Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Anne ter Wee

Anne ter Wee

07-02-2013 om 12:31

Vermiste jongen (13) dood gevonden...

Vanochtend het Amber Alert, jongen van 13 vermist. Bracht folders rond, niet teruggekomen. Kort daarna: Amber Alert weer ingetrokken. Hij is dood gevonden. Ik vind het zo gruwelijk, kan aan niets anders meer denken.

Hebben jullie dat nou ook, dat zo'n bericht je zo hard kan raken? Ik word er niet bang van, ga het niet meteen op mezelf betrekken (in de zin van kan mij ook gebeuren), maar kan hier toch zo verdrietig van worden. Alsof ik het verdriet van zijn ouders zelf voel.

Wat een narigheid als het leven je zulke streken flikt.

Nou ja, het is iemand natuurlijk, die hem dit aangedaan heeft. Ik krijg zomaar het gevoel dat het lijkt op die vermoorde jongen in de bossen van Urk. Door leeftijdgenoten vermoord, herinneren jullie je nog?

Sorry, moest dit even ergens kwijt...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

07-02-2013 om 12:46

Kippenvel

Ik had het Amber alert vanmorgen gelezen en nu lees ik jouw berichtje en ik krijg er helemaal kippenvel van. Ik vraag me dan ook altijd af hoe zoiets kan gebeuren en hoe erg het is voor de familie. Ik betrek het ook niet op mijn eigen gezin, word er ook niet ongerust van dat het mijn kinderen zou overkomen, kan me er, gelukkig, ook bijna geen voorstelling van maken.

liora

liora

07-02-2013 om 14:03

Ook

Ach wat erg, ik las het Amber Alert maar nu dit!

Ik vind dit soort berichten ook altijd afschuwelijk en moeilijk los te laten. En ik betrek het wel op mezelf. Dan denk ik toch: oh nee, geen folders. Slaat nergens op, dat weet ik ook wel.

Liora

Ilva

Ilva

07-02-2013 om 14:20

Vreselijk

Ik hoorde het net op het journaal. Vreselijk. Tranen in m'n ogen. Gewoon een jongen die een zakcentje probeert te verdienen. Wat zou hier nu weer aan de hand zijn. Er gingen geruchten (zeiden ze op het nieuws) dat dit een zachtaardige jongen was die veel gepest werd op school. Dus, jeetje, hij zal er toch niet zelf een einde aan hebben gemaakt. Zo erg. Of misschien weer een of andere idioot die z'n handen niet thuis kon houden. Ik vind het zo erg. Heb zelf een zoon van 12 en ik zal blij zijn als hij vanmiddag weer thuis is uit school. Brr. Arme ouders.

brugklasmoeder

brugklasmoeder

07-02-2013 om 14:37

Erg

Dit jochie zit bij mijn kinderen op school. Het is heel erg heftig allemaal!

Rafelkap

Rafelkap

07-02-2013 om 17:24

Ook

Ik betrek zulke berichten ook op mezelf. Dat kan iedereen dus zomaar gebeuren. En dan ben ik extra blij dat ik m'n kinderen nog gezond en wel heb (1 dan in elk geval, maar met de ander ben ik ook blij)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-02-2013 om 19:20

Ja heel erg

Hier thuis een lieve 14-jarige. Oh ik moet er echt niet over nadenken. Het idee dat iemand hem iets heeft aangedaan. Verschrikkelijk.

Miepje

Miepje

07-02-2013 om 19:41

Geschokt

Het is nu echt bevestigd dat het om deze jongen gaat. Aan Brugklasmoeder en kinderen: ook jullie veel sterkte.

Relithe

Relithe

07-02-2013 om 22:01

Ja,

Ik heb dat ook dat ik dit soort dingen niet kan loslaten.
Vorige week kregen we een brief van de school van middelste zoon, een jongen uit een van de hogere klassen had zelfmoord gepleegd door voor een trein te springen.. Ik heb er bij zitten huilen..
Natuurlijk denk je dan aan je eigen kinderen, van de week was mijn dochter van 10 later uit school dan verwacht, allerlei dingen spoken dan meteen door je hoofd.
En nu deze jongen.. Er gebeuren zoveel erge dingen met kinderen..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-02-2013 om 00:18

Schokkend

Ik heb het amberalert gisteravond nog verder rondgestuurd en dan hoop je maar dat het helpt. Niet dus dit keer. Vreselijk voor de ouders en eventuele broertjes/zusjes en iedereen daar omheen.
Brugklasmoeder, sterkte met deze situatie. Het zal voor jouw kind(eren) ook heftig zijn.

