woensdagochtend. Meestal gaan we dan boodschappen doen, maar het staat nog steeds op de planning om dan eens met hem te gaan zwemmen.
Ook doe ik wel dingen die ik niet leuk vind, regelmatig zelfs. Er zit een speeltuin hier om de hoek. De oudste twee vinden het geweldig als ik meega. De kinderboerderij is ook op loopafstand en gaan we ook weleens naartoe. En dat bos vinden ze zo leuk dat ik al wel gewoon met ze ga.
Het grootste probleem is misschien wel dat ik altijd het gevoel heb ogen en handen tekort te komen. Tot voor kort kon de jongste standaard in de buggy blijven, maar ja, dat vind hij nu niet meer leuk. Op dit moment blijven we in het weekend gewoon thuis. Gedeeltelijk door het weer, gedeeltelijk omdat ik het gewoon niet zie zitten wat met ze te ondernemen. Thuis is het dan wel heel gezellig hoor en soms vraag ik me af of het niet een kwestie van 'uitzitten' is. Van de zomer is de jongste al weer twee.
Een rugdrager is wel een goed idee. Is dat zwaar om een middag mee rond te lopen? Mij lijkt het enorm lastig als je alleen bent en je hebt een kleine in de rugdrager. Je kan niet zien wat er gebeurd, en hoe gaat dat met in en uit laden?
Guinevere
09-01-2011 om 12:37
Alle kanten op rennen
Dat de oudsten alle kanten op rennen is wel lastig. Je kunt in elk geval vragen of ze bij elkaar willen blijven (hand vast?) en een punt afspreken waar ze naartoe moeten als ze de anderen kwijt zijn.
Voor de jongste heb ik een tip: ga naar Naturalis, en dan de beneden verdieping. Toen mijn oudste 1,5 was vond hij het daar al geweldig, hij kroop en rende over de gekleurde lampjes van de vloer heen en had de tijd van zijn leven. Overigens is hij nu 8 en is Naturalis nog steeds één van zijn favoriete musea.
Verder zou ik zelf wél de buggy kiezen. Jongste hoeft er toch niet de hele tijd in te blijven? En als hij moe is kan hij gelijk gaan zitten en evt. in slaap sukkelen. Bovendien heb je dan je handen vrij want met zo'n klein kind sleep je toch heel wat mee aan luiers, pakjes drinken, reservebroek etc. Al die troep kan in of aan de buggy.
Kaaskopje
09-01-2011 om 12:50
Tochtje met de trein
Dat vinden kinderen machtig interessant en het kost alleen jou het volle pond, Je hebt voor 2 kinderen (dacht ik) een railrunner nodig en dat kost samen 5 euro. In de plaats van bestemming kun je even een patatje halen of zo en dan ga je weer terug. Het hoeft niet ver en dus niet duur te zijn.
Kaaskopje
09-01-2011 om 12:53
Buggy
Ik zou de buggy ook niet wegdoen. Ik miste de buggy best toen die niet meer nodig was. Wat je er allemaal niet in kon laden!
Maylise
09-01-2011 om 14:06
Ergo carrier
Als rugdrager zou je kunnen kijken of je een (tweedehands) ergo carrier kan vinden. Door de draag techniek (kind zit echt helemaal tegen je aan) kan je ook met een groter kind langere tijd rondlopen.
Overigens weet ik niet of een rugdrager je beter zal bevallen dan de buggy. Dat is heel persoonlijk. Ik vond het zelf altijd wel prettig, zeker bij wandelingen in het bos. In de stad vind ik een buggy dan weer fijner.
Maylise
ps: hebben jullie een dierentuin in de buurt? Het is even een investering maar met een abonnement kan je vaker heen gaan, kinderen vinden het meestal erg leuk en je hebt er ook meestal een speeltuin bij. Vond ik zelf heel leuk.
pps: misschien is er in het buurthuis bij jullie in de buurt wel een speel ochtend of andere georganiseerde activiteiten?
