k
08-12-2008 om 16:06
Twijfels over een derde, wie heeft er 3?
Wij hebben 2 kids van 4,5 en net 3 jaar!
Een jongen en een meisje.
We twijfelen over derde,omdat ons het ook gezellig lijkt om nog een kindje erbij te hebben!
Maar anderzijds realiseren we ons dat ons het vooral s'avonds druk lijkt om er 3 in bed te leggen,vooral omdat mijn vriend een eigen zaak heeft,maar ik draai ook avonddiensten,dus dan komt het ook iedere dinsdag en om de vrijdag op hem neer!
En natuurlijk zal het voor de moeder s'morgens ook druk zijn om er 3 aan te kleden,want manlief is dan al weg!
Eerst maakte ik me ook zorgen over het huishouden,maar we hebben nu om de 14 dagen poetshulp en zij zou ook evt. iedere week kunnen,want ik werk zelf ook 3 dagen en wil zeker dan ook nog tijd hebben om de kinderen aandacht te geven!
In Oktober volgend jaar gaat ons dochtertje naar de basisschool en dan zou ik s'ochtends als ze op school zitten ook tijd voor mezelf hebben om bijv. te sporten enz(dat doe ik graag,maar door de week s'avonds hebben we het ook druk,want een vriendin van mij heeft ook lang over een derde getwijfeld ,maar die zegt nu ook van het is mooi zo,want ze heeft alle tijd nu de kids beide op school zitten en als je dan nog een baby hebt begin je eigenlijk weer opnieuw,maar aan de andere kant
je andere kinderen worden groter en kunnen ze zichzelf op den duur aankleden(hoewel die van ons alle tijd van de wereld nodig hebben om bijv. een boterham op te eten en de oudste ook om zich zelf aan te kleden,dat ik al staan we op tijd op nog tijd te kort kom,dus denk ik dan wat moet dat dan met nog een kindje,ik bedoel je moet het ook aan kunnen en daar twijfel ik ook over,wie heeft er 3 kindjes of twijfelt ook over een derde,want mijn moeder zegt eerlijk dat ze het van 2 naar 3 wel vrij pittig vond(derder was niet gepland),maar mijn schoonmoeder roept weer van 2 of 3 maakt ook niet meer uit(derde was ook niet gepland)!
Over oppas maak ik niet zo'n zorgen want de oudste 2 gaan naar de oma's(1 oma heeft er vrijdagmiddag 6 ,dus dat vind ik erg veel,dan zou ik mocht er een derde komen wel een andere oplossing zoeken zoals een kinderdagverblijf!
-Wendy-
08-12-2008 om 16:21
Ik!
Ik ben de trotse moeder van drie meiden. De oudste wordt in maart 6, de middelste is bijna 3 1/2 en de jongste 8 maanden. Ook ik heb getwijfeld en wist (onder invloed van hormonen) tijdens mijn zwangerschap ineens bijna zeker dat ik helemaal geen derde wilde. Toen ze er eenmaal was, was alle twijfel meteen verdwenen.
Natuurlijk is het druk, maar ik vind het niet heel veel drukker dan met twee. 's Ochtends sta ik maar 10 min. eerder op dan voorheen. De jongste gaat regelmatig in pyjama mee naar school, die kleed ik dan aan als ik weer thuis ben. Ik doe de kinderen ook maar twee keer per week in bad.
's Avonds hebben mijn man en ik ieder een avond alleen en ook dat gaat prima. De jongste laat zich makkelijk wel leggen, de oudsten lees ik apart voor. Nu heb ik wel een erg makkelijke baby, dat scheelt waarschijnlijk wel.
Weet je, er zijn allerlei redenen te bedenken om niet voor een derde te kiezen en eigenlijk maar één om het wel te doen. En als dat stemmetje maar blijft zeggen dat er nog eentje bij moet, zou ik zeggen ga er voor!
Wendy
Margriet*
08-12-2008 om 16:37
Wij ook
en ik vond het eerste jaar het wel veel drukker. Onze kinderen schelen 2j5m en 2j9m. Het was flink aanpoten. Mee naar zwemles en het gesleep naar school met maxicosi. Drie is echt veel drukker dan twee. Wij werken beiden, ik 28 uur, man fulltime. Nu jongste 3,5 is wordt het iets beter. Mij lijkt het heerlijk als ook hij op school zit. Ik ben net met een studie begonnen en heb nu weer wat meer tijd voor andere dingen.
