Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-01-2013 om 22:47
Onze dochter van 16 is de hele kerstvakantie bij haar vriend. Die vriend wil alleen maar bij zichzelf thuis blijven en nergens anders (behalve die ene vriend) naar toe en ook niet naar ons.
Nu hadden we afgesproken dat ze vandaag thuis zou slapen, want er is een projectje in de vakantie op school van 2 uurtjes. Het is altijd zo geweest, dat wanneer er naar school gegaan moet worden, dan wordt er door dochter (en zoon)thuis geslapen. Vader en dochter hebben telefonisch contact: meermaals. En we zitten te wachten. Ik had haar bed verschoond en kamer gestofzuigerd (wat ze normaal zelf moet doen). Belt vader haar op en zegt ze dat ze daar blijft slapen. Hij zei ok?! Maar ik ben zo afspraak is afspraak. Bijna zou ik haar bellen, maar dat meisje kan er niks aan doen, als ouders niet op gelijke lijn staan. Eigenlijk vind ik dat vader had moeten zeggen: afspraak is afspraak. Wat vinden jullie?
06-01-2013 om 13:58
Kaaskopje (o.t.)
Wat erg zeg. Bij ons was het ook zo ongeveer, al heb ik het idee dat mijn ouders me met de beste bedoelingen zo kort hielden. Nadat ik soort van het huis uit 'gevlucht' was, ben ik na een paar maanden weer terug gekomen omdat mijn relatie uit ging. Toen heb ik gelijk duidelijk gemaakt dat ik me niet meer zou laten vertellen hoe laat ik thuis kwam en met wie ik om mocht gaan. Natuurlijk nam ik wel de normale fatsoensregels in acht, zoals bellen als ik niet kwam eten enzo. Mijn ouders hebben dat zo toch maar geaccepteerd, en als ik dan om 5 uur 's morgens thuis kwam zat mijn vader tv te kijken, want hij kon niet slapen
06-01-2013 om 23:29
Vic o.t.
Na die kleine maand ben ik het huis uitgegaan en kon daarna heerlijk mijn eigen gang gaan.
Ik lig ook niet rustig als mijn dochters nog niet thuis zijn. Vooral omdat ik weet dat ze het eng vinden om de fiets weg te zetten en zich niet bewaakt te voelen doordat er niemand beneden zit.