Philou
09-01-2011 om 15:28
Hier 2
en niet drie kinderen maar wat ik met veel plezier deed was iedereen de badkamer in met sponzen, scheerschuim, sopjes, borstels, washandjes etc.. en eerst lekker de muren insmeren en boenen en vervolgens lekker borstelen. Zelf deel je veel complimenten uit en sta je op de drempel met ontbijtkoek of fruit en wat drinken. Heerlijk vinden ze dat. Daarna zijn ze stukke rustiger voor een uurtje of wat. Verder; achterkant van behangpapier en veel kleurpotloden: je trekt de kinderen om en helpt hier en daar wat.. --> iedereen mag zichzelf tekenen; welke kleur ogen heb jij en haar en wat heb je aan. Misschien kan je ook afspreken wie wie helpt. Afwisselen met een verhaaltje vertellen of een spelletje doen waar de jongste en jij samen spelen 'tegen' de oudste twee. Hier doen we ganzeborden maar dan zonder de regels of heel af en toe een regeltje. Wat hier ook leuk is om te doen: Dick Bruna kwartet (blokker) en spelletjes van Kruidvat (dobbelsteen gooien en puzzel met bijbehorend cijfer mag je leggen). Wat betreft OV; pak gewoon de streekbus bij je huis en ga naar het eindpunt en desnoods ook naar het andere eindpunt. Uitstappen voor de deur (of even uitstappen bij de ijsco). Ook goed idee voor rustige en alerte kinderen: laat ze even zwaar werk doen: flessen tillen of laat ze elkaar duwen en trekken in een kar.
rozenstruikje
09-01-2011 om 20:50
Hier
Ik ben ook alleenstaand, met twee kinderen van nu 3,5 en 6. Kleine uitjes in de buurt zijn makkelijk: Boodschapjes doen en snoep scheppen bij de Etos zijn hier favoriet op woensdag, glas in de glasbak kieperen, stukje fietsen, ijsje halen, speeltuintje(s) bezoeken.
Wij hebben al 2,5 jaar een abonnement op Artis en dat is nog steeds heel erg leuk. Behalve de dieren ook leuke speeltuinen.
Zwemmen durfde ik ook niet toen jongste klein was, maar met 1,5 jaar geprobeerd en het ging toen boven verwachting goed. Ik had oudste toen vantevoren flink gedrild en ze heeft zich voorbeeldig gedragen. De beloning was dan dat we vaker zouden gaan en die heeft ze verdiend.
Ik doe bijna elke schoolvakantie, ik ben dan zelf vaak vrij, toch de jongste een dag naar de creche en dan ga ik met oudste iets doen, bijvoorbeeld bioscoop of winkelen want dat vindt ze geweldig. Jongste weet dan van niets dus dat gaat goed. En oudste geniet van mijn aandacht. Ik voel me daar echt niet schuldig ofzo over.
Hier is de bibliotheek ook een uitje. Nieuwe boekjes kiezen en dan daarna wat drinken in het restaurantje van de bieb (ik neem vaak zelf iets mee voor ze).
Jongste gaat altijd in de buggy want ik kan hem niet zo lang dragen. Ik kan je zeker aanraden zo´n rugdrager eerst van iemand te lenen. Ik heb voor oudste toen ze 1,5 was een hele goede rugdrager geleend, zo´n echte voor wandelvakanties ofzo, en dat vond ik toch veel te zwaar. Bovendien kan je dan ook heel weinig andere dingen meenemen want er zit maar een klein vakje bij. Dan is een buggy veel handiger en je kind kan er ook nog een beetje in liggen en dus slapen.
Wat ik ook heel handig vind aan een buggy of wandelwagen, is dat mijn oudste die dan vast moet houden op drukke stukken. Zo heb ik haar altijd vlak bij mij en ze weet dat ze dan niet los mag laten. Moet ik haar telkens waarschuwen, dan gaan we naar huis en dat weet ze. Misschien kun je zoiets ook bij jouw kinderen invoeren?
Maar goed, drie kinderen is een meer dan 2 dus ik kan mij heel goed voorstellen dat jij dan de hele tijd het gevoel hebt dat je ogen tekort hebt. Maar die van 6 daarmee kan je natuurlijk ook gewoon afspraken maken (ik zit hier en je komt telkens even langs, je mag niet alleen de speeltuin uit, zoiets). Heb je geen vrienden die eens met je mee willen en dan jou helpen met je kinderen? Of je ouders?
