Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-01-2012 om 20:41
Volgens mij is het weleens eerder aan de orde geweest, maar vooruit. Welke praktische handigheidjes moet je kind leren?
Elders las ik over bandenplakken als iets wat je niet hoeft te kunnen. Nou nee, als je nooit fietst (school op loopafstand, verder alles met OV of auto) is dat geen eerste levensbehoefte.
Maar wat allemaal wel?
Komt het uit henzelf of ga je als ouders actief aan de slag? Wanneer, en wie (welke ouder) doet wat?
03-02-2012 om 10:06
Afblijven
afblijven van knopjes die je niet kent. Dochter had onlangs 'iets leuks ontdekt'. Als je nl. aan dat ene dingetje kwam beneden in de kelder, ging meteen het licht uit. En als ze dat dingetje terug omhoog duwde ging het licht terug aan en zo had ze dat een paar keer geprobeerd. Dat was iets dat ze niet wist en nu wel.
En mama kon als de bliksem onze hoofdschakelaar gaan controleren om te beletten dat onze hele diepvriesinhoud naar de vaantjes was en alle electrisch gestuurde klokken opnieuw instellen.
De eindles voor dochter was: afblijven van knopjes waarvan je niet weet waarvoor ze dienen en aan mama of papa vragen. Ik denk dat ze nu wel van die hoofdschakelaar afblijft