nina
27-09-2012 om 19:49
Volgende week: week van de opvoeding
Ha mede-ouders,
volgende week is het 'onze' week: de Week van de Opvoeding.
gaan jullie nog naar een activiteit o.i.d?
op internet is ook e.e.a. te vinden (facebook).
groet
Nina
Temet
27-09-2012 om 20:37
Heb het al aangekondigd
Ik heb mijn kinderen al meegedeeld dat ik ze volgende week ga opvoeden. De reactie was lauwtjes
Groeten,
Temet
Thursday Next
27-09-2012 om 20:53
O ja,
dat is wel leuk, om ze eens te gaan opvoeden. Gelukkig hoeft het maar een week, en aan het begin van die week ben ik ook nog een paar dagen in Italie. Dat moet lukken!
Leen13
27-09-2012 om 21:04
Ons?
Niet mijn week maar van instanties. Bovendien geen tijd want druk met opvoeden.
Sancy
27-09-2012 om 21:53
Echt?
Balen zeg, net nu door co-ouderschap de kinderen bij mij zijn. Daar zit de ex achter!
Ely
27-09-2012 om 22:09
Nee
Opvoeden vind ik zó 2011. Wij zijn overgestapt op CAMS: coöperatieve, autodidacte, macrosymbiotische samenwerking.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
krin
27-09-2012 om 23:25
Zoon
Laat ik zoon citeren, vorig jaar toen hij met zijn zes jaar thuiskwam uit school met folders over de week van de opvoeding: 'Die kunnen wel weg, we hoeven niet opgevoed te worden.'
Evanlyn
27-09-2012 om 23:46
Nou,
mijn kinderen vinden dat ik wel wat advies kan gebruiken, hoor. Helaas vind ik zelf dat ik het prima doe.
Fiorucci
28-09-2012 om 07:05
Eng
Mijn kinderen zijn,heel eng, tevreden over hun opvoeding. Zou er ergens nog een leeg kraampje voor mij zijn??
nina
28-09-2012 om 07:17
Inderdaad de kinderen....
.... chips ja, de kinderen nog informeren, heb ik nog niet gedaan.
die hoor ik af en toe wel mopperen, maar over het algemeen toch tevredenheid over de opvoeding
Dat is natuurlijk juist een leuk signaal voor zo'n Week van de Opvoeding!
groetjes
Nina
Jippox
28-09-2012 om 08:17
Poehee
Een hele week?!? Denken ze soms dat we niets anders te doen hebben?
Silone
28-09-2012 om 08:46
Hmm
De algehele tendens lijkt te zijn: een week? Moet kunnen, daarna gaan we weer gewoon doen.
Kijk maar uit, zo dadelijk lezen alerlei Belangrijke Instanties mee, en hebben we volgend jaar een maand van de opvoeding.
dirksmama
28-09-2012 om 09:27
Of erger
Een JAAR van de opvoeding. Inclusief kinderpostzegels van opgevoede kinderen, en een vijf euro stuk (dat uiteraard niet geslagen is).
Guinevere
28-09-2012 om 10:30
Fijn
Heel fijn, die week. Eindelijk worden mijn kinderen dan ook eens opgevoed. Hopelijk is een weekje voldoende na al die losgeslagen jaren!
Mogen die van mij na die week op de kinderpostzegels van dirksmama komen te staan?
Silone
28-09-2012 om 10:34
Nee kwin
Kinderpostzegelkindjes worden het hele jaar door opgevoed door gediplomeerde opvoedkundigen. Je denkt toch zeker niet dat jouw kinderen daar na een week pedagogisch geploeter op mogen? Tssk.
ijsvogeltje
28-09-2012 om 10:38
Wij doen niet mee
Ik heb het even in de groep gegooid. Ze willen niet, die bloedjes van mij. "Wij doen toch niet mee he mam?"
Guinevere
28-09-2012 om 10:40
Ijsvogeltje
Ijsvogeltje, het feit dat jij het op vrijdagmorgen (!) bij je kinderen in de groep hebt gegooid geeft al iets aan in deze! 't Is dringend! Ga gauw opvoeden!
