Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
judiths mama

judiths mama

07-04-2009 om 16:43

Sesamstraat

Stem op www.sesamstraatnaarhalfzeven.nl zodat Sesamstraat weer naar een fatsoenlijke tijd verhuist. Het is nu om 17.00u, maar dan zijn veel ouders nog niet thuis. Er zijn nu zo weinig kijkers dat het niet zeker is dat Sesamstraat blijft bestaan... Dat zou toch zonde zijn!

Ga snel stemmen! Gisteren hield Aart Staartjes een betoog in dwdd en ik had gewoon te doen met die man, al 30 jaar in Sesamstraat en dan zo behandeld worden.

Groetjes, Saskia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

07-04-2009 om 17:17

Jaaaaa allemaal stemmen!

Ik vind Sesamstraat echt waar ongelogen een van de allerbeste tv-programma's ooit, ik kijk met groot plezier elke keer mee met dochter. Het zou eeuwig zonde zijn als het werd wegbezuinigd. Stel je toch voor dat kleintjes dan straks opgroeien zonder meneer Aart, Tommie, Ernie, Sien, Hakim en Buurman Baasje. Van mij mogen ze Ieniemienie wel lozen trouwens, die heb ik nooit gemogen met haar irritante betweterige piepstemmetje .
Groetjes
Massi

Imre

Imre

07-04-2009 om 17:29

Gisteren

Hoorde ik dat het naar half 6 werd gezet.

Imre

Julie

Julie

07-04-2009 om 18:27

Cameron

er zijn bijna 700 pagina's met reacties! Dus dat zullen er wel 150000 in totaal zijn.

amk

amk

07-04-2009 om 20:51

Ja maar

die site bestaat al een aantal jaar, en elke keer als er weer met sesamstraat geschoven wordt komt ie weer even onder de aandacht.
De vorige periode was 10 weken geleden toen sesamstraat naar 5 uur verhuisde.

Wat mij betreft mag het echt wel 7 uur of kwart over 7 worden, eerder hebben we er toch geen tijd voor. Om half 7 zitten we net aan tafel.

tonny

tonny

08-04-2009 om 00:05

Natuurlijk!

Sesamstraat is voor ons iets van vroeger, maar uiteraard stem ik mee. Prima tijd, half zeven. Vijf uur slaat nergens op...

tonny

mirreke

mirreke

08-04-2009 om 02:32

Tuurlijk moet sesamstraat weer

op een christelijke tijd! Ik heb nooit gesnapt waarom de uitzendtijd na zes uur zo nodig op de schop genomen moest worden. En dan wil ik ook villa achterwerk weer terug na sesamstraat in plaats van die zogenaamd leuke quizzzz die nu ergens tussen zes en kwart voor zeven gepland is. En Spanga's, heel leuk maar toch niet om zes uur?!
Om kleine kinderen te leren kijken naar een soap en een quiz...

Inderdaad tja

er is nogal veel verschil mbt eet, bed en tv tijden. Wij keken met de kinderen toen ze kleiner waren dus nooit naar Sesamstraat omdat half zeven voor ons een onmogelijke tijd was. Dan zaten wij aan tafel.
Wat mij betreft blijft Spangas mooi om 6 uur. Kunnen we daarna mooi eten. Maar zo heeft iedereen dus een eigen idee.
Met dat half zeven Sesamstraatstandpunt zou wel eens een hele doelgroep kunnen missen. Nl de late eters, die zij misschien wel heel blij met 5 uur.......

judiths mama

judiths mama

08-04-2009 om 08:56

Kijkcijfers

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen favoriete programma's en eettijden. Maar de kijkcijfers waren het hoogste toen Sesamstraat nog om 18.30u was. Nu zijn de kijkcijfers het laagste, blijkbaar zijn er veel minder mensen thuis om 17.00u. In plaats van dat ze nu Sesamstraat weer van tijd veranderen, klinken er geluiden om er mee te stoppen, "want er kijken zo weinig mensen". Dat vind ik ontzettend jammer.

Saskia

toja

toja

08-04-2009 om 10:00

Opnemen

Ik schreef het hieronder ook al. Je kunt het toch gewoon opnemen en dan daarna kijken wanneer je wilt? Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. (En wat het leren betreft; roepen ze nog steeds A B C ipv ah buh cee; dat vond ik er weer niet goed aan ivm leren lezen... geen sesamstraat kijkers; mijn kleuter vind het helemaal niets...)

