Eira/Nonnie
25-10-2011 om 21:34
Update zwangerschap
Kom hier even weer terug om mijn verhaal te vertellen.
Weten jullie nog? 44 Jaar en ongepland zwanger maar wel heel blij..
Maar nu is het over..
Vanochtend zijn we naar de gynacoloog geweest en er bleek geen zwangerschap meer aanwezig te zijn.
Eerst werd nog aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gedacht en is het zwangerschapshormoon in mijn bloed getest. Als dat hoog was, moest ik vandaag meteen geopereerd worden. Anderhalf uur in spanning zitten wachten op de uitslag. Ik was helemaal overstuur dat ik niet zwanger meer was. "Gelukkig" was het zwangerschapshormoon niet meer in mijn bloed aanwezig dus hoefde ik niet geopereerd. Waarschijnlijk heb ik een vroege miskraam gehad, alleen nog geen bloedverlies, dat zit er allemaal nog en het wachten is tot ik dat ga verliezen, met het weefsel wat mijn baarmoeder aangemaakt heeft.
Ik ben er kapot van, voel me leeg en stil, verdrietig omdat we ons toch verheugd hadden op ons kindje..
Ik zou het liefst ondanks mijn leeftijd weer opnieuw zwanger worden, al hadden we dat eigenlijk al helemaal achter ons gelaten..
Had zelfs al een voelboekje gekocht voor de baby..
Ilva
29-10-2011 om 10:48
Sterkte
Jeetje meid, wat erg voor je. Ook al was het niet gepland als je het eenmaal hebt geaccepteerd dan is het gewoon welkom en verheug je je erop. Heel veel sterkte. Ik denk aan je.
Jorianne
29-10-2011 om 15:30
Sterkte
Veel sterkte Nonnie, ik heb toendertijd niet gereageerd maar het wel een beetje gevolgd.
Wat zul je je leeg voelen...
Leen13
29-10-2011 om 16:16
Miskraam
Een miskraam kan heel natuurlijk zijn en komt vaker voor dan je denkt maar kan emotioneel en lichamelijk veel van je vragen. Belangrijk is dat je manieren zoekt om er mee om te gaan. Emotioneel en lichamelijk.
Het is mij overkomen en het was heftig, het markeerde het einde van een relatie. Ik had dat kind in gedachten al helemaal zien opgroeien, muziek zien maken, naar de universiteit zien gaan. En nog, als ik op straat kijk zie ik kinderen waarvan ik denk, ja, dat had jij kunnen zijn.
Gelukkig had ik een goede vriendin in de buurt toen het loskwam, het was in mijn beleving veel bloederiger dan een bevalling waar ik maar een half kopje bloed verloor. Ik heb het vruchtje eruit gevist, afgespoeld, en er samen met die vriendin naar gekeken. Voor ik het wegdeed heb ik het een naam gegeven en er slaapliedjes voor gezongen.
Ondanks mijn ongecompliceerde zwangerschappen is het me nog een keer gebeurd. Toen was er beter op voorbereid. Mijn kinderen kennen de namen van die kinderen die er niet gekomen zijn omdat het toch veel voor me betekend heeft die zwangerschappen, de hoopvolle verwachtingen, de toekomstplannen.
Relithe
30-10-2011 om 15:16
Curettage
Ik wil dus nu een curettage maar dat willen ze nog niet in het ziekenhuis. Ik loop al weken met deze buikpijn rond verdorie. Had bij de eerste controle bij de huisarts al aangegeven dat ik elke dag buikpijn had, de hele dag door, maar die zij dat het door de zwangerschap kwam. Dat blijkt dus niet zo te zijn en nu wil ik er van af ook.
Morgen ga ik bellen met de huisarts en/of het ziekenhuis dat het echt moet gebeuren want zo kan ik niet verder.
Ben er helemaal depri van nu.
Leen13
30-10-2011 om 15:20
Bewegen
Bij de 2e zwangerschap ben ik excessief mijn huis gaan schoonmaken en dweilen en toen kwam het los. Maar eerlijk gezegd weet ik niet wat het voordeel of nadeel is. Als je er erg onder lijdt lijkt me een curettage ook wel fijn.
Relithe
30-10-2011 om 15:35
Annej,
Ja dat heb ik ook al gedaan, als een idioot door het huis heen, maar helaas geen resultaat. Denk ook niet dat dat werkt hoor.
Heb elders gelezen dat men in het ziekenhuis ook niet zo snel is met een curettage
Leen13
30-10-2011 om 15:54
Vragen
Verstandig dat je het dan gewoon weer vraagt omdat je al zolang buikpijn hebt en er depri van wordt en ook al geprobeerd hebt om met beweging de zaak op gang te brengen. Ik wens je veel sterkte. Het is een emotionele situatie en hopelijk lukt het je om goed voor jezelf te zorgen en jezelf een beetje te koesteren. Dat heb je wel nodig. Succes gewenst morgen.
Fiorucci
30-10-2011 om 18:59
Sterkte
Ik zou ook zeker vermelden dat het zo door blijven lopen bewerkstelligt dat het moeilijk is om deze gebeurtenis achter je te laten, want zo word je er constant mee geconfronteerd en aan herinnerd...
Tink
31-10-2011 om 00:06
Eira
Wat een narigheid voor je. Eerst de zwangerschap waar je aan moest wennen, toen je er blij mee was ging het mis en nu laten ze je ook nog zo rondlopen. Ik weet uit ervaring hoe rot dat is, die constante confrontatie. Ik kan je alleen maar aanraden om toch te blijven vragen om die curettage. Hopelijk tref je deze keer een gyn die het begrijpt en je er snel tussen plant. (Die van mij deed dat wel, op de gewone OK-lijst zou het nóg 2 weken duren en toen bedacht ie een 'achterdeurtje': liet me de volgende dag op controle komen en maakte er toen een spoedcurettage van. Moest wel de hele dag nuchter wachten tot er een plekje was, maar toen was het ook klaar... Ik heb dat enorm gewaardeerd.)
Heel veel sterkte met alles!
Relithe
31-10-2011 om 12:11
Tink,
Dat is fijn zo'n gynacoloog! Ik zit bij een universiteitsziekenhuis, dat houdt in dat je geholpen wordt door mensen in opleiding. En deze dame wil me graag zelf weer terug zien. Ja ja, mooi in het kader van haar studie misschien maar niet voor mij.
Ben op dit moment herstellende van een griepje maar zodra ik me weer fit genoeg voel, hang ik aan de telefoon.
Bedankt nogmaals iedereen voor de fijne reacties!
Tink
31-10-2011 om 23:09
Eira
Hmm... dan zou ze ook kunnen redeneren dat ze in het kader van haar studie moet leren hoe een curettage in zijn werk gaat. En vooral hoe je een patiënte daar doorheen begeleidt. Daar ligt ook nog wel een leerpuntje dan...
Anyway, ik duim voor je. Het is al rot genoeg allemaal zonder dit gedoe. Sterkte!