Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Slaapkamers

Wat je ook beslist TO. Jij bent de snackbar. Al gaan ze op hun kop staan drie weken lang. Laat je daar niet door afleiden. 

Overigens heeft mijn dochter hier de grootste slaapkamer, groter dan die van ons.
Toen ik dit huis kocht, koos ik ervoor de kleinste slaapkamer te gebruiken als slaapkamer omdat de andere kamer een schuin dak heeft en mijn kledingkast daar niet zou passen of het bed moest op onhandige plek. Dus de andere kamer werd logeer- en werkkamer en toen dochter kwam kreeg zij die kamer en hebben we een kast uitgezocht die een stuk kleiner is dan de onze en die daardoor wel past.

Een ander voordeel is dat wij aan de noordkant slapen en die kamer merkbaar koeler blijft in de zomer. 

Als we meerdere kinderen zouden hebben gehad, zouden ze bij elkaar moeten slapen.

Ik zou de situatie hoe die nu is gewoon zo laten. 
Maar mocht je ooit gaan verhuizen dan vind ik dat alle kinderen een even grote tem horen te hebben. 
Ik kom uit een groot gezin en de oudsten mochten altijd bepalen. Ik hoor bij de jongsten en naast dat wij alle afdankertjes kregen van de oudsten werd onze stem nooit gevraagd en gehoord. 

Geen haar op mijn hoofd die een kind de eigen stek zou afnemen.
Ik zou als optie de zolder aanpassen en dat is de keus, graag of niet.

Ik zou t zo laten nu. Niet ineens wisselen.
Ik had vroeger een minikamer met een schuin dak. Bed kastje en vol was het. 
De andere slaapkamers waren even groot dus mijn broer had een enorme kamer. Die kreeg ik pas toen hij uit huis ging.
Ik heb wel in de huizen waar we kinderen kregen/hadden er op gelet.
Ons eerste koophuis had ook 2 grotere kamers en 1 kleinere. Toen hebben we de muur er een deel uitgehaald en daar een kast ingemaakt. Zo werd onze kamer iets groter en de kinderkamer wat kleiner.
In het huis wat we bouwden hebben we er ook op gelet. 3 grote kamers en een kleine waar niemand slaapt.

DeniseSamantha schreef op 17-09-2024 om 18:33:

Ze zijn 9 en 11. Ik slaap zelf op zolder. En niemand wilt op zolder. Stom lijkt mij, want die is nog groter. Maar er is geen deur naar boven en er zijn spinnetjes volgens de kinderen.

In de grote slaapkamer past een bed, kledingkast, bureau met stoel en een zit ruimte. In de kleinere slaapkamer heb je geen plek voor zitruimte en wat minder loopruimte.

Het ruilen komt op het idee, omdat hun kamers nu helemaal leeg zijn gemaakt. Dus het is en wordt toch een soort van interne verhuizing. Alles staat namelijk op zolder met uitzondering van de bedden (beide hoogslaper met bureau eronder).

inderdaad wil ik niet altijd mijn dochter met ass haar zin geven. Ze zal ook een beetje moeten leren omgaan met dat het anders gaat. De voorbereiding kan ik nog wel beter aanpakken. Voorlopig blijft al het troep nog bij mij op de zolder (zo kan ik zoveel mogelijk weggooien).

Dat me zoon altijd toegeeft op z’n zus vind ik idd ook storend.

Vraag je zoon anders wat hij in ruil ziu willen? Hij hoeft toch niet in te leveren, als hij er iets wat voor hem interessant is, ervoor terugkrijgt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.