Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-08-2011 om 09:28
Je kent het wel: opvoeden is voorleven. Het goede voorbeeld geven. Het voorbeeld doet meer dan woorden etc.
Bij welke zaken weet je dat je niet het goede voorbeeld geeft, zou je dat eigenlijk wel willen, maar denk je toch: ach zo belangrijk is het niet...?
Ik heb dat met fietsen. Eigenlijk wil ik dat de kinderen (8 en 6) meer fietsen of in de toekomst dat meer gaan doen als ze meer alleen kunnen. Eigenlijk vind ik van mezelf ook dat ik meer moet fietsen. Maar de auto zit er zo in geramd. Ik doe alles met de auto. Slecht voorbeeld. En tegelijkertijd denk ik dan weer: na ja als dat het ergste is (school is 7 km fietsen, mijn werk 15).
Met watvoor dingen heb jij dat?
Ik denk nog even verder, kan er vast nog wel 1 bedenken
28-08-2011 om 14:34
De kraan laten lopen
Vroeger, toen ik nog bij mijn ouders woonde, en later als vrijgezel ook nog, nam ik altijd een bekertje bij het tandenpoetsen. Nu spoel ik met de kraanstraal die loopt. Ik spoel mijn gezicht ook zo af, m.b.v. een washandje.
Gisteren wees mijn zoon me erop dat ik hèm altijd vermaan de kraan niet zo lang te laten lopen. Ik heb me er met een Jantje-van-Leiden afgemaakt, maar het zeurde wel door in mijn hoofd: "Hij heeft gelijk!"
Ah ja en verder roken natuurlijk. Ik rook al 18 jaar en wil graag stoppen. Ik kan ze alleen maar vertellen nooit te beginnen, omdat je een sterke wil moet hebben om weer te stoppen, maar ik laat ze zien wat een slappeling hun moeder dus is. Ik schaam me dood