Getest! De meest hippe en kidsproof slaapbank, die ligt als een boxspring (en met kortingscode!)
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Guera

Guera

27-02-2017 om 17:36

Tot welke leeftijd zoon en dochter samen in vakantie kamer?

Vroeg het me ineens af. Meestal boeken we 2 of 3 kamer appartement waarbij we 2 slaapkamers hebben. 1 voor ons en 1 voor de kinderen een jongen en een meisje. Ze zijn nu 11 en 14. Ging vorig jaar prima maar bedacht me ineens of we hier op termijn iets mee moeten. Hoe doen jullie dat? Of gewoon samen?


Kaaskopje

Kaaskopje

28-02-2017 om 11:36

Evelien

Ik woon naast een school en ik heb wel eens vanuit een bovenraam naar de wachtende ouders gekeken met de gedachte dat daar statistisch gezien mensen tussen moeten staan die incest plegen, of hebben ondergaan. Ja vreselijk om zo naar de mensheid buiten mijn raam te kijken, maar het is de realiteit. Ik vermoed niet dat Triva bijvoorbeeld dát voor ogen heeft als ze haar zoons niet in één bed wil laten slapen, maar dat het puur gaat om dat jongens nu eenmaal natte dromen hebben en een ochtendplasser (laat ik het nu maar eens gewoon benoemen). Ik begrijp dat dat vervelend en gênant kan zijn, maar het probleem lijkt mij voldoende opgelost met twee dekbedden en vaak ook nog gescheiden matrassen. Wij hebben voor vakanties zelfs dekbedden meegenomen in plaats van slaapzakken. Probleem ook opgelost. Wel zo fris ook misschien.

Tango

Tango

28-02-2017 om 11:50

Niet over nagedacht

Wij hebben net een vakantie geboekt voor de meivakantie. 2-kamer appartement in Mallorca. Wat dus betekent dat de kinderen bij elkaar op de kamer slapen. Eigenlijk geen moment over nagedacht dat ze dat niet zouden willen. Ik verwacht ook eigenlijk geen problemen, zeker als we het gewoon brengen dat het is zoals het is. Een 3-kamer appartement zou w.s. veel duurder zijn.
Dochter is als we op vakantie gaan 16, zoon is 12. Zoon is nog echt een kind w.b. ontwikkeling. Er groeit nog niet echt iets. Dochter heeft regelmatig logees en zal hooguit moeilijk doen omdat ze nu opeens met haar broertje op een kamer moet slapen. De bedden schuiven we wel uit elkaar als ze dat willen. Ik neem aan dat het geen tweepersoonsbed is, maar zal er nog eens naar kijken

Jasmijn

Jasmijn

28-02-2017 om 12:01

meestal 2 persoons

Volgens mij zijn bedden in hotels altijd 2 persoons, is flexibeler om te gebruiken en mee te schuiven. Caravans hebben vaak 1 x 2 persoons en de rest los, is mijn ervaring dan.

Gene

Gene

28-02-2017 om 12:06

Triva

Raar. Vreemd. Gek. Te ver. Volgens mij zit jouw probleem vooral in wat jíj er allemaal bij bedenkt. Maar veel plezier ermee want a dirty mind is a joy forever.

Guera

Guera

28-02-2017 om 12:43

Tweepersoonsbed

Geen seconde over nagedacht bij boeken inderdaad. We boekten een hotelkamer voor 4 personen en vinden het al luxe dat bij aankomst bleek dat er aparte slaapkamer bij zat. Kleine slaapbank en 2 persoonsbed met 2 matrassen en 2 dekbedden niet uitschuifbaar. Ze zeggen er zelf niks over en zijn beide nog kinderlijk. Niemand wil met papa ivm snurken. Ergste vind ik dat ik 1 plee moet delen met 2 kerels haha.
Idealiter zijn het inderdaad 2 losse bedden. Maar ik vind een extra kamer zo duur dat ik dat er niet voor over hebben. Maar ik zal in de gaten houden hoe ze zich hierbij blijven voelen.

nog nooit over nagedacht

Ow jee.....echt nog nooit bij stilgestaan. Hier zoon en dochter van 13 en 14. Heb ze zelf hier ook nog niet over gehoord. Zou het ook een kostbare aangelegenheid vinden trouwens, wij slapen vaak in hotels nl.

