Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Catootje

Catootje

08-04-2009 om 02:04

Vermoeden kindermishandeling op spoedeisende hulp

Heeft een van jullie wel eens een kind door een ongelukje in het ziekenhuis gehad waardoor het vermoeden onstond bij de artsen/verpleging dat dit niet om een ongelukje maar om mishandeling ging?

Ik vraag het niet om onderzoek uit te voeren of zo. Ik ben zelf (nog niet zo lang) arts op de EHBO en werk een paar avonden per week op de kinder EHBO van een groot ziekenhuis. Ik heb al een keer eerder sociaal werk ingeschakeld maar toen wist ik erg zeker dat het allemaal mis zat.

Deze week had ik een echt twijfelgeval binnen, vast een ongeluk geweest maar ik wist het toch niet zeker. Mijn collega's kwamen er ook niet uit en uiteindelijk toch besloten tot observeren en doorvragen door het team van kinderartsen. Duidelijk uitgelegd waarom ik het kind 's nacht wilde observeren en dat er nog wat vragen zouden komen aan de moeder maar die informatie kwam natuurlijk hard aan. Ik voelde me er behoorlijk rot onder maar ik had me ook rot gevoeld als ik geen actie had ondernomen.

Hebben jullie het wel eens meegemaakt van de patientenkant? Had ik het op de een of andere manier kunnen brengen waarop het minder rotnieuws was geweest of is dat gewoon niet mogelijk?

Ik ben niet met onderzoek bezig of zo maar ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen.

Catootje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

08-04-2009 om 03:00

Protocol?

Volgens mij is het protocol om door te vragen als kinderen op de EHBO binnenkomen, of überhaupt op een poli zijn.