Ella2007

Ella2007

08-02-2013 om 12:00

Verschrikkelijk

Natuurlijk is het verschrikkelijk. Ik probeer er niet teveel over na te denken. Er gebeuren dagelijks zoveel verschrikkelijke dingen in de wereld, het is ondoenlijk als je elke keer geraakt wordt door deze berichten. Wat niet wegneemt dat ik me een levendige voorstelling kan maken hoe wanhopig de ouders en andere familie/naasten zullen zijn. Maar ik probeer daar juist niet in mee te gaan, in dat gevoel. Het lost niks op.

Fred de Velde

Fred de Velde

12-02-2013 om 12:57

Gepest

Hij werd gepest. Typerende reactie van de directeur.

“Welke leerling in de brugklas draagt een groene broek en vlinderdas?”

sjaa, dan vráág je er ook om natuurlijk. Gek dat niemand hier over valt. Als ze bij de slachtoffers van een anders soort geweld op de kledingstijl wijzen is Nederland (terecht) te klein.

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/12/dode-13-jarige-jongen-stond-onder-toezicht-van-jeugdzorg/

Fred

“Welke leerling in de brugklas draagt een groene broek en vlinderdas?”

Dank voor de link, ik heb het artikel gelezen. Dat men niet valt over deze opmerking van de directeur is misschien omdat hij dat zei om aan te geven dat het een bijzondere jongen was. Niet dat dat de door Anass zelfveroorzaakte reden voor het pesten was. Ik weet natuurlijk ook niet hoe school het pesten aangepakt heeft, maar wat jij beweert, dat staat er niet als je goed leest.

skik

Fred de Velde

Fred de Velde

12-02-2013 om 13:33

Okay.

Okay.

Ik las het zo wel, en daarom wedr ik wat boos.

sinas

sinas

12-02-2013 om 13:38

Zo had ik het ook niet gelezen

en ik begrijp ook dat er al veel aan het pesten was gedaan, het was niet een "oh, werd hij gepest?" moment van de omgeving, het was bekend, en er werd aan gewerkt. Neemt niet weg dat het een hele impact op zo'n jongen kan hebben gehad. Triest weer.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-02-2013 om 16:01

En bovendien

Het is een quote. Altijd uitkijken met kranten, die willen nog weleens een beetje kort door de bocht zijn....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-02-2013 om 16:05

Ergens anders

Op nu.nl geloof ik, stond het ook genuanceerder. Daar stond iets van het was een zeer bijzondere jongen, zowel in gedrag als kleding en dan het voorbeeld van de vlinderdas en groene broek.

http://www.nu.nl/binnenland/3181404/anass-aouragh-maandag-begraven.html

Ik proef daar geen oordeel in. Ik vind het wel heel triest dat bijzonder zijn blijkbaar gelijk staat aan gepest worden.

bibi63

bibi63

12-02-2013 om 18:09

Nou..

vandaag artikel in AD (HC), waarin jeugdzorg (waar hij dus bekend was, maar niet weten waarom) aangaf geen enkele aanleiding te hebben om een vermoeden van zelfmoord aannemelijk te maken, het ging juist goed. Ook recherche is nog niet overtuigd. Dus óf het zelfmoord is, is alsnog onduidelijk. Verder is het voor ons gissen, omdat niemand weet hóe hij is omgekomen en wij daar dus geen conclusies uit kunnen verbinden. Zaak is nog niet afgesloten dus.
Bibi

brugklasmoeder

brugklasmoeder

12-02-2013 om 22:29

Alsjeblieft

Dit speculeren en reageren op alle info uit de media is niet echt waar iedereen in de omgeving van deze jongen en de school op zit te wachten. Mijn kinderen zitten op deze school en er wordt zoveel onzin gezegd. En men interpreteert zoveel verkeerd. Zelfs hier worden woorden van de rector uit zijn verband gerukt. Zelfmoord vanwege het pesten is nog steeds niet duidelijk. Wat ik wel nog wil benadrukken dat is dat de mentor ( die ik goed ken) door de moeder van Anass als een soort 2e moeder werd gezien. Lieve mensen wacht eerst af en oordeel dan!!

mirreke

mirreke

13-02-2013 om 00:21

Brugklasmoeder

het lijkt me verschrikkelijk, voor de ouders, het zusje, de klasgenoten, medeleerlingen en docenten.
Ik hoop voor de ouders en voor iedereen die er op de een of andere manier mee te maken heeft, dat er duidelijkheid komt. Dat is wel het minste. Deze hele situatie is al zo verschrikkelijk, maar als je daarbovenop ook nog de onzekerheid van het niet weten krijgt...

Fiorucci

Fiorucci

13-02-2013 om 07:16

Brugklasmoeder

Je hebt gelijk, absoluut. Overigens denkt de vader van deze jongen ook dat hij vermoord is, las ik gisteravond...wat een hel voor deze ouders.....