mirreke

mirreke

08-04-2009 om 10:23

Precies

Sesamstraat 'hoort' gewoon op die tijd (of kwart over zes zoals ik al zei), heeft de oudste rechten als het ware. Voor kleine kinderen is dit de ideale tijd. En nu zijn er zoveel kijkers weggevallen, dat komt echt door die tijdverschuiving.
Oh, en Pelle, ik vind Spanga's af en toe ook leuk hoor, ik ken er zelfs eentje persoonlijk, dat maakt het nog leuker!, maar ik vind zes uur echt geen tijd om een soap voor wat oudere kinderen uit te zenden. Tussen zes en zeven is echt kleine kinderen tv-tijd voor zapp vind ik. Op deze manier stoom je de kleintjes klaar voor het grotere werk, en heb je later echt heel Nederland voor de soap.
Zoals je zelf al zei, daar heb je opnameapparatuur voor

mirreke

mirreke

09-04-2009 om 09:36

In tv land

draait alles om kijkcijfers. Toen Sesamstraat ooit werd verplaatst naar een andere tijd dacht ik al dat het wel een excuus zou zijn om het ooit te laten verdwijnen. Want er kijkt niemand meer dus waarom het nog maken.

Dan kan iedereen het wel leuk opnemen, maar volgens mij wordt dat anders gewaardeerd bij die kijkcijfers.

En ik wil het helemaal niet opnemen, ik wil gewoon toeleven naar de tijd dat Sesamstraat op tv is.

Juist jammer dat kinderen niet meer (willen?) kijken. Zijn ze misschien al teveel gewend aan al die cartoons?

Jacoline29

Jacoline29

10-04-2009 om 19:19

Al gedaan.

Er is ook een hyve aangemaakt.
http://sesamstraatnaar7.hyves.nl/
De bedoeling is om 100.000 leden te werven.
Wie doet er mee?
Ik wel.Ik ben er mee opgegroeid,ben net zo oud als sesamstraat,1e aflevering was in 1976, ik ben van augustus 1975.

Vic

Vic

10-04-2009 om 20:16

Meneer aart

Van nu.nl:

AMSTERDAM - Aart Staartjes is bezig aan zijn laatste seizoen van de kinderserie Sesamstraat. Dat heeft de acteur vrijdagmiddag in het 3FM radioprogramma De Coen en Sander Show bekendgemaakt.

Aanleiding voor zijn vertrek was een gesprek met Publieke Omroep-bonzen. Staartjes wilde dat het kinderprogramma naar 18.30 uur zou worden verplaatst.

De bestuurders staan er daarentegen op dat Sesamstraat vanaf maandag om 17.30 uur wordt uitgezonden. "Als het op deze manier moet, dan hoeft het voor mij niet meer", zegt Staartjes.

Aart Staartjes is al vanaf 1984 in Sesamstraat te zien als meneer Aart. Het NPS-programma kampt met tegenvallende kijkcijfers sinds het uitzendtijdstip werd vervroegd naar 17.00 uur. De nieuwe programmering moet daar verandering in brengen.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-04-2009 om 21:22

Mijn steun gestuurd

Hier geen sesamstraatklantjes meer, maar van vroeger weet ik nog hoe duidelijk het allemaal was. Om half 7 was sesamstraat meen ik, erna het Jeugdjournaal volgens mij en dan was het bedtijd. Je kunt dat ritueel moeilijk naar 5 uur verplaatsen.

mirreke

mirreke

10-04-2009 om 22:54

Maar pelle

Al tien jaar om half zes? Volgens mij korter, want ik met beide oudsten (12 en 10) toch echt nog wel een aantal jaren sesamstraat gekeken om half zeven. Idd daarna naar bed, lekker duidelijk.
Nog even over spanga's. Dat begrijp ik dus ook niet. Om zes uur, kinderkijktijd, een soap voor toch al de wat oudere jeugd. Mijn zonen van 8 en 10 vinden dat echt niet leuk, en de jongste al helemaal niet. Alleen mijn dochter van 12 gaat er echt voor zitten. En dat kan ook prima om 7 uur of half acht.
Begrijpen die programmaplanners dan niet dat juist voor de jongere kijkertjes zo'n programma vlak voor het slapengaan meestal heel goed werkt. Kijkdichtheid verzekerd.
Deze langzame teloorgang van sesamstraat voorspelde ik al toen het programma van half zeven weg moest.

Meneer aart dreigt met vertrek.

Al veertigduizend mensen hebben een petitie ondertekend om Sesamstraat weer uit te zenden om half zeven 's avonds. Drie fans van het programma zijn de actie begonnen op de website Sesamstraatnaarhalfzeven.nl.

Aart Staartjes, die in het programma al jaren de norse Meneer Aart speelt, gaat de handtekeningen volgende week aanbieden aan de verantwoordelijke zendercoördinator. De 71-jarige Staartjes wil er bij de zenderleiding voor pleiten dat het programma weer zoals jaren gebruikelijk was om half zeven wordt uitgezonden.

