Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Van de (Forum)redactie

Van de (Forum)redactie

25-01-2011 om 10:43

Oproep: vpro zoekt tweeverdieners

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

04-02-2011 om 19:48

Invloed

Tuurlijk. Ik zou ook kijken. Allicht interessanter dan Boer zoekt Vrouw (ik ben, geloof ik, een van de 12 miljoen die niet kijkt).
Maar ik heb slechte ervaringen met de vooringenomenheid van TV-en radiomakers. Ook goede ervaringen (maar die waren dan ten nadele van de andere partij, dus ik geloof niet zo hard in objectiviteit). Ik wil daar mezelf en mijn kinderen niet aan blootstellen. Alleen als ik vetorecht zou krijgen op de eindmontage, zou ik het 1 seconde overwegen....hoewel...nee, dan ook niet

Tihama

Biene M.

Biene M.

05-02-2011 om 08:37

Scepsis

De scepsis komt denk ik bij velen door de door Tihama aangehaalde VPRO documentaire van een jaar of 10 geleden. Een van de moeders, die daarin nogal tobberig werd neergezet, kwam na de uitzending hier op het forum vertellen dat ze helemaal niet blij was met de montage en dat ze haar gezin niet herkende in wat er van ze was uitgezonden. Dat heeft op mij (sinds mijn 18e VPRO-lid, zelfs in de jaren waarin ik geen tv had) zoveel indruk gemaakt dat ik stomverbaasd was dat het alweer zo lang geleden was. En dat ik nu inderdaad flinke twijfel heb over de waarde van wat er nu gemaakt wordt. Ik vind het ook heel jammer dat de twijfels die hier worden geuit niet door de redactie worden weggenomen, daardoor ben ik toch geneigd "zie je wel" te denken.

Nou ja, we wachten het af, ik zal wel weer kijken.

donderkopje

donderkopje

05-02-2011 om 18:25

10 jaar geleden?

Dat je zelf er niet voor kiest om je gezinsleven onder de loep te laten leggen snap ik prima. En als er een OO-er zelf negatieve ervaringen heeft gehad met "de VPRO" dan snap ik ook wel dat deze omroep voor deze persoon in kwestie af heeft gedaan. Maar dat 1 negatieve ervaring van 10 jaar geleden (!!) door vele forummers nu als leidraad wordt genomen voor morele verontwaardiging over de journalistieke intenties van de VPRO....?

Mwah.

Tihama

Tihama

06-02-2011 om 13:57

Ervaringen

Oh, maar mijn ervaringen strekken zich verder uit dan die ene aflevering. Ook verder dan de VPRO. Ik heb zelf meegewerkt aan een aflevering van NOVA waarbij de tegenpartij later geklaagd heeft bij de raad voor de journalistiek. Ze zijn in het gelijk gesteld. Ik heb me destijds voor de TV verkneukeld om te zien hoe de montage briljant in elkaar gezet was zodat mijn stellingen perfect uitkwamen en de andere partij als waardeloos weggezet werd. Maar ik gaf de andere partij groot gelijk dat ze zich genaaid voelden, want dat waren ze ook.
Journalisten bepalen hoe er gemonteerd wordt. Afhankelijk van hun keuzen zul je jouw verhaal eerlijk gerepresenteerd zien of juist helemaal niet. Daar heb je zelf geen enkele invloed op.

Ik heb geleerd om bij geschreven media altijd te eisen dat ik het stuk voor publicatie op feitelijke onjuistheden mag corrigeren. Maar bij een documentaire als hier kan dat gewoon niet.

Maar ik heb geen interesse in 15 minutes of fame met mijn gezin, dus deze discussie is academisch.

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.