Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-03-2025 om 09:15
Hallo,
Ik ben een vader van drie prachtige kinderen twee jongens (10 en 6) en een meisje (4). Sinds 9 December 2024 woon ik niet meer bij de kinderen en hun moeder omdat ik verliefd ben geworden op een andere vrouw. En op dit moment verloopt de scheidingsprocedure erg moeizaam beide partijen hebben een advocaat omdat mediation niet meer werkte.
Zonder te veel in te gaan op de procedure zelf. Wordt er vanuit mij vastgesteld dat de kinderen veel meekrijgen van de scheiding maar dat er ook vanuit hun moeder. Moeder laat uit boosheid veel los tegenover de kinderen; de nieuwe partner van papa is een K#^$Wijf en papa is slecht. Ook beslissingen betreft school word ik als vader buitengehouden. en dat zijn dan een paar kleine voorbeelden.
Op de momenten dat ik mijn kinderen heb merk ik een afstand, de twee jongens en vooral de oudste is heel erg aan het schakelen wat kan ik wel zeggen en wat niet. Ik zie aan zijn hele houding dat hij er graag bij wil zijn maar het niet doet. De middelste heeft momenten dat hij wil en doet maar laat zich ook erg leiden door zijn gevoel (wat oke is). De jongste heeft haar leeftijd mee en verteld wat zij bij haar moeder te horen krijgt en dat zij dat anders ervaart.
Ik weet niet hoe ik met deze situatie om kan en moet gaan. Ik merk zelfs dat ik me benauwd voel als ik weet dat ik mn eigen kinderen bij me ga hebben. Zou niet mogen zoou je zeggen.
28-03-2025 om 13:12
linn19 schreef op 28-03-2025 om 13:00:
[..]
Dat is met 2 maten meten he. Topicstarter is op een keiharde manier de les gelezen maar als ik het hier heb over die reageerders is het opeens niet aan mij om reageerders de les te lezen.
Ieder moet zelf maar weten wat die met mijn bijdragen doet hoor maar ik ben niet diegene die iets met feedback zou moeten in dit topic.
Je moet niets, maar je betweterigheid is echt ontzettend irritant.
TO, je ex is nog fucking boos omdat je haar hebt laten zitten - en terecht. Hou je nieuwe vlam heel ver van haar én je kinderen vandaan en neem verantwoordelijkheid voor de rotstreek die hen hebt geleverd. Gewoon stil zitten terwijl je geschoren wordt, het is echt niet aan jou om te klagen en te zeuren nu.
28-03-2025 om 14:20
Van mij mag het allemaal - maar de afgelopen 15 (of zo) reacties zijn topicvervuiling en gaan helemaal niet meer over de vraag/onderwerp.
En dit nu ook
Misschien kunnen zo'n topics waar de TS niet meer terugkomt beter gearchiveerd worden, anders roepen we met zijn allen in een echoput.
29-03-2025 om 21:38
linn19 schreef op 28-03-2025 om 13:00:
[..]
Dat is met 2 maten meten he. Topicstarter is op een keiharde manier de les gelezen maar als ik het hier heb over die reageerders is het opeens niet aan mij om reageerders de les te lezen.
Ieder moet zelf maar weten wat die met mijn bijdragen doet hoor maar ik ben niet diegene die iets met feedback zou moeten in dit topic.
Juist wél. Maar jij hebt een behoorlijk bord voor je hoofd, dus ik had ook niet verwacht dat je zou reflecteren op je eigen gedrag en manier van communiceren.