k
08-12-2008 om 16:06
Twijfels over een derde, wie heeft er 3?
Wij hebben 2 kids van 4,5 en net 3 jaar!
Een jongen en een meisje.
We twijfelen over derde,omdat ons het ook gezellig lijkt om nog een kindje erbij te hebben!
Maar anderzijds realiseren we ons dat ons het vooral s'avonds druk lijkt om er 3 in bed te leggen,vooral omdat mijn vriend een eigen zaak heeft,maar ik draai ook avonddiensten,dus dan komt het ook iedere dinsdag en om de vrijdag op hem neer!
En natuurlijk zal het voor de moeder s'morgens ook druk zijn om er 3 aan te kleden,want manlief is dan al weg!
Eerst maakte ik me ook zorgen over het huishouden,maar we hebben nu om de 14 dagen poetshulp en zij zou ook evt. iedere week kunnen,want ik werk zelf ook 3 dagen en wil zeker dan ook nog tijd hebben om de kinderen aandacht te geven!
In Oktober volgend jaar gaat ons dochtertje naar de basisschool en dan zou ik s'ochtends als ze op school zitten ook tijd voor mezelf hebben om bijv. te sporten enz(dat doe ik graag,maar door de week s'avonds hebben we het ook druk,want een vriendin van mij heeft ook lang over een derde getwijfeld ,maar die zegt nu ook van het is mooi zo,want ze heeft alle tijd nu de kids beide op school zitten en als je dan nog een baby hebt begin je eigenlijk weer opnieuw,maar aan de andere kant
je andere kinderen worden groter en kunnen ze zichzelf op den duur aankleden(hoewel die van ons alle tijd van de wereld nodig hebben om bijv. een boterham op te eten en de oudste ook om zich zelf aan te kleden,dat ik al staan we op tijd op nog tijd te kort kom,dus denk ik dan wat moet dat dan met nog een kindje,ik bedoel je moet het ook aan kunnen en daar twijfel ik ook over,wie heeft er 3 kindjes of twijfelt ook over een derde,want mijn moeder zegt eerlijk dat ze het van 2 naar 3 wel vrij pittig vond(derder was niet gepland),maar mijn schoonmoeder roept weer van 2 of 3 maakt ook niet meer uit(derde was ook niet gepland)!
Over oppas maak ik niet zo'n zorgen want de oudste 2 gaan naar de oma's(1 oma heeft er vrijdagmiddag 6 ,dus dat vind ik erg veel,dan zou ik mocht er een derde komen wel een andere oplossing zoeken zoals een kinderdagverblijf!
EsmeePF
17-12-2008 om 13:44
Haha wendy
Dat heb ik nou ook. Ik vind het op zich helemaal niet zo druk, maar als er dan een keer 1 uit logeren is merk ik pas dat dat toch wel scheelt.
rodebeuk
17-12-2008 om 20:16
2=rustig 3=druk
..dus ik wilde er altijd vier. Of drie.
Ik kom uit een gezin van 3 en ik vond tweekindgezinnen altijd supersaai. Ik zei dat het goed was om altijd 2 tegen 1 te vechten.
Het is allemaal heel anders gelopen. We hebben zeven jaar en zes zwangerschappen erover gedaan om twee jongens te krijgen. Het zou mij fysiek te veel worden en mijn man, die heel veel helpt, ziet het niet zitten om nog een keer drie jaar lang slecht te slapen. Het zit er dus niet in.
Dat saaie van 2 kinderen vind ik nu juist prettig. Voor mij is het druk genoeg.
Ook even bij wijze van ander geluid...
annemir
17-12-2008 om 21:40
Anders druk...
hoi,
nee het is niet zo dat ze met zijn drieen bij elkaar druk zijn. nee, eentje alleen is drukker want die vraagt meer aandacht.
het is druk in het leven. drie kinderen met drie groepen vriendjes, hobby's, sporten,vriendjes,enz.
dingen die op school geregeld en gedaan worden,enz.
thuis drukker omdat ze alledrie op hun manier aandacht willen
bad mother
21-12-2008 om 21:21
Gelukkig geen derde
Uitgerekend toen we op het punt van verhuizen stonden naar een groter huis, was ik overtijd. In het nieuwe huis zou ik het 4e kamertje krijgen om alles te doen waar ik liever alleen voor ben -dagboek schrijven, schilderen, studeren, brieven schrijven-. Onze kinderen gaan nu net naar school allebei. Die hele babytijd is eigenlijk niets voor mij, ik ben blij eruit te zijn.
Gedurende de week dat ik overtijd was, probeerde ik me er wel op te evrheugen, maar wat wás ik opgelucht toen ik bij de notaris op de wc bleek te bloeden -en anders mijn man wel.
Ik hou van mijn kinderen, maar niet van de enorme hoeveelheid herrie en rommel die ze produceren. Dat geeft voor mij de doorslag wel, samen met de herinnering aan ontploffende borsten en doorwaakte nachten.
Je moet het er voor over hebben, vrouw, om die tijd en ruimte en energie te investeren. Later als ze groot zijn is het vast wel leuk.