Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-01-2022 om 15:50
Hoi allemaal,
Mijn naam is Gaby en ik ben een alleenstaande moeder. 3 jaar gescheiden. Ik woon met een zoon van 9 met Klinefeltersyndroom ( adhd, asgerges, emotieregulatie en laag sociaal/emotioneel niveau) en dochter van 5. 67% van de tijd zijn ze bij mij. Toen ooit zo afgesproken, want dan bleef ik parttime werken en we wilde de kindjes niet 5 dagen naar een opvang brengen. Echter vind ik het opvoeden zwaar, verschrikkelijk op tijden en vooral niet leuk. Ik huil er veel om en denk zo vaak,was ik maar nooit moeder geworden. Dat 24/7 aan moeten zijn,niet je ding kunnen doen, het geschreeuw, gehuil en altijd maar zorgen, ik vind het zo niet leuk. Mijn ex wil de kinderen niet meer hebben dan was afgesproken, want hij heeft een drukke baan en druk privé leven EN hij zegt: dit hebben we toen wel overwogen vesloten ( ik toen niet wetende hoe zwaar het zou zijn ). Ik heb ambulante begeleiding thuis voor tips met opvoeden, maar dat helpt me niet van dit gevoel af. Heeft er iemand tips? If weet iemand of hier praatgroepen voor zijn?
Liefs Gaby
14-01-2022 om 21:13
jeetje wat een lastige situatie
Ik zou samen met je ex op zoek gaan naar een beter werkbaar ouderschapsplan voor beide. Hij ondervindt nu geen "last" maar jij wel. Dat kan een reden zijn om te gaan wijzigen, een mediator kan jullie helpen mocht het onderling onvoldoende lukken.
15-01-2022 om 13:16
Omdat je het toen zo afgesproken hebt, moet dat de rest van je leven zo blijven? Lijkt me toch niet. Dus om de tafel met je ex en een mediator om nieuwe afspraken te maken. Anders hebben de kinderen straks geen moeder meer om bij te wonen en moet vader 100% aantreden.
15-01-2022 om 15:26
Wat verdrietig dat je je zo voelt. Ik zou allereerst met de vader en een mediator in gesprek gaan. De zorg is op dit moment voor jou alleen te zwaar. Geen tijd/zin is geen argument, hij heeft ook gekozen voor kinderen en dat is meer dan alleen een financiële verplichting. Als jij uitvalt komt de zorg voor 100% bij hem te liggen en kan hij ook niet zeggen dat hij geen tijd of zin heeft.
Heb je een vangnet waar je kinderen af en toe heen kunnen? Je ouders, broers, zussen, buren, vriendinnen van jou, ouders van vriendjes van de kinderen?
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.