Lienneke, vingerafdrukken kun je toch aan de buitenkant zien, daar hoef je toch geen autopsie voor te doen? Misschien heeft de vader zijn kind wel gewoon gezien.
en dat verhaal over de Islam, niet elke moslim is moslim volgens de meest orthodoxe interpretaties die buitenstaanders (vooral) eraan willen geven. Weet jij hoeveel katholieken de pil slikken? Wil jij ze dan vastpinnen op de meest orthodoxe interpretatie van de katholieke kerk over anticonceptie? Zullen we dan nu gaan speculeren waarom Maxima (katholiek) maar drie kinderen heeft gekregen?

Echt, ik vind het bijzonder onsmakelijk wat je schrijft over de vader op basis van een oppervlakkig 'weetje' over de Islam.

Tsjor

Fiorucci

Fiorucci

13-02-2013 om 11:18

Lienneke

De vader vertelde dat hij vingerafdrukken zag op de hals van de jongen...en speculeren doe ik niet aan. Ik vertel alleen wat ik las in de krant.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-02-2013 om 14:11

Alsjeblief lieneke

Speculeren helpt niet. En bovendien is het hoe dan ook verschrikkelijk wat die vader moet mee maken. Hij krijgt zijn zoon nooit meer terug, ongeacht de doodsoorzaak....

Lieneke ea

Er wordt hier toch alleen maar gespeculeerd..?
En de gedachte die Lieneke erover had, had ik ook. Ik vind het niet zo vreemd en ik zou het ook wel van die vader begrijpen.

Maar goed, eigenlijk is er zo goed als niets bekend. Hopelijk zit zijn familie niet teveel op internet.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

14-02-2013 om 16:51

Lienneke

En wat wil je zeggen met je citaat? Dat het vreemd is dat het voor ouders vrijwel onmogelijk te bevatten of te accepteren is dat je kind zelfmoord heeft gepleegd? Hoe gemakkelijk zou elk van ons het vinden om ons neer te leggen bij een dergelijk gruwelijk, levensontwrichtend feit? Ik begrijp die vader wel. Zolang er nog een sprankje hoop is dat er een andere verklaring is, vind ik het best invoelbaar dat je blijft zoeken. Ik denk niet dat dat nu meteen zoveel te maken heeft met de culturele achtergrond van de ouders. Het is volgens mij meer het fundamentele ongeloof dat ons allemaal zou overvallen bij zo'n bericht.

Fiorucci

Fiorucci

14-02-2013 om 18:27

Ik snap dat wel

Er zijn getuigen die de jongen het bos in zagen gaan met een ander. Dat biedt toch enige ruimte tot twijfel, dat kan ik me best voorstellen.

brugklasmoeder

brugklasmoeder

14-02-2013 om 19:48

Zucht

Het gespeculeer wordt echt vervelend! Mijn kinderen worden helemaal gek van de pers die constant in de buurt is, van alle verhalen die de ronde doen, van de lijsten die op internet geplaatst worden en van alles wat hen belemmert om met deze gebeurtenis om te gaan. De impact op de school, kinderen en ouders is enorm. Stop aub met deze discussie!

Brugklasmoeder

Hoe kunnen je kinderen nou last hebben van lijsten die op internet rondgaan? En al helemaal van een discussie hier?? En als je er zelf last van hebt, lees dan niet mee!

Fiorucci

Fiorucci

14-02-2013 om 20:26

Lienneke

Je baseert je mening louter en alleen op wat je her en der leest. Dan blijft het speculeren, want alles is dan 'horen van'. Ook wat jij allemaal meent te "weten". Overigens, zou jij je eigen familielid niet geloven, als deze je vertelt dat er vingers in zijn hals stonden? Ik denk dat je alle info opzuigt als een spons, als ouder zijnde, zeker als de politie ook weinig loslaat.

brugklasmoeder

brugklasmoeder

14-02-2013 om 20:53

Jippox

Jij hebt echt geen idee waar je over praat. Alles wat er gespeculeerd wordt komt bij de leerlingen terecht. Op internet staan lijsten met namen en telefoonnummers van onschuldige kinderen die als pesters worden aangeduid. Natuurlijk hebben mijn kinderen daar last van!!! Want staan zij er op? Of vriendinnen? Mijn kindeeren en zijn vrienden hebben heel veel last van roddels en andere zaken. Zij willen rouwen zonder microfoon onder hun neus. Zij willen herdenken zonder speculaties. Zij willen niet dat volwassenen elkaar voor rotte vis uit maken, omdat de ene volwassene de theorie van de andere volwassene volledig af kraakt. Hoe kun jij nu oordelen als je er niet bij bent. De hele zaakjes al triest genoeg!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.