Maar zie het probleem ook niet, heb zelf zo vaak met allerlei mensen (2, 3 en zelfs met 4) in een bed geslapen, word je echt niet anders van hoor

vlinder72

vlinder72

28-02-2017 om 13:11

Hier ook niet

Met vier kinderen is allemaal een eigen kamer geen optie. Wij hebben meestal drie slaapkamers. En dit jaar met wintersport twee slaapkamers. Oudste zoon van 14 deelt de bedbank met zijn broertje van 7. Dochter van 11 deelt de slaapkamer met haar broer van 12. Wij hebben de bedden iets uitelkaar geschoven.

Wij boeken iets en bekijken ter plaatse wat de beste slaapverdeling is.

Jaina

Jaina

28-02-2017 om 14:59

Inderdaad

Natuurlijk is het inderdaad handiger voor kinderen van hetzelfde geslacht om een kamer met elkaar te delen omdat het vaak iets makkelijker is met omkleden en zo (hoewel kinderen sowieso daarin vrij behoudend zijn meestal) maar echt erg is het ook weer niet. Je kan je ook in de badkamer omkleden tenslotte. Het is op vakantie sowieso wat meer behelpen. Ik hou er wel rekening mee in de zin dat ik meestal de meisjes bij elkaar laat slapen en de jongens bij elkaar maar soms komt dat gewoon niet goed uit met de verdeling. En dan ga ik geen 50 euro per nacht of zo extra uitgeven voor een extra kamer.
Waarom het voor zussen handiger/makkelijker zou zijn een bed te delen dan voor broers snap ik dan weer niet zo goed.

Triva

Triva

28-02-2017 om 16:11

tjonge

'Ik vraag me oprecht af of degenen die hun kinderen niet samen op een kamer willen slapen na een zekere leeftijd, een aanleiding hebben om dat te bedenken? Ik kan me er bij mijn twee kinderen niets bij voorstellen.'

Mag ik jullie er even op wijzen dat ik helemaal niets heb gezegd over het slapen in 1 kamer? Dat moeten ze hier ook gewoon, als ze dat niet willen gaan ze maar alleen of alleen met de scouting op vakantie.

Het ging mij om een tweepersoonsbed en zoals jullie allemaal naar jullie tweepersoonsbed kijken in een hotelkamer met twee eenpersoonsdekbedden en bedden die je uit elkaar kunt schuiven kijk ik naar het tweepersoonsbed in de stacaravan van 140 breed met een tweepersoonsdekbed.

Waarom mij nu allemaal vragen gesteld worden over waarom ik het anders vind met zussen snap ik ook niet, ik ben daar niet over begonnen, daar gaat het draadje niet over en ik zit zelf niet in die situatie.

Waarom er dan ook nog incest en een dirty mind bij gehaald moet worden is voor mij een reden om te zeggen; praat lekker verder met elkaar in je eigen straatje. Het ging mij nog niet eens om natte dromen!

Kaplablokje

Kaplablokje

28-02-2017 om 18:37

Ik bespeur

Enige spraakverwarring, want volgens mij is het Triva die onderscheid maakt tussen zussen en broers ("Dat twee zussen dat wellicht anders vinden kan maar daar gaat het toch niet om? Mijn zonen gaan echt niet onder een tweepersoonsdekbed" "Dat ook zussen dat doen weten we, maar dat kun je toch anders zien als broers" "als jullie niet begrijpen dat er verschil kan zijn tussen twee zussen of twee broers"), maar kennelijk gaat het erom wat Kaaskopje ook zegt dat het ene stel broers/zussen het andere niet is en niet zo zeer dat het voor broers anders is dan voor zussen.

Amsterdamse

Amsterdamse

28-02-2017 om 18:49

Hier gevraagd

Aan dochter 15 en zoon 12 (bijna 13) hebben beide geen problemen om bij elkaar op de kamer te slapen of in een tweepersoonsbed samen. Waren verbaasd over de vraag, hoezo een probleem, vroegen ze.

Teuntje

Teuntje

28-02-2017 om 19:31

Hier

Zoon en dochter allebei achter in de twintig, zijn een week wezen fietsen samen naar een buitenland, met de trein terug. Eenvoudige diverse onderkomens, altijd 1 kamer, zakl ook wel eens een tweepersoonsbed bij hebben gezeten. Geen punt hoor, ze hebben een een leuke week gehad.
Wij kampeerden als gezin heel simpel en dan slaap je ook best op elkaars lip. Waarom zou dat een probleem zijn?
Vader en dochter zijn ook wel eens een weekend samen weggeweest met een klein tentje. Nooit bedacht dat dat niet zou kunnen.