Mijn ouders gaan graag mee. Zo gaan we elk jaar naar Sprookjeswonderland en dat is echt geweldig leuk. Jouw jongste vindt dat nu al geweldig en jouw oudste denk ik ook nog wel (of misschien niet als het een stoer jongetje is, even checken dus).
Rozenstruikje
rozenstruikje
09-01-2011 om 21:01
Voorlezen
Hier heb je op woensdagmiddag in de bieb voorlezen. Duurt ongeveer een half uurtje. Daarna gaan ze met de kinderen knutselen in het atelier. Dat vindt mijn oudste dus geweldig. Jongste zat er gezellig bij of ik wandelde met hem door de bieb. Na een paar woensdagen had hij wel geleerd dat hij niet de boeken uit de kast mocht trekken
Overigens vond ik het moeilijker om uitjes te doen toen jongste ouder werd. Zo met 2,5 had hij echt nog een middagslaap nodig maar sliep hij enkel in bed. Onderweg bleef hij gewoon wakker om al het leuks te bekijken en was hij dus doodop aan het einde van de middag, en dat is hier voor niemand leuk.
Rozenstruikje
Manda Rijn
09-01-2011 om 21:15
Ja de trein
dat deden we vroeger wel eens, dan gingen we met haar (toen ze een jaar of 3 was, in ieder geval voordat ze naar school ging) vanuit Haarlem naar Zandvoort, even een beentje strekken en dan weer terug de trein in naar huis. En zwaaien naar iedereen onderweg en lekker een pakje sap en een eierkoek, ach zo schattig, dat ga ik zeker een keertje met mijn jongste van nu 1,5 nog een keertje doen
Kinderboerderij vinden we wel leuk, ik ga ook met de auto naar de geitenboerderij in het Amsterdamse bos, de horecaprijzen zijn wel schrikbarend gestegen merktte ik laatst dus dat wordt voortaan eten in de auto (op het terrein mag je geen zelf gebracht voer meenemen want ze heffen geen toegang wat ik prima vind).
Verder gewoon met de pop naar het plaatselijke speeltuintje en die pop 100 keer van de glijbaan gooien. En je hebt hier in het centrum een leuk afgesloten speeltuin met 50 ct entree ofzo, kan je ook een snoepje kopen voor 5 cent. Daar zat ik ook halve zomers.
Verder vindt jouw oudste van 6 het misschien wel leuk om naar een clubje te gaan, ze hadden in onze oude wijk een buurtcentrum met knutsel en bakuurtjes, dat was bijna gratis. En dan kan je met de jongste 2 wat makkelijker weg.
Een half uur in bad met alle plastic bekers doet het hier ook wel goed, ook al schelen ze bij mij 6,5 jaar, samen in bad vinden ze erg gezellig. Ik zit er dan wel bij met wat te lezen.
Manda Rijn
09-01-2011 om 21:27
En peuterspeelzaal /
je kan hier ook middagen naar de peuterspeelzaal, althans dat heb ik gelezen, mijn kinderen zitten/zaten op de creche.
dan heb je s'middags een keer met de 2 oudste om iets te doen, kan je misschien wel gaan zwemmen.
Kiki
09-01-2011 om 23:13
Knutseluurtje in de bieb
doe ik regelmatig met ze. Ik ben gisteren met ze naar een geitenboerderij in het Amsterdamse bos geweest, was hartstikke leuk ze konden kleine bokjes flesjes geven, tussen de dieren lopen, we hebben zelfs een bevalling meegemaakt. Ze hebben een speelweide, (moet je wel met beter weer gaan als wat ik had) je kan daar kaas kopen van de geiten en natuurlijk wandelen door de vogelweide en de rest van het A'damse bos. (voor mijn zoon was het ook al heel belangrijk dat de vliegtuigen zo laag overvliegen dat je de piloot kon zien zitten)
Ik ga regelmatig een tochtje met de trein of tram, gewoon nergens heen. Ik heb een dierentuin abonnement.
