Brianna F
25-10-2012 om 12:46
Sint cadeaus
Ben ik de enige die steil achteroverslaat van cadeaus die voorgesteld worden voor de sint. Net nog in de rubriek basisschool. Een Ipod. Ik heb eens op de site gekeken, de goedkoopste is 150 euro.
Ik zou het me best kunnen veroorloven, maar nog in geen 150 jaar zeg. Als je daaraan begint, worden de cadeaus alleen maar duurder. Ik vind het eigenlijk niet normaal. Zijn er meer die er zo over denken?
Ilva
30-10-2012 om 16:24
Ipod
Mijn kinderen willen ook heel graag een Ipod (en de jongste een 3DS). Oudste geloven niet meer. Zij zijn dus al het hele jaar aan het sparen, hebben geld gevraagd voor hun verjaardag. Met Sinterklaas leveren ze het geld in en krijgen van ons het restant (ongeveer 50 euro). Ze krijgen dan hun zo geliefde Ipod. Jongste gelooft nog wel maar we hebben hem vertelt dat we contact hebben gehad met Sinterklaas en als hij mee betaald dan krijgt hij een 3DS. Hij is vlak na 5 december jarig. We hebben hem verteld dat we eventueel ook z'n verjaardaggeld wel naar de Sint willen sturen. Hij vond het een geweldig idee! Hij wordt 8 dus het is waarschijnlijk het laatste jaar dat hij geloofd (als hij ons niet in de maling neemt nu, haha). Ze krijgen dus wel een duur kado maar het grootste deel hebben ze zelf gespaard (en dan ook alles he, zakgeld, verjaardagsgeld, rapportgeld ect.).
Vertigo
30-10-2012 om 18:20
Leuke discussie
Ik zat ook te overwegen om dit jaar mijn moeder eens te vragen om 1 mooie doos lego voor onze kinderen ipv 20 liflafjes. Maar ja, dat haalt ook de lol van zo'n avond.. Ik wacht wel af of iemand iets opstart
Anneke
30-10-2012 om 20:39
20 liflafjes
Er zit een hele wereld tussen 1 cadeau pp in de zak of 20 liflafjes per persoon. Maar ik ben het wel met je eens, hoor. Bij Sinterklaas horen (naast gedichten, pepernoten, gezelligheid, chocolademelk) wel minimaal een hele volle zak met cadeautjes. En wij hebben ook wel eens een groot cadeau gegeven (wat uberhaupt niet in een zak paste dus alsnog verstopt stond in de garage) maar dan verzinnen we er wel vier cadeautjes van 1 euro bij per kind.
Wij doen hier vijf cadeautjes per kind (afgesproken met schoonzus), daarnaast voor iedereen een surprise. Oma en opa doen meestal nog wat in dezak voor iedereen en wij voor opa en oma. Daarnaast stoppen we nog wat cadeaus of nuttige zaken in de za voor de volwassenen (zodat onze kinderen ook nog wat geduld aanleren)
Genista
31-10-2012 om 10:22
Dat zie ik dan weer niet zo...
Waarom is de lol eraf met minder cadeaus? Dat zie ik écht niet en bij ons zijn er dus ook geen vijf pakjes pp, maar twee ofzo.
Fred de Velde
31-10-2012 om 15:08
Ben je zo gauw klaar
"Waarom is de lol eraf met minder cadeaus? Dat zie ik écht niet en bij ons zijn er dus ook geen vijf pakjes pp, maar twee ofzo."
Na 1 ding ben je klaar voor de avond.
Ik vind het nog steeds leuk, meerdere kleine dingen, zodat je de hele avond het idee hebt dat je nog een leuk kleinigheidje kunt verwachten..
Vertigo
31-10-2012 om 21:11
Nou eh snel klaar...
Als je met 8 kleinkinderen en 7 kinderen en grootouders bent, en je echt NOOIT snel klaar hoor haha.
Genista
01-11-2012 om 09:44
Fred
Nou, dat valt nogal mee. We vieren weliswaar alleen met ons gezin (=5 personen), maar dankzij wat extra uitpakwerk, tussengedichten, doorgeefpakjes en dergelijke zijn we met twee pakjes pp echt wel tot ruim na kinderbedtijd bezig. Je kunt wel lekker de tijd nemen voor alles.