Guinevere
28-09-2012 om 10:41
Maar silone
Die van mij zijn anders heel schattig. 't Zijn net prinsjes. Hoogstens trekt er eentje een gekke bek op het moment dat de camera wordt afgedrukt.
Kaaskopje
28-09-2012 om 13:36
Te laat
Mijn kinderen zijn leuke volwassenen geworden. Misschien niet helemaal opgevoed, .... zal ik het dan toch nog proberen in die week? 19 en 21... moet lukken toch??)
Ely
28-09-2012 om 17:18
Ook niet gegoogled
Maar ik zie het als reclame week voor de jeugdzorg instanties.
Misschien zit ik er wel helemaal naast en beschuldig ze onterecht van pro-activiteit
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Fiorucci
28-09-2012 om 18:38
Inmiddels....
Zijn mijn twee jongsten ondergedoken. De oudste niet, die is al 20 en leuk gelukt.
Sancy
28-09-2012 om 18:50
Ik weet waar het voor is beemer
Met dank aan puberella. Ze zit een bek voor school te lezen en ik rommel wat in de huiskamer. Daarbij doe ik een lamp aan bij haar, zet ik haar glas drinken binnen handbereik en leg ik een deken over haar benen.
Waarop ze zegt: "Prima, die week van de opvoeding werkt nu al mam!"
Kaaskopje
28-09-2012 om 21:42
Sancy
Wel het goede voorbeeld geven hoor! Ze zat een mónd voor school te lezen. Bek....tssss
Tonny
28-09-2012 om 22:08
De week van de evaluatie van de opvoeding
Dat lijkt me leuk.
Mijn eigen opvoeding en die van mijn nu volwassen kinderen. Wie weet hoeveel baat mijn kleinkinderen daarvan hebben
krin
28-09-2012 om 22:10
Pfoei
Ik heb net alle activiteiten in mijn provincie doorzocht, maar itt tot veel gemeenten om de mijne heen wordt in mijn toch niet onaanzienlijke woonplaats volgende week in het geheel niet opgevoed. Komt zoon toch weer goed weg.
Mea Proefrok
29-09-2012 om 08:19
Krin
In mijn gemeente wordt er volgende week zo verschrikkelijk intensief opgevoed, van acrobatiekcursus tot scheidingverwerking en van mindfulness voor kleuters tot alleenstaande-moedertheedrinkdingesen dat na volgende week er geen enkel onopgevoed kind meer te bekennen zal vallen in heel onze mooie stad. Kunnen we het CJG opdoeken. En mijn school. Lekker dan.
Thursday Next
29-09-2012 om 10:50
Nou, mea,
dan ga ik toch voor de workshop "pesten live en online". Ga je mee? Eindelijk eens lekker pesten...
Leen13
29-09-2012 om 13:19
Beroepsopvoeders
Het is gewoon een soort uitmarkt van de beroepsopvoeders. Ik zou het wel fijn vinden als het ook gewoon zo werkt. Als mijn kinderen jonger zouden zijn zou ik er misschien ook gewoon eens gaan kijken en mijn kinderen mee laten doen op een springkussen of weet ik wat ze doen voor kinderen. Met name omdat er ook vrijgevestigden meedoen. En daar heb ik toch prettiger ervaringen mee met mijn kinderen dan met de instanties. En ja, in de ideale wereld zou het ook juist iets van 'ons' kunnen zijn. Ouders en beroepsopvoeders hebben toch hetzelfde doel namelijk kinderen zo goed mogelijk begeleiden naar zelfstandigheid. Echter het risico op gelegaliseerde kinderroof maakt dat ouders en beroepsopvoeders een ingebouwde tegenstelling hebben. Een risico voor mijn kinderen om mij kwijt te raken. Opvoedingsadvies is niet zonder risico en de optimistische toon bij de marketing van zo'n week is gewoon misleidend.
Mea Proefrok
30-09-2012 om 08:00
Thursday next
Wij samen naar een pestcursus? Gezellie! Ik kan nog wel wat tips gebruiken voor op mijn werk, tenslotte kan school niet vervelend genoeg zijn .