Ik zit regelmatig op de kinderboerderij. Maar ook gewoon boodschappen doen kan ik heel lang mee bezig zijn als ik mijn kinderen hun zin geef. Dan is de halve ochtend al voorbij
Philou
10-01-2011 om 08:25
Rozenstruikje
Rozenstruikje schreef:
"Verder gewoon met de pop naar het plaatselijke speeltuintje en die pop 100 keer van de glijbaan gooien. En je hebt hier in het centrum een leuk afgesloten speeltuin met 50 ct entree ofzo, kan je ook een snoepje kopen voor 5 cent. Daar zat ik ook halve zomers.
Verder vindt jouw oudste van 6 het misschien wel leuk om naar een clubje te gaan, ze hadden in onze oude wijk een buurtcentrum met knutsel en bakuurtjes, dat was bijna gratis. En dan kan je met de jongste 2 wat makkelijker weg."
Volgens mij zit jij rondom Artis, ik ook.
Maar deze ken ik niet, waar zijn deze te vinden ?!
liora
10-01-2011 om 21:52
Dierentuin vind ik inderdaad heel leuk met een kind van 1,5 en een kind van 7,5. Verder is het in de winter gewoon een stuk lastiger. Bij mensen op bezoek vind ik ideaal, mensen die ook kinderen hebben vooral.
Ook geitenboerderij is goed. In de zomer pierebadje en strand.
Maar met nog een derde kind kan ik me goed voorstellen dat je het af en toe gewoon teveel gedoe is.
Liora
Inspiratieloos
11-01-2011 om 00:07
3 kinderen
De dierentuin was ik alweer helemaal vergeten! Zodra het weer wat beter wordt regel ik een nieuw jaarabonnement.
Alhoewel ik al jullie concrete tips voor uitjes heel leuk en inspirerend vind, is het toch niet helemaal wat ik bedoel. Neem nou zo'n uitstapje met de trein. De oudste is een schat en bedoelt het allemaal goed, maar is enorm impulsief. Die moet dus een hand zodra we bij het spoor staan. De middelste is van het type 'ik zag een bloem, toen een vlinder en toen wat ik zover afgedwaald dat ik maar verder ben gelopen'.Ook een hand dus. En de jongste heeft het beide uiteraard, die is 1.5 , dus die moet in de buggy.
Dan gaat het nog redelijk goed, totdat de trein komt. Allereerst moet ik iemand zoeken om te helpen met het inladen van de buggy. (Er zijn dus echt jonge mensen, zeg maar in de 20/30 die gewoon nee zeggen als je ze vraagt even te helpen.) Terwijl we dat doen moet ik de twee anderen in de gaten houden(niet weglopen, pas op, blijf daar staan) en tenslotte moeten die ook nog instappen. Dat uiteraard allemaal nadat de meeste zijn ingestapt maar voordat de deuren dichtgaan. Uiteindelijk zit ik nat bezweet in de trein. (Euhm, vorig jaar was mijn auto stuk, dus ik heb lichtelijk een trauma van het reizen met het ov )
Als de jongste op het kdv is, kan ik makkelijk wat met de oudste twee doen. Of als één van de oudsten wat te doen heeft, een kinderfeestje oid. Maar normaal in de weekenden ben ik gebonden aan huis. Bovendien wil ik ook gewoon met z'n alle opstap. "He, het is zondag en we gaan wat leuks doen." Maar dan ben ik dus altijd afhankelijk van een derde die mee moeten omdat ikzelf niet (niet voldoende) op drie kinderen tegelijk kan letten.
Ik bedoel het allemaal niet als klaagzang. We vermaken ons prima in en rond het huis en ik ben heel blij met mijn drietal. Dus als het moet kunnen we best een jaar (of 2) wachten. Het voelt alleen zo raar dat ik nu dus altijd afhankelijk ben van derden om echt wat te gaan ondernemen.
albana
11-01-2011 om 08:21
En oudste kan niet helpen?
Mijn kinderen (zijn er máár 2) schelen qua leeftijd zoals jouw oudste en jouw jongste. Als wij alleen op pad gingen (bijna altijd) liet ik oudste altijd 'helpen' de buggy met jongste te tillen. Of 'helpen' jongste aan de hand te houden als ik de boodschappen+buggy op de fiets prutste.
