Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-06-2019 om 01:45
Ik las een artikel in de Volkskrant waar me de rillingen van over de rug lopen.
Als ik af ga op de informatie uit het stuk dan gaat het om onschuldig en onnadenkend pubergedrag en het is bizar dat dit zulke consequenties heeft.
Het zal je kind maar gebeuren.
‘Pedoseksueel delict’ – dat staat er op het strafblad van een arts
Een arts wordt al jaren achtervolgd door een fout die hij als 16-jarige heeft gemaakt. Hij voert een juridische strijd om van zijn strafblad af te komen en doet nu zijn verhaal, ook om te waarschuwen. ‘Dit kan elke puberjongen overkomen.’
05-06-2019 om 13:35
minderjarigen
doen domme dingen. Daarvoor zijn het minderjarigen.
Als het echt zo is dat alleen zedenmisdrijven blijven staan, vind ik dat raar. Een moordenaar of dief krijgt dus wel een VOG. Dat is rechtsongelijkheid. Als iemand echt rarae neigingen heeft, gaat hii ook als meerderjarige wel in de fout. Of niet, dan heeft hij zijn lesje geleerd.
08-06-2019 om 10:29
Vooral een waarschuwing
Laat je puber maar ook je jongvolwassen kind nooit alleen met de politie praten!
Trouwens, dat moet je zelf ook niet doen. De consequenties kun je zelf meestal niet overzien, en een kind/jongere al helemaal niet.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.