Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-03-2014 om 14:54
Ik heb binnenkort wat dingen op mijn werk waardoor ik pas na sluitingstijd van de BSO thuis ben, ik schat rond 20.00 uur. In het verleden regelde ik dan altijd opvang voor de kinderen, maar eigenlijk vind ik dat mijn 14-jarige wel een paar uurtjes op haar zus (9) kan passen. Ze moet haar dan uit de BSO halen en samen naar huis lopen (15 min.), en wat te eten regelen (pizza/broodje). Puber heeft hier echter geen zin in en wil dat ik wat anders regel.
Heeft zij een punt, of mag ik wel van haar verwachten dat ze gewoon eens een keertje inspringt?
14-03-2014 om 14:05
Besproken
Het is pas over een maand, maar ik heb het wel vast besproken (en gebracht als feit). Het ophalen van de bso was een moeilijk punt, dat wil ze echt niet. Dus nu afgesproken dat ze dan in ieder geval uit school direct naar huis komt en dat jongste zelf uit school naar huis gaat. Jongste is dan 15.30 uur thuis en oudste een half uurtje later. Op zich vermaken ze zich wel met zijn tweeën, als ik er niet ben.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.