Anderzijds is er wel altijd actie en gezelligheid in huis. Ik zou het niet anders willen. Met iets meer leeftijdsverschil is het wat makkelijker. Bij jouw zitten de twee oudsten al op school.
Bastet
08-12-2008 om 18:14
Ja,maar....
Ja,het is drukker,ja,een gedoe.Maar je groeit er ook in.
En als de kinderen wat ouder zijn,is het een heel rijk gevoel,drie kinderen..)Mijn kinderen zijn nu 16,11 en 8 jaar,en ik vind het heerlijk,een huis vol.
Groetjes,Bastet
Chantelle
08-12-2008 om 19:01
Wij!
Wij hebben ook getwijfeld of er een derde kindje mocht komen. Ja, graag! En ik zag dezelfde beren als jij nu ziet. Ze is nu net 12 weken en ik ben zo gelukkig en blij. Ik was echt even vergeten hoe geweldig het was, zo'n lief klein kruimeltje, nog een kindje met een eigen karaktertje, etc.
"Maar anderzijds realiseren we ons dat ons het vooral 's avonds druk lijkt om er 3 in bed te leggen"
Tja, dat valt wel mee. De baby heeft gewoon een ander ritme dan de oudsten. Als ze wakker is, zet ik haar gewoon in het wippertje in de badkamer en leest ze gezellig mee op het grote bed. Als ze slaapt (dat is meestal zo) is het niet drukker dan anders.
"En natuurlijk zal het voor de moeder s\'morgens ook druk zijn om er 3 aan te kleden"
Mijn kinderen zijn nu 6 en 4,5. Tijdens mijn zwangerschap heb ik er op gehamerd dat ze zichzelf helemaal en ook een beetje snel aan te kleden. Ik leg de kleren 's avonds klaar en 's morgens zijn ze eerder klaar dan ik. Als ik weer ga werken wil ik dat ook gaan doen met lunchtrommeltjes enzo. De baby hoef ik nu nog niet aan te kleden 's morgens. We staan nu vaak eerder aan school dan daarvoor!
Tja, sporten. Het zou best wel kunnen hoor. Er zijn genoeg fitnesscentra met kinderopvang en je kunt het ook 's avonds doen natuurlijk.
Ik zag heel veel beren op de weg. Doe ik de oudste twee niet tekort? Kan ik de baby wel genoeg aandacht geven? Nu kan ik volmondig zeggen, dat het heel goed gaat. De oudsten zijn zo geweldig blij met hun zusje. Iedereen krijgt op een andere manier juist meer aandacht. De oudsten doen niets liever dan even met haar op schoot tutten.
annemir
08-12-2008 om 19:18
Ik!
Hoi,
hier ook drie kids. 8, 7,5 en 2 jaar.
druk? ja, het is druk. zeker nu ze zelf loopt, zelf wil aankleden en je niet meer mag helpen.
ze moet overal mee naar toe, clubjes,enz.
Ik vind het druk maar zooooo leuk. De twee anderen zijn gek met haar.
en ik? ik vond mezelf nog veel te jong om tijd over te houden als ze naar school gaan, ik wilde graag nog een kindje om van te houden.
Waar ik wel dagelijks mee strijd is de aandacht verdelen. ook ik werk avonddiensten en weekenddiensten. mijn man doet het dan alleen. gaat goed hoor, daar neit van. maar als ik dan thuis ben,willen ze alledrie aandacht van mij.
ook het feit dat we niet zo vaak weggaan naar bijv. pretpark of speelpaleis omdat ze klein is en veel huilde. ik heb eigenlijk vrij veel schuldgevoel daarover.
maar..ook dat wordt minder nu ze iets ouder wordt.
het is leuk en zeker aan te raden!
EsmeePF
08-12-2008 om 21:21
Wij ook
We hebben 2 jongens van 6 en 21 maanden en een meid van 4. We wilden graag nog een derde kindje omdat het nog niet compleet voelde. Ik heb me van te voren ook wel zorgen gemaakt hoor maar toen de jongste er eenmaal was, was dat ook zo over. En nu, bijna 2 jaar later, vind ik eigenlijk niet dat het zo druk geweest is. De overgang van 1 naar 2 kinderen vond ik persoonlijk veel drukker. De oudste ging bijna overal mee naar toe, die paste zich min of meer aan mijn ritme aan maar met de tweede erbij was het ineens een stuk meer geregel en gesleep en gedoe. Bij nummer 3 zat dat hele ritme er toch al in en hij draaide daar gewoon in mee. En het is ook gewoon heerlijk, 3 van die geweldige kinderen en de bijbehorende drukte, gezelligheid en soms ruzies
Ik ben nu trouwens zwanger van ons vierde kindje en ik krijg nu ook aan alle kanten te horen dat het wel druk zal zijn, 4 kids. Maar eerlijk gezegd kan ik me daar nu niet druk om maken, waar er 3 zijn kunnen er ook 4 groot worden.
