Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouderafstoting: Hoe hier mee om te kunnen gaan?

HS26 schreef op 27-03-2025 om 10:40:

[..]

Volgens mij proberen de meesten wel te helpen door hem wakker te schudden. Wat ex gezegd zou hebben, weten we via een 4 jarige. Als dit klopt is het zeker niet netjes. Maar mag ze ook boos zijn misschien? Haar leven en die van de kids valt compleet in duigen. Ik vind niet dat we TO moeten laten stikken maar hij moet wel inzien dat hij geen slachtoffer maar aanstichter is.

Dat kan ook allemaal op een respectvolle manier getypt worden. En dat gebeurt in dit topic niet. Hoe dit topic verloopt zegt alles over de schrijvers en niets over topic starter. Daarbij moet topic starter niets, het is aan hem of hij wat met de reacties kan of niet. 

Elpisto schreef op 27-03-2025 om 10:39:

[..]

Dan moet je beter lezen, dat is o.a. door mij al een aantal keren benoemd. Hoewel het begrijpelijk is dat de ex van TO heel erg boos is, dien je dit natuurlijk ten alle tijde bij de kinderen weg te houden.

Dat is moeilijk, zeker. Maar je moet je gewoon niet tot een dergelijk niveau laten zakken. Het heeft 0,0 zin en brengt alleen maar meer schade toe aan de kinderen. Hoe moeilijk het ook is, je bent op dat moment de veilige haven van je kinderen en meer doen dan zeggen dat je er altijd voor ze bent als ze ergens over praten wil, kun je IMO niet doen.

Nu heb je zelf niet goed gelezen, ik schrijf juist dat ik nergens lees dat iemand dat normaal vind.

MRI

MRI

27-03-2025 om 11:31

linn19 schreef op 27-03-2025 om 10:48:

[..]

Dat kan ook allemaal op een respectvolle manier getypt worden. En dat gebeurt in dit topic niet. Hoe dit topic verloopt zegt alles over de schrijvers en niets over topic starter. Daarbij moet topic starter niets, het is aan hem of hij wat met de reacties kan of niet.

ja is allemaal waar maar daar kun je ook uit aflezen hoeveel pijn er heerst bij mensen. TS doet echter in het draadje ook niets met positieve feedback: hoe hij de band met zijn kinderen kan versterken wordt enkele malen aangereikt maar daar hoor je dan verder niets op. Niet eens een antwoord op de vraag hoe vaak de kinderen bij hem zijn. Ik wil het negatieve commentaar niet verexcuseren hoor (heb het ook zelf niet gegeven) maar het is nu eenmaal hoe het vaak in draadjes gaat: het begint specifiek dan komen er wat reacties. Als ts daar op in gaat, ontspint zich een dialoog. Gebeurt dat niet dan wordt de discussie algemener en pittiger en trekt ts zich helemaal terug.  Het hoort een beetje bij een forum lijkt het. 

linn19 schreef op 27-03-2025 om 10:48:

[..]

Echt scheer lekker alles weer over een kant joh.. lekker respectloos naar alle mensen die wel de moeite namen om serieus te reageren /tips te geven.

Waarom reageer je niet gewoon op de in jouw ogen respectloze reacties in plaats van je gebruikelijke hier komt Linn weer even vertellen hoe anderen zich moeten gedragen riedeltje. 

Anoniemvoornu schreef op 27-03-2025 om 17:15:

[..]

Echt scheer lekker alles weer over een kant joh.. lekker respectloos naar alle mensen die wel de moeite namen om serieus te reageren /tips te geven.

Waarom reageer je niet gewoon op de in jouw ogen respectloze reacties in plaats van je gebruikelijke hier komt Linn weer even vertellen hoe anderen zich moeten gedragen riedeltje.

Ach kom niet zo lichtgeraakt,  is gewoon een kwestie van wie de schoen past trekke hem aan, niets meer niets minder. 