Guera

Guera

28-02-2017 om 20:00

Geen probleem

Inderdaad geen probleem. Alleen vroeg ik me ineens af of iets wat nu vanzelfsprekend is dat over een jaar ineens niet meer is en of ik wellicht iets kon verwachten. Soms heb je dat. Ga je ineens nadenken over dingen die zich gewoon zijn . Niet meer doen dus...

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2017 om 01:55

Triva

Het ging mij om een tweepersoonsbed en zoals jullie allemaal naar jullie tweepersoonsbed kijken in een hotelkamer met twee eenpersoonsdekbedden en bedden die je uit elkaar kunt schuiven kijk ik naar het tweepersoonsbed in de stacaravan van 140 breed met een tweepersoonsdekbed. ===

Guera meldde direct dat het om een appartement ging en niet om een stacaravan. Daar is alles inderdaad krapper en heb je meestal niet de luxe van een bed van 1.80 breed. In een appartement, of huisje, of hotelkamer is een breder bed met aparte dekbedden heel normaal.

Wat betreft de combinatie broers of zussen... jij vond zussen toch echt iets anders dan broers. Broers kunnen binnen een paar maanden 180 graden omdraaien vanwege hormonaal gedoe en kunnen dan opeens niet meer bij elkaar in een bed.

Maar goed, ik hoop dat de misverstanden over het bed nu weggewerkt zijn en je het in dat licht bezien, minder gek vindt om broers bij elkaar in een tweepersoonsbed te laten slapen.

lieverdje

lieverdje

01-03-2017 om 09:14

ieder hun eigen slaapzak...

áls je al bang bent dat je pubers teveel tegen elkaar aan liggen in een krap bemeten tweepersoonsbed, dan laat je ze toch ieder in hun eigen slaapzak slapen.... net als in een tent.

(Wij hebben op vakantie altijd slaapzakken mee, ook als we in een huisje/stacaravan gaan. Heb je nooit een probleem met niet-passende hoeslakens, en je betaalt niet de hoofdprijs voor de huur van bedlinnen.)

Bijzonder om een probleem te maken van dan broers en zussen niet meer bij elkaar in bed zouden willen/kunnen slapen... ik denk echt dat de meeste broers en zussen op een niet-sexuele manier naar elkaar kijken. Er zijn toch ook best wel pubers die nog bij hun vader en moeder in bed kruipen op zondagochtend...?

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2017 om 09:27

Lieverdje

Ik denk dat het Triva ook niet gaat om dat broers of broers/zussen seksueel naar elkaar kijken, maar dat ze broers zich schamen voor wat ik eerder noemde, natte dromen en ochtendplasser. Je wilt a. niet tegen je broer aanliggen op zo'n moment en b. niet uitgelachen worden. Dat snap ik dus best. Het enige wat Triva niet bedenkt, is dat er meer mogelijk is dan wat zij gewend is. Triva kent blijkbaar niet veel anders dan dat je met z'n tweeën onder één deken moet en in een krap bedje waar je automatisch tegen elkaar aan komt te liggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2017 om 09:28

dat ze broers zich

ze hoort er niet bij.

Triva

Triva

01-03-2017 om 09:43

zo flauw kaaskopje

Mijn zonen liggen regelmatig met andere jongens in een tent dus ze zijn echt wel wat gewend.

Ik heb mij vooral bemoeid met dit draadje omdat ik het vreemd vind dat iemand zich niets afvraagt rondom het slapen in een tweepersoonsbed maar zich wel afvraagt hoe het moet rondom slapen in een tweepersoonskamer. Ik heb geen énkel probleem met tweepersoonskamers (zoals ik al zei mijn zonen zijn dat gewend en kunnen zelfs slapen in een tentje met iemand heel dicht naast zich) maar ga maar door, blijf maar dingen roepen die ik helemaal niet gezegd heb.