Suc6 met het maken van jullie beslissing!
annet74
08-12-2008 om 21:38
Hier ook 3
Een meisje van bijna 6, zoon van 3 en een zoon van 8 weken
Ik vind het wel drukker, maar die andere 2 zijn zo gek op hun broertje en het is gewoon ontzettend fijn/heerlijk om nog 1 x zo'n lekker knuffelbaar babytje te hebben, je realiseert je nu hoe snel ze groot zijn en het is toch heerlijk, zo'n kindje in je armen.
als het goed voelt, dan doen!
de rest lost zich vanzelf op.
Irene
09-12-2008 om 12:44
Hier 4
Wij hebben er 4 (7jaar, 4 jaar, 21 maanden en 6 weken) plus parttime nog de dochter van mijn man (10jaar). Ja dat is best druk maar vooral heel gezellig. Als we met z'n allen op stap gaan zijn we net een kinderfeestje!
Wel denk ik dat het in een gezin met meer jonge kinderen belangrijk is om jezelf even op een tweede plek te kunnen zetten. Te accepteren dat een hoop dingen er even niet meer van komen en je zeg maar "in dienst van" te stellen. Als je daar geen moeite mee hebt, kan ik het alleen maar aanraden. Die tijd voor jezelf komt dan later wel weer eens.
Ik vond nummer 3 heel makkelijk mee gaan met de rest en dat geldt tot nog toe ook voor nummer 4 (maar die is pas 6 weken dus). Al die praktische zaken waar je je vooraf druk om maakt blijken in de dagelijkse gang vaak erg mee te vallen.
3 kids mam
09-12-2008 om 18:28
Ook drie kids
En ik vind het geweldig!
Onze kinderen zijn 3, bijna 2 en 4 maand. We hebben 3 kinderen in 3 jaar gekregen en ik zal niet zeggen dat het niet druk is maar ik vind het goed te doen.
Mijn ervaring is echt dat een derde heel makkelijk overal in mee gaat. Hij is lawaai en drukte om zich heen gewent, slaapt gewoon in de kinderwagen op de gang zodat we de hele dag kunnen gaan en staan waar we willen (en wordt ook niet wakker van gillende kinderen bij zijn kinderwagen want hij weet niet beter), weet dat hij af en toe moet wachten en is in ons geval een heerlijk ontspannen baby. Dit komt denk ik omdat je als ouders zo veel ervaring hebt en daardoor niet meer onzeker bent en dat voelt je kind. Een ontspannen ouder geeft ontspannen kinderen en dat is het voordeel van een derde vind ik. Ik heb bij hem ook het meest genoten van de eerste maanden.
Het aankleden 's morgens en het naar bed breng ritueel 's avonds vind ik wel iets drukker maar ook dat maakt mijns inziens niet echt veel uit. Onze oudste is pas net 3 maar doet toch al wel heel veel zelf omdat ze weet dat ik haar niet kan helpen (jou kinderen zijn nog ouder dus die kunnen vast ook veel zelf als ze moeten). Ze zijn bij ons vaak alle drie tegelijk wakker en gaan ook gelijk naar bed. Ik kleed ze gewoon alle drie tegelijk aan of uit. Ik zorg dat ik altijd alles van alle drie heb klaar liggen en de oudste heeft een matras op haar kamer waar ze dan aan de lopende band worden geholpen. Ondertussen wachten of spelen ze. Dit gaat prima en kost misschien 10 minuten. Ook badderen doe ik bijv. alle drie tegelijk. Badjes vol terwijl ze nog beneden zijn, alles klaarleggen en dan tegelijk in bad, uit bad en weer aankleden. Gaat allemaal prima behalve als ze allemaal tegelijk van die zeurderige hang en huildagen hebben (die ze dan ook juist altijd tegelijk hebben) maar dat heb je met 2 ook en daarnaast ben ik inmiddels immuun voor huilende kinderen en ga onverstoorbaar door ook al huilen of zeuren ze wat af.