MRI schreef op 27-03-2025 om 11:31:

[..]

ja is allemaal waar maar daar kun je ook uit aflezen hoeveel pijn er heerst bij mensen. TS doet echter in het draadje ook niets met positieve feedback: hoe hij de band met zijn kinderen kan versterken wordt enkele malen aangereikt maar daar hoor je dan verder niets op. Niet eens een antwoord op de vraag hoe vaak de kinderen bij hem zijn. Ik wil het negatieve commentaar niet verexcuseren hoor (heb het ook zelf niet gegeven) maar het is nu eenmaal hoe het vaak in draadjes gaat: het begint specifiek dan komen er wat reacties. Als ts daar op in gaat, ontspint zich een dialoog. Gebeurt dat niet dan wordt de discussie algemener en pittiger en trekt ts zich helemaal terug. Het hoort een beetje bij een forum lijkt het.

Of mensen uit pijn reageren weten we natuurlijk niet maar er is geen geduld opgebracht voor topicstarter in ieder geval en hij reageert helemaal niet meer. Geen positieve ervaring voor hem hier dus. 

MRI

MRI

27-03-2025 om 20:57

linn19 schreef op 27-03-2025 om 20:17:

[..]

Of mensen uit pijn reageren weten we natuurlijk niet maar er is geen geduld opgebracht voor topicstarter in ieder geval en hij reageert helemaal niet meer. Geen positieve ervaring voor hem hier dus. (...) 

Ach kom niet zo lichtgeraakt, is gewoon een kwestie van wie de schoen past trekke hem aan, niets meer niets minder.

ah joh ben je nu zelf niet een beetje aan het polariseren? En misschien reageert hij wel niet meer omdat die mensen ergens wel gelijk hebben en hij gekwetst is in zijn narratief wat hij om zijn scheiding en de reacties van de kinderen heeft heen gebouwd? Ook dat weten we niet. Misschien waren de negatieve reacties onterecht, misschien wel juist een schot in de roos. Nogmaals: hij reageerde ook niet meer op positieve handreikingen hoe hij het contact met zijn kinderen kon verstevigen. Ik zelf heb een positieve insteek geprobeerd (naast begrip  voor zijn ex) maar ik kon me ook de negatieve reacties wel indenken. 

MRI schreef op 27-03-2025 om 20:57:

[..]

ah joh ben je nu zelf niet een beetje aan het polariseren? En misschien reageert hij wel niet meer omdat die mensen ergens wel gelijk hebben en hij gekwetst is in zijn narratief wat hij om zijn scheiding en de reacties van de kinderen heeft heen gebouwd? Ook dat weten we niet. Misschien waren de negatieve reacties onterecht, misschien wel juist een schot in de roos. Nogmaals: hij reageerde ook niet meer op positieve handreikingen hoe hij het contact met zijn kinderen kon verstevigen. Ik zelf heb een positieve insteek geprobeerd (naast begrip voor zijn ex) maar ik kon me ook de negatieve reacties wel indenken.

Ik polariseer niet maar baseer mijn reactie op zijn reactie op pagina 2. Hij legt het hier notabene zelf uit.

DannyJ schreef op 25-03-2025 om 10:26:

Ik weet oprecht niet hoe ik moet reageren op deze hardheid! Ik sta oprecht met tranen in mijn ogen omdat ik echt zoek naar die hand maar merk die er simpel wel niet zijn. Jullie kennen mij en de situatie niet en met het beetje aan informatie wat is gegeven worden er bepaalde verbanden gelegd en conqlusies gemaakt. Nogmaals ik respecteer ieder zijn mening maar de hardheid waarop gaat is buitengewoon.

MRI

MRI

27-03-2025 om 21:13

linn19 schreef op 27-03-2025 om 21:06:

[..]

Ik polariseer niet maar baseer mijn reactie op zijn reactie op pagina 2. Hij legt het hier notabene zelf uit.

[..]

nou hij kan toch uitleggen hoe zijn situatie wel zit/zat? Ja dan kan je zeggen 'maar dat durfde hij niet meer na de harde reacties' maar dan denk ik 'kom op joh ga gewoon op de postieve dingen in. Je bent een volwassen vent.  Ik vind dat je polariseert en meta communiceert en als de forumpolitie optreedt. En nou houd ik er weer mee op te proberen te verbinden want nu ben ik zelf aan het meta communiceren en dat schijnt niet te mogen op het forum, enik was zelf niet eens een van de negatievelingen

MRI schreef op 27-03-2025 om 21:13:

[..]