Het programma wordt nu ruim een uur eerder uitgezonden, als ouders en kinderen vaak nog niet thuis zijn. Dit heeft de afgelopen maanden zijn weerslag gehad op de kijkcijfers. In het 3fm-programma De Coen & Sander Show stelde Staartjes vrijdag uit Sesamstraat te stappen als er geen gehoor wordt gegeven aan de massale oproep om naar het traditionele tijdstip terug te keren.

Massi Nissa

Massi Nissa

11-04-2009 om 10:23

Meneer aart gaat definitief weg

Snik.

maan.

maan.

11-04-2009 om 12:16

Meneer aart was toch al weg?

Ik dacht dat Meneer Aart al eerder was gestopt?

Mijn kinderen zijn de sesamstraatleeftijd al ontgroeid maar hebben er destijds veel plezier aan gehad. Ook toen al was het schipperen en schuiven met de tijd. Jammer want het is toch een van de beste kleuterprogramma's. (ik vind half zeven trouwens ook een ontijd maar voor mij niet meer van belang)

Maylise

Maylise

11-04-2009 om 12:19

Ja jammer

Mijn eigen kinderen kijken niet meer naar Sesamstraat want die zijn te oud maar ik vind het wel jammer. 1700 is voor de meeste ouders gewoon een onhandig tijdstip.
Ik zou half zeven inderdaad het meest relaxed vinden.

Ik heb twee kleine nichtjes die dol zijn op Sesamstraat maar als ze hier zijn dan vergeet ik het bijna altijd op te zetten. Om 1700 spelen ze nog buiten vaak of zitten ze nog helemaal in hun spel dus dan vind ik het ook zonde omdat te onderbreken voor televisie als ik er al aandenk. Bij hun moeder staat de tv altijd als een soort behang aan dus daar kijken ze wel altijd.

Half zeven vind ik een mooi tijdstip, zes uur zou mij ook wel uitkomen maar de meeste mensen eten dan (wij eten pas om zeven uur dus dat is laat) dus niet goed voor de kijkcijfers.

Spangas ken ik niet maar als dat voor wat oudere kinderen is dan zou dat mooi om 19:00 kunnen. Maar ja, dat zal allemaal wel niet commercieel genoeg gedacht zijn.

Maylise

Rafelkap

Rafelkap

11-04-2009 om 19:38

Vreselijk

Ook gestemd. Vijf uur vind ik ook te vroeg en ik vind dat er erg wordt gesolt met het programma. Willen we kijken is dat hoofd van Balkenende in beeld, of een of andere sport. Leg dat maar uit aan een 2 en 4 jarige: de grote mensen vonden dit even belangrijker..
Maar dat meneer Aart weggaat, doet mij groot verdriet.

Blij en niet blij

Ik ben blijd at Sesamstraat terug gaat naar half 6: Dan kunnen de kinderen tv kijken als ik aan het koken ben (en kan ik dus rustig koken), na het koken/Sesamstraat gaat de tv uit en kunnen we om 6 uur eten. Dus voor ons is dit een fijne tijd.

Maar Meneer Aart die weggaat... (en ik mis 'm al zo bij de Sinterklaasintocht) Kunnen we niet ergens een nieuwe petitie starten om Meneer Aart in Sesamstraat te houden?

En de kijkcijfers

Wat betreft de lagere kijkcijfers? Zou het niet ook zo kunnen zijn dat de "peuters/kleuters van tegenwoordig" veel meer andere dingen kijkt? Ik zet graag Sesamstraat op, maar ik weet van vriendjes van m'n zoon (bijna 4) dat er de hele dag door vaak televisie gekeken wordt, alles wat op dat moment op tv is, en anders een film op DVD. Dan wordt er veel minder naar Sesamstraat gekeken (vaak hebben ze dat dan 's ochtends al een keer gezien)
Het aanbod is denk ik veel groter dan het een jaar of 10 geleden was.

tonny

tonny

12-04-2009 om 14:33

1938

Hallo zeg, meneer Aart is van 1938, mag-ie ook eens met pensioen?

En ik denk dat zijn leeftijd meespeelt in dat 'dattie niet zo nodig meer hoeft' nu met dat gedoe rond de begintijd enzo. Als je jonger bent, zeg je, hup, op de barricaden, maar op gegeven moment komt er een dag waarop je voelt daar geen energie meer voor vrij te willen maken. Da's misschien niet voor te stellen als het nog niet zover is, maar het kán wel.