Jacoline29
09-12-2008 om 18:47
Wij
hebben er ook 3.
oudste 6(jongen),middelste 4(meisje),jongste 2(meisje)
Hier blijft het bij en ik geniet ook met volle teugen van de ontwikkeling van de 3e,de tijd gaat dan wel snel.De tijd tussen nr 1 en 2 was 21mnd en tussen 2 en 3 zit 2j en 8 mnd.
Dropke
09-12-2008 om 21:29
Die beren op de weg
Die verdwijnen als sneeuw voor de zon, als hij of zij er eenmaal is. Wij hebben er ook drie : Een van 12, een van 10 en een van 6. Wij hadden 2 gezonde kinderen (oudste bleek later adhd en pdd-nos te hebben) en waren vooral bang dat we dan misschien minder geluk zouden hebben. Die optie hebben we wel heel bewust overwogen. Doen we dan de andere twee niet te kort, omdat wij het gevoel hadden, nog niet compleet te zijn ? We hebben gekozen voor een 3e en daar nooit spijt van gehad. Hij is ook wel een beetje een zorgenkindje, maar hij maakte ons gezin compleet ! De praktische zaken ?! Ik stond er van te kijken hoe makkelijk dat ging. Het is weer even wennen, maar iedereen huppelt binnen hele korte tijd weer lekker mee.
gr Dropke
Bellefleur
11-12-2008 om 09:11
Sinds vannacht
Sinds vannacht heb ik er 3. Ik ben namelijk in een droom bevallen van een derde. Het is een jongetje, en hij heet Ruurd. Ik was verbaasd hoe soepel het allemaal ging. Ik heb gelijk allemaal mensen op de hoogte gebracht. En ik realiseer me nu net dat ik vergeten ben mijn man op de hoogte te brengen! Ik ga hem maar even een sms-je sturen.
Pippie
11-12-2008 om 10:01
Ja hier
Heerlijk, gezinnetje met 3 kinderen. Nooit spijt gehad, zeker niet. Het is leuk en gezellig. Bij twee miste ik er echt nog een. Ik voelde het als niet compleet. Nu dus wel.
Maar, ik vind het eigenlijk wel zo persoonlijk. Ik heb dit dus met drie, de ander met twee, en weer een ander met 5. Eigenlijk moet je altijd gewoon lekker voor jezelf kijken. Er zijn ook 1-kinds-gezinnen die daar helemaal blij mee zijn. Ieder voor zich.
Pippie
Jacoline29
11-12-2008 om 11:31
Idd gezin compleet
Bij mij voelde het ook niet als compleet met 2 kinderen,nu hebben we er 3 en nu zijn we wel compleet.Merkte het ook aan mezelf,dit jaar zijn er 2 neefjes geboren,op kraamvisite geweest en het was echt van,leuk zo'n baby en lief,maar daar bleef het bij,toen ik er 2 had,kriebelde het ook,nu niet meer,grappig dan om dat ook te merken.
jons
11-12-2008 om 23:12
Pas goed op!
haha, altijd leuk een beetje een opruiende titel maken
Over het incompleet/compleet maken/voelen van je gezin, bij ons bleek dat 'pas' bij de vierde! Na de tweede en derde (tweeling) bleef het bij mij kriebelen, en bij mijn man gelukkig ook. We werden her en der voor gek verklaard, maar oh oh, wat zijn we blij met onze jongste spruit die nu 3 jaar oud is!
Ik kon dus na de tweeling ook nog geen afscheid nemen van de babyspullen en na de laatste kon ik alles zo wegdoen. Doet me er aan denken; iemand nog interesse in een heerlijk ouderwetse donkerbruine rotan schommelstoel? Ideaal voor in de babykamer, hoor K
groetjes,
Jons
EsmeePF
12-12-2008 om 08:52
Knurf, wie weet...
Mijn moeder heeft ook altijd graag een groot gezin gewild maar dat is door omstandigheden niet gelukt, ik ben enig kind. Maar ik heb straks wel een (volgens de norm) groot gezin, ben zwanger van mijn vierde kindje. En mijn moeder geniet dus ontzettend van haar kleinkinderen. Ze zegt ook regelmatig dat ze het fijn vind dat ik wel meer kinderen heb mogen krijgen en dat ze nu dus door mij geniet van het grote gezin dat ze zelf helaas niet heeft mogen krijgen.