Dat Phryrine haar kinderen het liefst allemaal een aparte kamer geeft vindt niemand vreemd. Dat de kinderen van Hanne allemaal het liefst alleen slapen is ook niet vreemd. Dat Vivianne een dochter had die een paar jaar terug niet met haar neef op de kamer wil is ook niet vreemd en dat zij ook een tweepersoonsbed als mogelijk probleem ziet is niet vreemd. Dat Dendy een dochter heeft die liever niet met haar broertje op de kamer wil is niet vreemd, dat de oudste van halfatwin het liefst alleen slaapt omdat ze de vieze onderbroeken van haar broer niet wil zien is niet vreemd. Dat mensen niet bij hun partner willen slapen omdat die snurkt is niet vreemd.

Ik heb geen énkel probleem met tweepersoonskamers en tweepersoonstentjes maar met een klein tweepersoonsBED met 1 dekbed en vervolgens ben ik de afwijkendste hier in dit draadje? Jij begon zelf over zussen en dochters (daar ging het niet om) en ik mag het niet over smalle tweepersoonsbedden hebben met 1 dekbed. Bizar...

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2017 om 10:17

Triva

Is het je opgevallen, dat ik begrip voor je probeer te kweken?

Ik zei dit in de laatste reactie:
Triva kent blijkbaar niet veel anders dan dat je met z'n tweeën onder één deken moet en in een krap bedje waar je automatisch tegen elkaar aan komt te liggen.

Jij zegt nu dit:
Ik heb geen énkel probleem met tweepersoonskamers en tweepersoonstentjes maar met een klein tweepersoonsBED met 1 dekbed en vervolgens ben ik de afwijkendste hier in dit draadje?

Ik weet niet of je de afwijkenste bent, maar het valt wel op dat jij als enige over dit punt valt. Ik was volgens mij juist degene die aangaf zelf ook héél erg gesteld te zijn op een eigen plek in bed, dus niet onder een deken wil liggen. Dus broers, zussen, man-vrouw... ik snap ontzettend goed dat je in een tweepersoonsbed niet op een kluitje wilt liggen om wát voor reden dan ook.

Jij begon zelf over zussen en dochters (daar ging het niet om) en ik mag het niet over smalle tweepersoonsbedden hebben met 1 dekbed. Bizar...===

Jij maakt wél onderscheid tussen jongens en meisjes. Het kan zo zijn dat ik erover begonnen ben, maar vervolgens laat jij weten dat jij het minder logisch vind dat twee broers in een bed slapen dan twee zussen en daar blijk je niet veel medestanders in te hebben. Het is begrijpelijk dat je je mening baseert op wat jij gewend bent. Je zoons zijn opgegroeid met de opvattingen van jou en je man en vandaar uit kan het dus ook logisch zijn dat ze het raar vinden om onder één dekbedje te liggen in een smal bed. In gezinnen waar daar totaal geen probleem van gemaakt wordt, zullen broers mogelijk gewoon bij elkaar schuiven, zonder ingewikkeld te doen over wat er kan gebeuren.

Voor je denkt dat het bij ons allemaal niet ingewikkeld is... dat is niet zo. Mijn dochters gaan ook niet zomaar bij elkaar in één bed liggen. Sterker nog... op een kamer slapen werkte uiteindelijk ook niet. Maar ik denk dat ze tijdens vakanties toch wel in één bed gaan liggen als de kosten daardoor gedrukt kunnen worden.

Threeboys

Threeboys

15-03-2017 om 20:15

Huh

Ik zou zeggen, tot ze 100 zijn?
Heb altijd met mijn broertje op de kamer geslapen en zou t nu nog doen. Niet eens ooit over nagedacht. T is mijn broer! En ik weet zeker hij ook niet.
Maar als het een probleem is dan ga ik ee vanuit dat ze het zelf aangeven. Toch?

harde werker

harde werker

19-03-2017 om 15:07

geen probleem

Hier ook geen probleem op een kamer, en als het moet ook geen probleem in een tweepersoonsbed. Wel met eigen dekbed, anders wordt het vechten om de dekens. En zoonlief van 16 gaat gerust nog poepen terwijl ik in de badkamer onder de douche sta, die schaamt zich nergens voor. Dochter van 14 zelfde laken een pak. Als ik een huisje huur neem ik voor hun altijd 1 slaapkamer. Ze zijn niet anders gewend, en ik zou er zeker ook geen meerkosten voor gaan maken. Zoonlief heeft ook wel eens met een meisje dat hij nauwelijks kende een hut op een boot gedeeld omdat dat beter uitkwam. Tsja, als je om alles krampachtig gaat doen beperk je jezelf wel erg in het leven denk ik. Maar dat is mijn mening.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.