nou hij kan toch uitleggen hoe het wel zit? Ja dan kan je zeggen 'maar dat durfde hij niet meer na de harde reacties' maar dan denk ik 'kom op joh ga gewoon op de postieve dingen in. Je bent een volwassen vent. Ik vind dat je polariseert en meta communiceert en als de forumpolitie optreedt. En nou houd ik er weer mee op te proberen te verbinden want nu ben ik zelf aan het meta communiceren en dat schijnt niet te mogen op het forum, enik was zelf niet eens een van de negatievelingen

Hij wist niet eens meer hoe hij moest reageren schreef hij, dan is het toch geen kwestie van "oh dan leg ik het wel even uit". 

Wij op het forum kunnen dan wel denken "ja kom op, volwassen vent" maar hij gaf toch zelf een grens aan. 

Dat ik  dan nu forumpolitie genoemd word dat zij dan maar zo, het is jammer dat een nieuw forumlid op deze manier van het forum is.

Overdrijf toch niet zo. Het gebeurt zeer regelmatig dat een nieuwe TO nooit terugkeert naar een topic. Dus stap uit je self proclaimed rol van forumpolitie. Dat is niet aan jou. Daar hebben we mods voor. 

Dweedledee schreef op 28-03-2025 om 08:42:

Overdrijf toch niet zo. Het gebeurt zeer regelmatig dat een nieuwe TO nooit terugkeert naar een topic. Dus stap uit je self proclaimed rol van forumpolitie. Dat is niet aan jou. Daar hebben we mods voor.

Ik noem het empathie ipv overdrijven. Ook zonder moderators hebben we een eigen verantwoordelijkheid hoe en wat we hier schrijven en het is niet aan jou welke rol ik wel of niet zou mogen hebben hier.

linn19 schreef op 28-03-2025 om 12:31:

[..]

Ik noem het empathie ipv overdrijven. Ook zonder moderators hebben we een eigen verantwoordelijkheid hoe en wat we hier schrijven en het is niet aan jou welke rol ik wel of niet zou mogen hebben hier.

Net als dat het zeker niet aan jou is om anderen de les te lezen. Je bent er nu al meerdere keren op aangesproken. Misschien eens een keer iets met die feedback doen? 

MRI

MRI

28-03-2025 om 12:58

linn19 schreef op 28-03-2025 om 12:31:

[..]

Ja empathie is mooi, maar mensen weten toch helemaal niet waar ze empathie voor op moeten brengen, door te weinig info van TS. Ze lezen dat hij een paar maanden bij zijn vrouw weg is en een nieuwe vlam heeft. Voor hetzelfde geld is dat de reden van de breuk en vertelt hij een verhaaltje dat hij gelukkig moet zijn en nu gaat klagen over dat zijn kinderen in de war zijn en dat dat komt door zijn ex. Voor nog steeds datzelfde geld heeft hij de kinderen maar eens in de veertien dagen en zit nieuwe vlam er de hele tijd bij en zien de kinderen thuis een hele verdrietige moeder die jaren haar best heeft gedaan het huwelijk te redden waarop ts het afhield maar wel ineens weg was toen hij een ander vrouwtje tegenkwam. 

Maar het kan net zo goed zijn dat zijn vrouw al anderhalf jaar een ander had, hij nog zijn best deed het te redden, hij voor de helft voor de kinderen zorgt, maar nu voelt dat het allemaal uit zijn handen glipt. 

Dus de ene kant is een aanname maar de andere kant ook. Hij had info moeten geven. (kan nog he ts) Dan kan je  pas wel of niet empathie invoegen. 

Enfin, ik zou op houden het midden te zoeken maar kon het niet laten. fijne dag weer. 

Dweedledee schreef op 28-03-2025 om 12:44:

[..]

Net als dat het zeker niet aan jou is om anderen de les te lezen. Je bent er nu al meerdere keren op aangesproken. Misschien eens een keer iets met die feedback doen?

Dat is met 2 maten meten he. Topicstarter is op een keiharde manier de les gelezen maar als ik het hier heb over die reageerders is het opeens niet aan mij om reageerders de les te lezen. 

Ieder moet zelf maar weten wat die met mijn bijdragen doet hoor maar ik ben niet diegene die iets met feedback zou moeten in dit topic. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.