In de trein ook. Ooit zijn we (toen waren ze ongeveer net zo oud) naar Londen geweest en daar hebben we heel wat afgetreint. Als je zorgt dat je zelf het 'grote tilwerk' doet, hoeft 6-jarige alleen een handje te helpen om de boel in evenwicht te houden..en voordeel is die van 6 gaat er meteen achteraan (mee naar binnen b.v.) want die heeft een 'zeer verantwoordelijke taak' en houd dus gewoon vast tot buggy+6-jarige binnen is.
Maar goed als je een erg kleine 6jarige en een flinke 1,5-jarige hebt b.v. kan ik me voorstellen dat dat geen idee is.
groeten albana
Yvonne
11-01-2011 om 10:33
Dierentuin kan ook met slecht weer..
er zijn genoeg binnenverblijven, waar je de dieren vaak nog beter kan bekijken dan in de buitenverblijven.
Nog een tip: middagje ikea, kindermenu in het restaurant kost bijna niks. en de oudste 2 kunnen zich nog een half uurtje tot een uur vermaken in Smalland.
Henriette123
11-01-2011 om 10:59
Manda rin (ot)
Als je door de geitenboerderij heenloopt, vind je aan de andere kant buiten het hek, een picknickplaats met klein dolhof.
Hanne.
11-01-2011 om 11:37
Tip: investeer
Mijn kinderen zijn qua leeftijd vergelijkbaar (1,4 en 6) en ik kan je één tip geven: investeer in 'bij elkaar blijven'.
Wij gaan regelmatig met de bus/trein ets, en door te oefenen weten ze nu perfect wat ze wel en niet moeten en mogen doen. (bij elkaar blijven. Pas in/uitstappen als mama het zegt). Misschien dat je kan oefenen als je alleen de 2 oudste hebt, dan gaat het nog wat makkelijker.
En om ze bij elkaar te houden kan je er ook een spelletje van maken. Wij kennen bv de kindjesslinger (iedereen geeft elkaar een hand), en het treintje (iedereen achter elkaar).
Hier zijn 'standaard' uitjes. op 'speeltuinen expeditie' (klinkt leuker dan we gaan naar de speeltuin), picknicken (bij mooi weer buiten, bij slecht weer binnen in de keuken of onder de eetkamertafel). Inderdaad de bieb, maar ook samen winkelen en dan koken.
dc
11-01-2011 om 19:08
Inspiratieloos
"Terwijl we dat doen moet ik de twee anderen in de gaten houden(niet weglopen, pas op, blijf daar staan) en tenslotte moeten die ook nog instappen."
Misschien ben ik echt wel een heel strenge moeder hoor, maar dat gebeurt bij mij dus niet. De kinderen blijven bij me, houden de wagen vast, stappen eerst in bij de bus of trein, en daarna doe ik de buggy erin, wat ik zelf alleen kan, want als ik op reis ga dan neem ik een kleine mee, geen grote. (tip, je moet eerst zelf erin, en dan de buggy achterom erin trekken).
Ik heb nog geen 3 kinderen (bijna), maar ben wel regelmatig op stap met 3 of 4 kinderen (van vrienden).
rozenstruikje
11-01-2011 om 19:29
Judith-t
Ik schreef dat niet, dat was Manda en die speeltuin zal dan wel in Haarlem zijn?
Ik woon heel oostelijk in Amsterdam-Oost. Artis doen we met tram 9
Ik weet wel in het Oosterpark die speeltuin op de korte kant bij het OLVG. Die is van een speeltuinvereniging/ het stadsdeel en die is erg leuk. Er is misschien ook wel toezicht. In elk geval een gebouwtje met toilet, kraantje en iemand met pleisters.
Rozenstruikje
Leen13
12-01-2011 om 14:24
Shopper
Na de duobuggy had ik een shopper, grote kinderwagen, deed ik kinderen ook in al waren ze al groter. Later nog een rijdend plaatje eraan waar ze op konden staan. Daar had ik, incluis familie, weleens 6 kinderen in, bovenin, onder in het mandje en achter op het plaatje.
Ik ging ook vaak met een vriendin met kleinkinderen naar de speeltuin bij de RAI, mooi overzichtelijk, koffie en drinken mee en dan zaten we zelf ook even gezellig.