Wie weet wat jouw dochter doet als ze mijn leeftijd heeft
Genista
12-12-2008 om 10:12
Dat compleet voelen
Dat is nou een gevoel dat ik nooit gehad heb of zelfs heb nagestreefd. Er is geen "compleet gezin" voor mij. Ik ben heel gelukkig met alle drie mijn kinderen, maar de derde is er niet gekomen ter completering. We hebben ook een vierde kind nog ernstig overwogen. Uiteindelijk hebben we besloten dat niet te doen, maar hoe graag ik het op zich ook gekregen had, het voelt niet incompleet dat het er niet is.
Om eerlijk te zijn, zit ik de reacties over "complete gezinnen" altijd met wat verwondering te lezen.
CC
12-12-2008 om 12:14
Zeer rekbaar begrip
Met mijn eerste man wilde ik maar 1 kind om ons gezin compleet te laten voelen. Zeker na de niet zo fantastisch verlopen bevalling. Ik was er klaar mee. Man en ik zijn gescheiden en 2 jaar later kreeg ik een lieve vriend, met zoontje. Zomaar gratis een 2e erbij. En ik vond het fantastisch. Op een gegeven moment babbelde we wat over ooit nog een kindje. Maar voordat we het hadden uitgesproken, was ik al zwanger. En nu hebben we dus 2,5 kids. Ook een leuk aantal Ik geniet iedere keer weer als het aantal verandert. Mijn kind gaat regelmatig naar paps. Dus het ene weekend heb ik 1 kind, het andere weekend 2 en dan ook nog eens een weekend of vakantie met 3. Een regelmatig leven zit er hier niet echt in.
Maar wat mijn man als credo heeft, vind ik ook wel verstandig: Bij twijfel niet doen.
Irene
12-12-2008 om 13:45
Compleet
Ja ach compleet... Hier had ik na de derde heel duidelijk het gevoel dat er nog iemand miste. Niet uit te leggen, maar wel een heel sterk gevoel. Nu de vierde er is heb ik dat gevoel niet meer. Het voelt helemaal goed zo, dus ik denk wel dat het hierbij blijft.
Fem
12-12-2008 om 14:28
Jons > schommelstoel?
Grapje, of meen je dat? Ik ben namelijk al een hele tijd op zoek naar zo'n schommelstoel als jij noemt.
Dus als je m echt kwijt wil, misschien ff over babbelen? Als je wil kun je me mailen op [email protected]. (ja mailadres aangemaakt in lollige bui).
Grtjs Femke
Margriet*
12-12-2008 om 20:54
Compleet
tja dat is ook maar een benaming. Op een gegeven moment ben je klaar met kinderen krijgen. Je kunt het ook af noemen. Je hebt iets afgemaakt, je rond een periode af. De een noemt dat compleet de ander niet....
Wij zijn ook compleet DDDD met drie.
Ik noem hetzelf trouwens nooit zo. Ik vind drie genoeg!!
annemir
12-12-2008 om 21:27
Compleet? klaar!
Hoi,
na twee kindjes wilde ik graag nog een kleintje. en toen ik nummer 3 had wilde ik graag nummer 4. Ik was zo bang dat ik dat gevoel niet meer kwijt zou raken.
maar...nummer 3 is 2 jaar en het gevoel is weg. zomaar, verdwenen. Ik vind het heerlijk dat ze nu wat ouder worden en het gevoel van nog eentje willen is gelukkig weg.
EsmeePF
13-12-2008 om 19:22
Knurf
Dat roept mijn oudste ook steeds (nu 6) maar eerlijk gezegd hoop ik toch dat hij zich voor het zover is nog bedenkt
EsmeePF
13-12-2008 om 19:26
Compleet
Ik ben nu zwanger van onze vierde. Na de derde had ik het gevoel dat ons gezin compleet was, of dat ik klaar was of hoe je het ook wil noemen. Mijn man had dat nog niet. Zo rond augustus dit jaar begon het bij mij toch weer te kriebelen, met man besproken en besloten dat we nog een paar jaar zouden wachten. En toen bleek ik een week later al een week of 8 zwanger te zijn!
Ook nu denk ik, het is goed zo. We krijgen nog een vierde kindje, daar zijn we erg gelukkig mee, maar dan is ons gezin ook echt af. Maar aan de andere kant ben ik zomaar bang dat het een jaar na de bevalling toch weer gaat kriebelen. Ik ken mezelf...
steffie G
15-12-2008 om 22:08
Als no. 3 komt ...
Komt no.4 ook heb ik jaren geroepen!!
