Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-08-2021 om 16:07

Wat doet veilig thuis?


WickedCurlew89

WickedCurlew89

18-08-2021 om 15:09

Of een melding terecht is kunnen we vanaf hier natuurlijk helemaal niet beoordelen, foute aanname.

Ik ga er maar even vanuit TO, dat er geen dingen verzonnen worden dat is echt niet verstandig. Tegelijkertijd hoef je niet alles te vertellen als ze niet ter zake doen, sommige dingen kunnen enorm uit verband gerukt worden. 

Zoals al eerder geschreven is: wacht af, laat ze maar vertellen waarom ze een gesprek willen, uit welke hoek de melding is en wat ze verder verwachten en willen. Je hoeft niet gelijk een antwoord te hebben, zeg inderdaad dat je erop terugkomt als je in alle rust e.e.a. hebt kunnen laten bezinken. Blijf kalm.

BlueHeart schreef op 18-08-2021 om 14:26:

[..]

Niet relevant in de zin dat het je niks aangaat.

Je hebt helemaal gelijk dat ons dit niets aan gaat en ik zou de vraag daarom ook niet hebben durven stellen. Toch zou de vraag voor je eigen overwegingen wel relevant kunnen zijn. De moeder van je zoon heeft blijkbaar iets gedaan waardoor ze nu mogelijk in de problemen is gekomen. Het zou daarom nu opeens in haar belang kunnen zijn om jou er in ieder geval nu meer bij te betrekken. Jouw bedoelingen gaan ons niets aan, maar zorg wel dat je je niet onbewust voor een karretje laat spannen waardoor je straks mogelijk mee zakt het moeras in.

Daglichtlamp schreef op 18-08-2021 om 14:56:

[..]

Misschien moet je daar toch nog eens goed over nadenken. Stel het gaat echt niet meer bij zijn moeder, dan wil jij toch een alternatief kunnen zijn? Als je dan nu al komt met dat uitbreiding van de bezoekregeling niet eens kan? Je kunt ook BSO regelen bij jou als hij doordeweekse dagen bij jou zou zijn. Je kunt ook nog meer dan de helft van de weekeinden doen. Denk in oplossingen in plaats van in problemen.

Dat lijkt me ook. Werken moeten we allemaal, dat kan geen reden zijn om nauwelijks voor je kind te (kunnen) zorgen. 

Anoniemst schreef op 18-08-2021 om 15:12:

[..]

Jouw bedoelingen gaan ons niets aan, maar zorg wel dat je je niet onbewust voor een karretje laat spannen

Hou er rekening mee dat je als deelnemer aan dit forum ook het risico loopt om voor een karretje te worden gespannen en dat dit forum ingezet kan worden om mensen onder druk te zetten.

Wij zijn voor onze voorstelling van zaken volledig afhankelijk van de topic starter. Wie weet zit er nog een heel andere kant aan de zaak.

SineNomine schreef op 18-08-2021 om 15:30:

[..]

Hou er rekening mee dat je als deelnemer aan dit forum ook het risico loopt om voor een karretje te worden gespannen en dat dit forum ingezet kan worden om mensen onder druk te zetten.

Wij zijn voor onze voorstelling van zaken volledig afhankelijk van de topic starter. Wie weet zit er nog een heel andere kant aan de zaak.

Dat heb je nu eenmaal altijd met een forum. Hoeft niet eens bewust te zijn, maar mensen schrijven nu eenmaal vanuit hun eigen perspectief. Gelukkig heb ik er geen last van als ik digitaal voor een karretje gespannen wordt, maar topic starter zou er in het echt wel last van kunnen krijgen, vandaar mijn opmerking. 

En inderdaad zou ik in zo’n geval kijken hoe ik meer achtervang voor zoon zou kunnen zijn. Hier was ik ook altijd degene die fulltime werkte, maar toen ex wegging kwam ik alleen met 3 kinderen zonder opvang en ook dat kwam goed. Probeer er gewoon te zijn voor je zoon.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-08-2021 om 16:21

Iedereen bedankt voor alle goede adviezen, ik laat het hier verder bij.

BlueHeart schreef op 18-08-2021 om 14:02:

In grote lijnen klopt het gewoon allemaal, we laten alleen wat dingen weg, dat is geen liegen.

Nee, dat is relevante informatie achterhouden. 

Viva-amber schreef op 18-08-2021 om 17:42:

[..]

Nee, dat is relevante informatie achterhouden.

Idd en daar is het kind niet mee geholpen. 

Als ik dit lees snap ik steeds beter waarom VT ouders vaak niet gelooft. 

Blueheart, speel open kaart. Jij zult door VT ook niet als goede ouder gezien worden als jij van de situatie op de hoogte bent en het mede in stand gehouden hebt door te zwijgen of de waarheid te verdraaien. Verwacht dan maar dat de behoefte toeneemt om jou/jullie langdurig(er) te blijven controleren en volgen….

Denk er over na waarom jij zelf geen melding hebt gedaan, als moeder jouw advies niet aannam om de situatie te verbeteren en veiligheid te laten toenemen, maar je wél weet van de onveilige situatie…..

precies door mensen zoals jullie geloofd VT mensen niet zomaar klakkeloos. 

Sorry maar ik ben nu echt sprakeloos. 

Veilig thuis kwam gisteren langs toch? Hoe ging het?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

28-08-2021 om 03:43

Netherfield schreef op 28-08-2021 om 00:00:

Veilig thuis kwam gisteren langs toch? Hoe ging het?

Wel oke.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

28-08-2021 om 04:42

BlueHeart schreef op 28-08-2021 om 03:43:

[..]

Wel oke.

En wat doen ze? (Om op je eigen topictitel terug te komen)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.