Als kind 6 is kan het naar het Kindermuseum van het Tropenmuseum. De rest van het museum is ook leuk voor de kleintjes, terwijl de oudste weg is. Bijvoorbeeld een sloppenwijk met ambachten waar je binnen kon lopen.
Kiki
12-01-2011 om 19:43
Ik ga regelmatig met de trein alleen
ik heb nog nooit gehad dat iemand me niet de trein in en uitliep.
Meestal gebeurt het automatisch en anders vraag ik het gewoon en er is nog nooit nee gezegd.
De kinderen waren vandaag intens vervelend, dus vandaag hebben we ons uiteindelijk maar dik ingepakt in ons regenkloffie en zijn we gewoon keihard plassen gaan stampen buiten. Die reacties van de voorbijgangers waren erg lollig.
Daarna douchen en toen was de ochtend weer voorbij en konden ze eten en naar bed.
virginie
15-01-2011 om 21:41
Hoe doe jij dat vraag ik me af!
en dan in je eentje, petje af hoor!!
ik heb zelf ook 3 kindjes (en man), onze kinderen zijn iets jonger dan die van jou, wij vinden het soms wel zwaar, en besluiten soms om niet weg te gaan, of dat een van ons een kind meeneemt bijv. naar de supermarkt.
dus hier geen ideeën, maar ik bewonder het dat je toch in je eentje zoveel met kinderen onderneemt buitenhuis.
virginie
Vertigo
16-01-2011 om 00:37
Zwemmen
Is veel gedoe, maar ik doe die van mij er een enorm plezier mee.. Zijn 4 en bijna 2, beide zinken niet met vlindertjes en ik blijf in het 50cm bad. Hangt beetje af van hoe wegzwemmerig ze zijn en met nog een dreumesje erbij is wel veel, vooral de logistiek. Toch is de ochtend zo om en zijn ze lekker moe
Verder rennen ze graag buiten rond, op fietsje, autootje, met een bal.. Heel simpel eigenlijk, en doodsaai zonder lotgenoten vind ik..
Groetjes
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Massi Nissa
16-01-2011 om 08:51
Zwemmen, nee
Ik liep als tiener al met drie, vier jonge broers en zusjes in de dierentuin - die had ik dan alleen meegenomen met de bus, ging hartstikke goed. Maar zwemmen met drie kleintjes, nee, dat zou ik niet durven. Ik ben ooit met twee achtjarigen die niet van mij waren naar zee gegaan en heb doodsangsten uitgestaan. Ik was ze voortdurend kwijt. Ik ben zelfs mijn eigen dochter regelmatig even kwijt in het zwembad. Ze loopt gewoon sneller dan ik en ik hoef maar tien seconden te worden afgeleid of ze is uit zicht. Om dat dan maal drie te hebben, brrr. Ik vind het ontzettend stoer als je het wel durft, trouwens.
Groetjes
Massi
Fiorucci
16-01-2011 om 10:37
Niet zwemmen
Heel moedig, maar zwemmen met drie kleintjes deed ik nooit. Ook omdat vlinderbandjes een schijnveiligheid geven.
Inspiratieloos
16-01-2011 om 12:32
Zwemmen
Nee, ik ga niet zwemmen met drie kinderen zonder zwemdiploma. Bovendien is dit makkelijk uit elkaar te trekken door met de oudsten te gaan zwemmen als de jongste op het kdv zit en met de jongste als de oudsten op school zijn.
Op de één of andere manier lukt het me niet het onderliggende probleem uit te leggen. Het gaat niet om het vermaak in en om het huis. Het gaat ook niet om kleine uitstapjes naar de winkel, de markt of het speeltuintje hier om de hoek. Het gaat om echt een dagje uit gaan. En dan vooral het onderliggende gevoel dat ik altijd ogen en handen tekort kom in een onbekende omgeving.
Door dit draadje besef ik me vooral dat ik het nog niet zo slecht doe . Voor de grotere uitstapjes ben ik voorlopig afhankelijk van derden en over een paar jaar gaat het een stuk makkelijker. `Gewoon´ mijn eigen eisen wat omlaag schroeven dus.