Heel erg lang getwijfeld, toen onze oudsten 7 en 5 waren kwam ons 3e kindje maar ik vond en vind het echt beredruk... No. 4 komt ook echt niet, mijn man gaat naar de dokter. Omdat de oudsten overal naar toe moesten,ook extreem hoor.. leesbegeleiding, fysio, en dan al dat sporten, man die dag en nacht werkt, ik vond het vreselijk! Ik moest ook echt weer wennen aan minder vrijheid, maar alles komt denk ik door het leeftijdverschil, en hij is erg veel ziek geweest. Maar ondanks alles houd ik vreselijk veel van hem... en zie hem echt als het zonnetje van allemaal (onderhand is hij bijna 3 )
Sascha2
16-12-2008 om 09:59
En wij
Wij hebben er sinds 9 maanden ook drie. Oudste is vorige week 4 geworden, middelste is 2j8m en de jongste dus 9 maanden. Het was onze wens (sterker nog: ik wilde er altijd graag vier... manlief vond twee in eerste instantie voldoende, maar wilde er al gauw nog eentje bij) en die is gelukkig uitgekomen.
Is het druk? Volmondig JA! Maar ik vind het ook volmondig geweldig. Natuurlijk zul je moeten schipperen met je tijd. Maar je vindt er vanzelf een ritme in. De eerste en tweede schelen 16 maanden en dat is op zich wel makkelijk. Ze gaan in hetzelfde ritme, gaan tegelijk naar bed, of in bad etc. Wij werken allebei 4 dagen in de week, hebben geen huishoudelijke hulp o.i.d. en sinds vorige week gaat de oudste naar school. Ineens moeten we rekening houden met de schooltijden en dat is echt wennen, vind ik. De kinderen gaan 3 dagen in de week naar het kdv/bso en hebben het daar prima naar hun zin.En inderdaad, je kinderen worden vanzelf ouder en zelfstandiger.
Ik vond de overgang van 1 naar 2 erg zwaar, terwijl mijn man juist de overgang van 2 naar 3 heel zwaar vond. De derde "doe" ik er voor mijn gevoel bij (het cliche geldt dus zeker in mijn geval). Het verschilt dus per persoon hoe je het ervaart, daarop kun je geen voorschot nemen.
Ik kan je uiteraard geen advies geven, behalve dat je naar jezelf moet luisteren. Voor ons zijn de drie kinderen een groot geluk in ieder geval!
Sascha
Mamvantwee
16-12-2008 om 10:54
Na twijfel toch geen derde
Even een tegengeluid....maar uiteraard is dit mijn gevoel en niet het jouwe.
Mijn man wil graag meer kinderen, we hebben er nu twee. Ik heb serieus een tijdje overwogen om voor een derde te gaan. En geprobeerd om de beren op de weg niet te zien (waaronder voor de derde keer een huilbaby tot 1,5 jaar). Maar ik vind het nu al zo druk: we werken allebei 4 dagen en zeker sinds de oudste naar school gaat, vind ik het opeens drukker dan daarvoor. Nu kan ik niet meer op een vrije dag zomaar met beide kinders op stap, er zijn opeens onmogelijke schooltijden om rekening mee te houden, om nog maar niet te spreken van alle schooluitjes, speciale themamiddagen in de klas, studiedagen en zieke juffen. We leven van week naar week en de agenda is nooit hetzelfde. Ik vrees al de tijden van zwemles en sportclubs voor allebei de kinderen.
Financieel is het geen punt. En qua ruimte in huis is er ook wel een mouw aan te passen. Opnieuw zeulen met een maxicosi, buggy, campingbedje en complete logeeruitzet is nog tot daar aantoe. Maar ik kwam tot de conclusie dat ik het met 2 echt wel voldoende vind. Ik begin eindelijk zelf weer een beetje te leven, lijkt het.
Succes met de beslissing. Laat je gevoel voorrang krijgen zou ik zeggen.
annemir
16-12-2008 om 21:34
Druk
Hoi,
ik vind het pas echt druk worden als een of twee oudsten naar school gaan, daarvoor valt het wel mee.
elke keer halen en brengen, kleintje mee. sporten,clubjes,schoolzwemmen,enz.
Ik vind het momenteel erg druk en ze zijn 8,7 en terrible two.
Ik had het nooit willen missen,maar druk is het absoluut
-Wendy-
17-12-2008 om 09:27
Toch wel druk
Eerder schreef ik dt ik het met de drukte wel mee vind vallen, maar daar moet ik toch van terugkomen. Maandag was de middelste een hele dag bij haar nichtje; wat een rust!!
Ik kan beter zeggen dat het wel druk is, maar dat ik dat niet als vervelend ervaar.