Blij Duimpje
23-12-2010 om 06:22
Vroeg zwangerschap aankondigen ja of nee
Het lijkt erop dat ik ontzettend pril zwanger ben en zou het naaste familie graag al vertellen. Ik weet dat het erg vroeg is en het risico op een miskraam groot maar ik ben gewoon zo blij. Maar moet ik ons kind van 4 het dan ook al vertellen? Lijkt me van wel, anders hoort die het straks van iemand, maar dan wordt het wel heel lang wachten.
Hoe lang hebben jullie gewacht met vertellen, zowel familie als kinderen?
Minet
26-12-2010 om 08:40
Wauw asa
Wat leuk! Van harte gefeliciteerd, ik wens je een fijne zwangerschap!
joep
26-12-2010 om 10:01
Asa
Ik zit net ergens anders op je te reageren, hier niet van op de hoogte.
Van harte hoor!
Asa Torell
26-12-2010 om 10:08
Wat leuk!
Zoveel reacties! Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties!
Asa Torell
26-12-2010 om 10:12
Liora
Ik ben 38, ik herinner me een posting van jou dat het miskramenpercentage dan 20 procent is. Grote kans dus dat het gewoon goed gaat natuurlijk. Vooral de kans om ueberhaupt zwanger te worden is niet meer zo hoog: ik las recent dat een 38-jarige een kans van 40 procent heeft om na een jaar doorgaand zwanger te zijn... voor mij een reden om niet te blijven twijfelen en er maar voor te gaan .
Maar goed, ik had het als ik 10 jaar jonger was waarschijnlijk ook nog niet aan de kinderen verteld. Dus eigenlijk heeft de leeftijd er niet zo veel mee te maken.
Asa Torell
26-12-2010 om 10:18
Petal
Ja, gezellig samen zo! Ik ben echt superblij voor je trouwens, dat het nu eindelijk kon en dan ook nog eens meteen gelukt is! Mijn andere kinderen zijn trouwens 7 en 4 als de baby komt, en van jouw zoon weet ik het precies .
Sascha2
26-12-2010 om 11:27
Whow asa!
Wat een geweldig nieuws!! Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe en een wolk van een baby. Dat zal ergens eind augustus/begin september zijn? Veel geluk!
Sascha2
26-12-2010 om 11:30
Petal
Jij ook van harte gefeliciteerd! Wat geweldig dat het zo snel raak is! Een tijdje terug las ik over de twijfels bij je man. Super dat hij ook een derde wil en dat die wens zo snel in vervulling lijkt te gaan. Ook jij veel geluk
Mayte*
26-12-2010 om 13:59
Asa en petal en blij duimpje
Wat een mooie verwachting om het nieuwe jaar mee in te gaan! Dat jullie alledrie prachtige babies mogen krijgen!!!!
Emmawee
26-12-2010 om 23:04
Asa!
Wow, wat een bijzonder nieuws!! Gefeliciteerd zeg! Jeetje ik heb 't bijna nooit, maar nu toch even zo'n heel klein spijtig gevoel van binnen. Waarschijnlijk door onze overeenkomsten in leeftijden (van ons en de kinderen).
Petal en blij duimpje (of zijn jullie nu dezelfde??) ook enorm gefeliciteerd! Ik weet inmiddels wel weer dat ik het wel in een vroeg stadium aan Stoffer heb verteld, maar gewoon heel droog en tussen neus en lippen door: "er groeit een baby in mijn buik, maar die is nu nog zo klein als een doperwt, zoiets". Hij was toen ruim tweeënhalf en nam het voor kennisgeving aan. Thomas de trein was absoluut belangrijker op dat moment
Groetjes, Maw.
100%mama
27-12-2010 om 16:24
Wel snel verteld
maar dat kwam mede doordat ik mij zo beroerd voelde..
Ons zoon kreeg toevallig van school een bonen plantje die nog heel pril was. Op deze manier heb ik het hem verteld, dat de baby in mijnbuik net een soort plantje kon zijn. In het begin kunnen ze heel goed groeien en dan ineens niet meer. Gelukkig gaat DIT plantje in mijn buik goed!
Het "gros" hebben we het wel na de 12e week verteld, maar ouders, zus en beste vrienden waren al heel snel op de hoogte.
Rembrand
27-12-2010 om 18:58
Felicitaties voor de zwangeren meisjes!
Dikke knuffels van mij voor jullie !
2011 beloofd een vruchtbaar jaar te worden.
Liefs M.
Blij duimpje
28-12-2010 om 08:47
Nog bedankt iedereen
We zitten hier nog op de roze (of blauwe wolk.
Nick
30-12-2010 om 15:53
Bij mij
Eerste zwangerschap meteen verteld. Moest het ook op het werk vertellen, want ik werkte toen met chemische stoffen. Tweede en derde zwangerschap weer snel verteld, ook omdat je in je directe omgeving duidelijk wil maken dat je bijvoorbeeld geen rauwmelkse produkten eet e.d. Beide keren ging het mis. Vervolgens kreeg ik de opmerkingen dat het kwam doordat ik het zo vroeg verteld had. Het heeft mij erg zeer gedaan. Toen ik weer zwanger werd wilde ik het pas vertellen als ik wist dat het goed zat. Helaas kreeg ik een vroeggeboorte in de 21ste week. Ik kreeg geen enkele steun uit mijn toenmalige vriendengroep, omdat ik niet eerder verteld had dat ik zwanger was.
Biene M.
31-12-2010 om 08:35
Jeetje nick
Wat een hoop tegenslag met die eerste vier zwangerschappen en dan ook nog geen steun van je vrienden na die vroeggeboorte, vreselijk. Ik hoop dat je daarna toch nog één of meer geslaagde zwangerschappen hebt gehad en dat er nu wat nageslacht bij je rondloopt!
Nick
31-12-2010 om 20:39
Wat lief!
Lieve reactie Biene M. Gelukkig heb ik drie prachtexemplaren nu rondlopen. Ik ben er erg gelukkig mee.
groetjes Nick