Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Pas op met chocoladesigaretten!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

12-11-2009 om 20:28

Helemaal mee eens chris

Chris: "Ik denk ook dat wel of niet roken in de directe omgeving veel meer invloed heeft op het rookgedrag later. "
Helemaal mee eens Chris. Omdat mijn vader vroeger rookte als een ketter in het bijzijn van mij en mijn zusjes hebben we er allemaal zo'n ongelooflijke hekel aan gekregen dat we alledrie nog steeds nooit gerookt hebben en anderen in onze huizen ook niet toestaan om te roken.

Hema

Ik was deze week bij de hema en daar waren de chocoladesigaretten niet meer herkenbaar. Ik moest meteen aan dit draadje denken. Ze heten nu chocoladesticks en zitten in volijke, gekleurde doosjes met Sint of Piet erop en hebben niets meer te maken met sigaretten. Gaat Sint met zijn tijd mee?

Puck2

Puck2

12-11-2009 om 21:59

O, en chris

Pelle en ik zijn geen familie van elkaar....

'k weet het niet hoor..............

Mijn schoonouders roken allebei ( nu beide 80 plus). Al hun 6 kinderen rookten toen ik er 30 jaar geleden voor het eerst over de vloer kwam. Er werd wat gestopt tijdens zwangerschappen, maar later werd er weer vrolijk verder gepaft. Mijn man is 2 jaar geleden gestopt, vanwege hartproblemen. De familie sprak er niet over, maar inmiddels zijn er toch 2 gestopt ( een paar maanden geleden).
Onze toen 16 jarige zoon begon te roken 1,5 jaar geleden, had zijn vader's problemen en strijd om te stoppen meegemaakt. Hij is na 6 maanden gestopt, dus vorig jaar met Sinterklaas heeft hij van deze man chocolade sigaretten gekrgene met een heel bijpassend gedicht.

Suikerwiegjes

Ja...die kreeg ik op de kleuterschool.
Waarom liggen die niet meer in de winkel?

reina

reina

13-11-2009 om 10:21

Dirksmama

Suikerwiegjes, ik zag ze vorig jaar bij onze banketbakker, kreeg gelijk nostalgische gevoelens ( ik vond ze als kind te mooi om op te eten )

Starry Night

Starry Night

13-11-2009 om 10:33

Reina

"ik vond ze als kind te mooi om op te eten "
Te mooi en te onsmakelijk wat mij betreft

Sancy

Sancy

13-11-2009 om 11:30

Dirksmama

"Waarom liggen die [suikerwiegjes] niet meer in de winkel?"
Lijkt me duidelijk. Daar krijg je pre-teen zwangerschappen van

sw23

sw23

13-11-2009 om 14:24

Suikerwiegjes

ik was altijd jaloers op mijn broers, want die kregen vroeger een sinterklaas of zwarte piet van chocola in hun schoen. En die waren niet mooi, die waren om op te eten. Maar ik kreeg een wiegje en dat was zo mooi, zonde om op te eten (zei mijn moeder tenminste). Toen ik eenmaal zelf mijn verlanglijstje kon schrijven, zette ik er dan ook op: geen wiegje. Snapte mijn moeder dan weer niet. Met pasen trouwens hetzelfde: de jongens een netje met lekkere chocolade eitjes, ik weer zo'n siergeval met suikerbloemetjes er op. Klinkt wat ondankbaar, maar ik wilde het ook gewoon opeten!

Caillic

Caillic

13-11-2009 om 14:30

Werkt wel, die wieg

Die suikerwiegjes, die hebben echt wel invloed. Als kind wilde ik er altijd een met een tweeling erin. En mijn Oma waarschuwde altijd: pas maar op, toen ik er een kreeg met een tweeling kreeg ik daarna zelf een tweeling. En ja hoor, ze kreeg gelijk. Ook ik, al was dat vele jaren later, kreeg een tweeling.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2009 om 20:18

Suikerwiegje

Ik weet nog dat ik een wiegje van mijn nichtje kreeg. Een bruin chocoladewiegje met pastelkleurig dekentje, wit lakentje en kussentje waarop een lief babytje. Ik was er helemaal verguld mee, dat weet ik nog precies.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.