Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
MRI

MRI

06-08-2009 om 16:34

Scholen langer dicht ivm Mexicaanse griep?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nog niet langs geweest

Bastet:"Dat zou dan met elke griep zo moeten zijn,en dat is dus niet het geval!"
Nee, want de gewone griep is bij iedereen al eens langs geweest. Er is steeds maar een kleine groep in alle leeftijden die besmet raakt.
Deze griep is nieuw en grijpt dus de makkelijkst te pakken groep. Contact is daarvan een belangrijke helper. Daarom komt hoofdluis vooral voor bij basisschoolleerlingen en pfieffer bij pubers en meningitis bij peuters en pubers.
Veel jongeren hebben de gewone griep al gehad voordat ze in de leeftijd komen dat ze naar Salou gaan.
Groet,
Miriam Lavell

Voldoende weerstand

Bastet, van de gewone (steeds een beetje andere) griep doen mensen, vooral jongeren, over het algemeen voldoende weerstand op tegen kleine veranderingen. Ze krijgen de griep niet, of in een milde vorm. Ze komen 'm, juist door hun sociale gedrag, wel elk jaar tegen.
Naarmate mensen ouder worden (bejaard), wordt de kans op dat contact juist weer kleiner. De kans dat ze na een jaar of tien ziek worden van griepcontact is daardoor groter. Het is dan in feite een nieuwe besmetting.
Bastet:"had het ook niet te maken met een griepsoort die 57 jaar geleden ofzo rondwaarde en toch wel leek op deze?"
Ja, dat heb ik ook gehoord.
Groet,
Miriam Lavell (met een beetje hoofdpijn, niezen, hoesten, spierpijn ook.... ik zou toch niet....?)

reina

reina

08-08-2009 om 10:57

1956

In 1956 had je de Aziatische griep, het schijnt dat mensen die van '56 of eerder zijn daardoor evt weerstand opgebouwd hebben tegen deze griep. (Ben nét te jong....) Man moest gister even bij de huisarts zijn ivm een allergische reactie, zij las dat hij naar Mexico geweest was ( we hadden voor alle zekerheid geInformeerd naar Tamiflu), hij mocht niet in de spreekkamer, maar moest behandelkamer in. Zij hield ruim afstand, allerlei bezorgde vragen als 'ben je daar ziek geweest, heb je erg gehoest, voelde je je grieperig', klonk nogal paniekerig allemaal.

Sorry

Jemig... ik word oud geloof ik
Nee Pelle, ik heb geen linkje. Dat juist jongeren de grootste kans op besmetting lopen (met alles) is een bekend fenomeen bij besmettelijke ziekten.
Bij sommige ziektes leidt dat tot vaker ziek zijn (pfeiffer), bij andere ziektes leidt het juist tot meer immuniteit.
Bij nieuwe ziektes is het niet zo gek dat juist zij het eerst tegen de lamp lopen. Ze gedragen zich besmettelijker. Ik denk dat op de site van het RIVM daar wel teksten over te vinden zijn. Misschien niet bij griep, maar wel bij andere aandoeningen.
Groet,
Miriam Lavell

Balletmama76

Balletmama76

08-08-2009 om 14:39

Artikel terug gevonden over vaccineren

Dat is m:

http://www.ad.nl/buitenland/3417690/Arts_Mexicaanse_griep_stelt_niks_voor.html

Als dat echt zo is, kan ik me wel voorstellen, dat er een verhoogt risico voor kanker is.

Kari1

Kari1

08-08-2009 om 15:26

Gallifrey

Ik ben het met je eens. Ik verbaas me er ook over dat sommigen zo duidelijk weten dat mogelijk/misschien in te zetten maatregelen gewoon flauwekul zijn. Zelf waag ik me daar niet aan, IK kan namelijk niet het hele complexe veld van gedrag en verspreiding van dit virus overzien. En daarmee geen uitspraken doen over wat voor de Nederlands samenleving op enig moment verstandige c.q. minst tot ontwrichting leidende handelwijzen zullen zijn.
Misschien kunnen ze zich verhuren aan de taskforce die het griep-probleem vanuit veel verschillende disciplines probeert te managen? Scheelt die jongens en meisjes een hoop overbodig afwegen en nadenkwerk. (ja, dat is cynisch bedoeld.)
Kari

Kari1

Kari1

08-08-2009 om 15:33

Pfeiffer

Even iets rechtzetten: de besmetting met het EBV komt niet het meeste voor bij pubers maar bij jongere kinderen. 50% van de 5-jarigen heeft al een besmetting achter de kiezen.
Dat "jongeren de grootste kans op besmetting lopen (met alles) is een bekend fenomeen bij besmettelijke ziekten." Ja, maar niet alleen omdat ze zich "besmettelijker gedragen" maar vooral omdat veel infectieziekten immuniteit geven. Dat is de reden dat kinderziekten kinderziekten zijn. Alles wat een beetje ouder is dan jong is al eens besmet geweest en niet meer eetbaar voor de ziekteverwekker, die zich daarom in leven houdt met een jonge groep.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.