Pham
09-05-2012 om 17:14
Schoolreisje buitenland en busmaatschappij
Weet niet waar ik het moet plaatsen, volgens mij hier.
Mijn zoon, groep 5 gaat dinsdag aanstaande samen met groep 4 naar duitsland (Wunderland - kalkar)op schoolreisje.
Rondom de identiteitsbewijzen is veel te doen, school wil copieën van alle kinderen en hebben en gaf daar als reden voor zeker te willen weten dat elk kind een legitimatie bij zich heeft omdat ze naar het buitenland. Ik heb aangegeven dat copieën niet rechtsgeldig zijn en je er problemen mee kan krijgen.
Vandaag werd ik op het hart gedrukt toch echt een copie in te leveren omdat de busmaatschappij dit de school verplicht. Anders zou de chauffeur de grens niet over mogen! De juf wist niet welke maatschappij rijd voor het schoolreisje (zij zit ook niet in de organisatie).
Nu is mijn vraag, is het normaal dat een busmaatschappij cpopiën van de passagiers heeft als er naar het buitenland gegaan wordt? de school vertrouw ik inmiddels niet meer....
Groetjes Pham
Ps. Mijn zoon krijgt natuurlijk wel gewoon zijn identiteitskaarts mee.
Anne
17-05-2012 om 10:43
Maar knurf
De kinderen van het ongeluk in zwitserland waren allemaal geplet tussen de stoelen die naar voren en dus tegen elkaar aan zijn geschoven.
Rosase
17-05-2012 om 13:35
Cobi
Ik heb ooit eens het genot gehad om mee te maken hoe het voelt als je door een bus vliegt als die een noodstop maakt (stond in het gangpad). En ik kan je vertellen dat je dan in een korte tijd best een flinke afstand kunt afleggen.
Overigens hoef je niet door de voorruit te vliegen om het er slecht vanaf te brengen. Genoeg obstakels in de bus waartegen je te pletter kunt smakken...
Mea Proefrok
18-05-2012 om 12:25
Bussen zijn eng
Ik zit regelmatig met een dreumes in de wandelwagen en een kleuter in lijn 80 naar het gruwelijke gat waar mijn ouders wonen (wat is geel en gaat terug in de tijd? Lijn 80) en ik kan jullie verzekeren dat ik regelmatig peentjes zweet. Je kunt een wandelwagen niet inklappen en ook niet vastzetten. Als je de dreumes eruit haalt, zit je twintig minuten een worstelaap te bedwingen, maar als je hem erin laat, moet je die wagen met handen en voeten vasthouden terwijl de chauffeur op twee wielen met zeker 80 kilometer per uur door de haarspeldbochten van de lokale provinciale weg dendert - een hele smalle weg met aan weerskanten levensgrote bomen en/of slootjes. Ik zou wel blij zijn met gordels, eigenlijk.
skik
18-05-2012 om 13:02
Mea
Ik neem aan dat 'gruwelijk gat' buiten de bebouwde kom ligt, dan moeten er in lijnbussen gordels zitten en ben je ook verplicht ze te gebruiken. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/wanneer-moet-ik-de-autogordel-gebruiken.html Of wordt de bus nog voortgetrokken door paarden? ;0)
skik
Vertigo
18-05-2012 om 19:45
O ja die bus
Toevallig zat ik eens in 80 van arnhem naar wageningen. Babietje in draagzak en peuter naast me.. Moest me goed vasthouden, wat een lomperik die chaiffeur. Ook hoogzwanger eens behoorlijk pijnlijk ritje genaakt met zo'n racer. En ook wel eens verplicht om babietje uit de wagen te halen terwijl ie erin ect veiliger lag voor mijn gevoel
Gordels heb je in lijnbussen niet hoor! Of je moet op de gehandicaptenplek gaan staan en jezelf daar vastsnoeren..
skik
18-05-2012 om 21:01
Gordels in lijnbus
Nou, ik heb het uitgevogels en nu snap ik het eindelijk: Je hoeft geen gordels in een ov-bus als hij binnen de bebouwde kom blijft en onder de 80 kilometer per uur rijdt. Als de bus wel buiten de bebouwde kom komt en harder dan 80 kilometer per uur kán rijden ben je verplicht gordels te dragen. Behalve als er in die bus ook staandplaatsen zijn. Want staanplaatsen zijn van zichzelf al reuze veilig natuurlijk. Totally makes sense.
skik
Cab
18-05-2012 om 22:50
Skik, gordels in lijnbus
ik heb nog nooit gordels in een lijnbus gezien en zit toch vaak in de bus dus denk dat dat niet echt aan de orde is. Ik denk dat jij het toch over tourbussen ed hebt. Een lijnbus rijdt natuurlijk ook heel vaak buiten de bebouwde kom, hoe kom je anders van de ene plaats naar de andere.
Tirza G.
20-05-2012 om 16:25
Echt wel
In de bussen die door Connexxion voor de interliner-verbindingen gebruikt worden, zitten bij sommige plaatsen wel degelijk gordels.
Tirza