Tonny

Nasha 1st

Nasha 1st

12-04-2009 om 14:33

Sesamstraat

wordt hier niet gekeken...mijn kinderen vinden er gewoon niks aan....en heel soms, als ik er langszap, begrijp ik dat ook nog wel....zie filmpjes voorbij komen die al meer dan 25 jaar oud zijn (want al in beeld toen ik zelf nog keek of meekeek met neefjes en nichtjes...) Ik denk dat het te gedateerd is....Dora en Diego zijn hier veel meer favoriet, en Nie Hao Kai Lan, daar leren ze nog Chinees ook

Rafelkap

Rafelkap

12-04-2009 om 19:18

Lex en petitie voor meneer aart

Ja, Aart Staartjes is dan wel van 1938, maar Lex Goudsmit bleef volgens mij ook tot z'n dood in Sesamstraat "wonen". Ik zou hem vreselijk missen. Lijkt me prima om een petitie te beginnen om hem ervan te overtuigen te blijven. Wie doet een suggestie hoe we dit aan moeten pakken?
En ik vind Sesamstraat van veel meer kwaliteit dan Dora of andere animatierommel uit Japan (meen ik, met allemaal van die grote ogen). Dat soort zenders staan er bij onze tv gewoon niet in geprogrammeerd

Nasha 1st

Nasha 1st

12-04-2009 om 19:36

Rafelkap

Ja, jij vindt dat, maar mijn kinderen denken daar heel anders over, als Sesamstraat aan staat gillen ze hier al meteen.....he, nee, geen sesamstraat....

Tja, en Dora of Ni Hao KAi Lan mag dan animatierommel zijn in jouw ogen, maar eerlijk is eerlijk, naast tellen en kleuren leren ze ook nog wat talen, ook al is het dan maar een klein beetje...En tellen en kleuren en taal waren ook precies de elementen waar Sesamstraat voor is opgericht....smaken verschillen nu eenmaal ook onder kinderen....

Massi Nissa

Massi Nissa

12-04-2009 om 19:48

Allebei kan toch ook?

Onze dochter (2j4m) is gewoon compleet tv-verslaafd. Het is jammer dat het testbeeld is afgeschaft, anders zou ze daar nog met plezier naar kijken, geloof ik. Zij houdt dus van Sesamstraat en van Dora en van godweetwatnogmeer.
Ik zou een meneer-Aart-moet-blijven-petitie onmiddellijk tekenen. Een meneer-Aart-for-president-petitie trouwens ook.
Groetjes
Massi

Tonny en rafelkap

Tuurlijk, als hij met pensioen wil gun ik hem dat van harte. En ik geloof ook niet dat als hij dat graag wil, hij zich door een petitie tegen zal laten houden. Hij mag het, wat hij er verder mee doet, in ieder geval als een blijk van waardering zien.

Rafelkap, ik weet ook niet precies hoe je het aan kunt pakken, maar wil ook wel meedenken. Misschien dat het via www.petities.nl kan, het is me neit duidelijk of dat alleen politieke petities mogen zijn.

mirreke

mirreke

12-04-2009 om 22:36

Pelle, soaps

Ivm problemen bij mijn (stief)dochter hebben wij heel wat gesprekken met hulpverlening gehad. Een van de dingen waar de hulpverleners heel erg tegen waarschuwden en die blijkbaar een erg slechte invloed hebben zijn soaps. Jongeren (met problemen) die daarnaar kijken laten zich er heel erg door beïnvloeden en krijgen steeds meer het idee dat het echte leven ook als een soap is. Gevolg, ze worden oppervlakkiger, hebben steeds minder doorzettingsvermogen bijv. in relaties of problemen op het werk, en worden steeds dramatischer. Vandaar dat ik wat problemen heb met soaps voor kinderen, die ze immers al voorbereiden op het echte werk.
En dan de animatiecultuur. Daarnet werd Dora genoemd, heel schattig onder het mom van je leert ervan, maar ik vind de verhaaltjes en het verloop ervan zó plat. En die tekeningetjes, oeff. Idd willen de kinderen die daaraan gewend zijn geen Sesamstraat meer zien...
Oh, en wat ik vroeger dus écht heel leuk vond was Villa Achterwerk, met die gekke filmpjes, Fuckie Slim en zo. Daarom vind ik het zo vreemd dat Sesamstraat al 10 jaar om half zes zou zijn, volgens mij was dat zes uur. Ik heb met de oudste 2 altijd eerst Sesamstraat, en daarna Villa Achterwerk en Klokhuis gekeken. Dat was een leuk uurtje, en daarna nog het Jeugdjournaal, en dan naar bed.
M'goed, Sesamstraat gaat nu in ieder geval naar half zes heb ik gelezen.

Nasha 1st

Nasha 1st

12-04-2009 om 23:55

Villa achterwerk

oh gruwel....VPRO-tv ten voeten uit....Fuckie Slim, wat een dom programma....en die vrouw met die 2 kerels, hoe heetten ze ook al weer.....brrrr....Dan maar Dora, met platte verhalen... (?)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.