Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
30-11-2011 om 21:16
Mijn 'stief' neefje (of hoe noem je dat? zwager heeft een relatie met een vrouw die uit vorige relatie al een kind had) is vaak ziek. Veel verkouden, hoesten, koorts ene luchtweginfectie en/of angina na de andere. Kind aan de puffers. Amandelen zijn een paar maanden geleden geknip kind blijft vaak verkouden. Heeft nu weer zwaardere puffers gekregen en moet meer pufjes hebben.
Zowel zwager als schoonzus zijn beide stevige rokers. En niet dat ze buiten gaan staan roken, maar de ene sigaret na de andere wordt opgestoken in bijzijn van dat arme kind.
Schoonzusje lag laatst zelf een paar dagen in het ziekenhuis maar hoe ziek ze ook was (kon amper op d'r benen staan) maar ze moest naar buiten om te roken. En kom niet aan dat het een mooie gelegenheid om te stoppen want die stinkstok is heilig.
Wat zouden jullie doen er wat van zeggen of gewoon niet mee bemoeien want het zijn natuurlijk mijn zaken niet? Vind het alleen zo zielig voor dat kind.
04-12-2011 om 18:52
Astma patiënt
Ik ben ook zo`n buitenroker en tegen mij zou je het gerust mogen zeggen, dat je al last hebt van mijn jas. Zonder problemen zou ik `m in de schuur hangen. Sowieso hangt de stink jas extra veel buiten te luchten, maar het zou geen probleem zijn om hem in de schuur te verbannen.
04-12-2011 om 23:31
Zoon
Werkt sinds kort achter de counter van een supermarkt waar ook rookwaren te koop zijn. Zijn baas had nog nooit(!) iemand van zijn leeftijd ingewerkt die volkomen blanco was op het gebied van sigaretten. Die dus bij elk merk vraagt: wat zegt u? En dan een kwartier staat te zoeken in de kast. Die niet weet wat 'doe mij effe tien rooie rizla' is.
Nog nooit meegemaakt. Hij is een curiositeit.
Tirza